Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
swiatlo cofania
Autor Wiadomość
nuar
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2010, 13:08   swiatlo cofania

witam, przyszlo mi naprawiac pume od znajomej. problem jest taki: nie dziala swiatlo cofania.
gdy mierze napiecie to jest 12 v gdy jest wrzucony wsteczny, ale gdy tylko wkrece zarowke, napiecie spada do 0 i juz nie wraca.
jest to prawodpodobnie wina niewydajnego sterownika. gdzie sie takie cos znajduje co steruje wstecznym ?? przekaznik albo cus ?
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-03-2010, 17:41   

siema. nie wiem czy pomogę ale można sprawdzić czujnik od wstecznego. mieści się z przodu od dołu na skrzyni. widać go od przodu, taki z białą wtyczką
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
nuar
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2010, 19:01   

no wlasnie jestem w trakcie sciagania go... w cos musze strzelac, problem w tym ze nie wiem na jakiej zasadzie dziala ten obwod... dziwi mnie to ze napiecie jest, ale jest calkowicie niewydolne prodowo...
 
 
zibi_21-1984 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 80
Skąd: Libiąż k.Oświecimia
Wysłany: 17-03-2010, 19:12   

Czujnik ten chyba działa jako stycznik 0-1. Jak się wrzuci wsteczny to obwód w czujniku sie styka. Sprawdż miernikiem jak wrzucisz wsteczny czy są zwarte wtedy te dwa bolce w czujniku ( jak odepniesz kostke ).

[ Dodano: 17-03-2010, 19:17 ]
..zrób też zwarcie na krótko styków we wtyczce przy włączonym biegu wstecznym i przekręconym zapłonie, jeśli zaświeci się światło wstecznego to znaczy że żarówki, kable, styki są ok tylko czujnik padł...
_________________
_zibi_
 
 
 
nuar
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2010, 19:40   

to jest mysl, bo prawdopodbnie to nie jest lacznik mechaniczny ale jakis czujnik hala...
 
 
domin 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 93
Skąd: Chełm/Lublin
Wysłany: 23-03-2010, 07:50   

wg mnie te czujniki są dość awaryjne, padł mi już drugi w ciągu 3 lat. Niestety jest nierozbieralny, więc pozostało wymienić na nowy - koszt ok 40 zł.
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 23-03-2010, 11:30   

Jest to czujnik mechaniczny, żaden halla. Objaw o którym piszesz to wina najprawdopodobniej korozji. Być może uszkodzony jest czujnik, ale to bardzo łatwo sprawdzić - wystarczy wyjąć wtyczkę i ją po prostu zewrzeć. Światła powinny się zapalić. Ale ja na Twoim miejscu zaczął bym od czyszczenia mas tylnej lampy i styków przy żarówce.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo