Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
04-11-2008, 20:11
Akumulator
Autor Wiadomość
CikCiak 
& Tygrys


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008
Posty: 1171
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-11-2008, 19:49   Akumulator

Akumulator. Jakie parametry miał oryginalny?
A teraz coś co mnie dręczy. Jakie przedziały Ah i rozruchowe A są optymalne dla Pumki?
Obecnie mam 43 Ah i 440 A. A jakie Wy macie?
_________________
Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy ;)
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 04-11-2008, 20:11   

CikCiak napisał/a:
Jakie parametry miał oryginalny?

http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?p=15529#15529
 
 
CikCiak 
& Tygrys


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008
Posty: 1171
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-11-2008, 21:22   

Dzięki Gaydek za odpowiedź na połowę mojego pytania. W takim razie jaką powinien mieć drugą wartość i od czego ona zależy. Nie jestem elektrykiem i chciałabym kolejny akumulator wybierać bardziej świadomie.
_________________
Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy ;)
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2008, 02:52   

Pierwszy parametr to pojemność akumulatora (a amperogodzinach - Ah). To zdolność zasilenia danego odbiornika prądem o danym natężeniu przez określony czas.

Czyli - jeśli aku ma 50Ah, to zasili odbiornik pobierający 50A przez godzinę, za to aku mający 25Ah przy poborze 50A da sobie radę tylko przez pół godziny... Widać, że im więcej pobiera odbiornik, tym krócej będzie pracował akumulator.

Drugi parametr to tzw. prąd rozruchu. Nie wchodząc w szczegóły warunków pomiaru - zasadniczo im większy prąd rozruchu tym silniejszy akumulator, co docenimy zimą :) Jest jednak kłopot, bo ten parametr podawany może być wg różnych norm, które przewidują inne warunki pomiaru.

Trzeba pamiętać jednak, że nie można przesadzać z pojemnością, zbyt pojemny aku może być notorycznie niedoładowywany, bo ze zbyt pojemnym nie da sobie rady alternator.
Co do prądu rozruchu, to tak jak już napisałam, zasadniczo im większy jest ten parametr tym lepiej i tak przy zakupie kierujemy się pojemnością (pomijam wielkość i rodzaj i układ klem, bo to oczywiste).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
CikCiak 
& Tygrys


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008
Posty: 1171
Skąd: W-wa
Wysłany: 05-11-2008, 06:07   

Czyli moje 43 Ah i 440 A / EN jest ok? Na zimę?
_________________
Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy ;)
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 05-11-2008, 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ar2r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 175
Skąd: Brzeg
Wysłany: 05-11-2008, 12:33   

CikCiak napisał/a:
Jakie parametry miał oryginalny?

Mój Motorcrafta wygląda na nie zmieniany...500 A , 52 Ah
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo