Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
09-05-2010, 22:11
Brak mocy na zimnym silniku, auto gaśnie...
Autor Wiadomość
karmelika
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2009, 13:14   Brak mocy na zimnym silniku, auto gaśnie...

Witam, błagam o pomoc, bo już kilku mechaników rozłożyło ręce nad moją Pumą... w chwili obecnej przy zimnym silniku na benzynie auto bez problemu odpala i trzyma obroty, problemy zaczynają się przy szybkim ruszaniu. Auto po prostu nie ma mocy, coś ją trzyma, silnik się dławi... po chwili albo gaśnie, albo punkt krytyczny mija i dostaje mocy; jednak przy kolejnej zmianie biegu i jednoczesnej chęci przyśpieszenia sytuacja się powtarza. Tak dzieje się do chwili kiedy silnik się nie rozgrzeje. Jest to o tyle uciążliwe, że przy wyjeździe z bocznych dróg na główną często kończy się to zatrzymaniem na środku skrzyżowania. W końcu trudno startować na płaskim, czystym podłożu z 3, 4 tysięcy obrotów, aby mieć pewność że się ruszy dalej niż na 3 metry… Jeszcze zabawniej jest przy ruszaniu na wzniesieniu – bez 4 tysięcy obrotów – brak opcji. Tyle o benzynie.
Na gazie auto śmiga bez zarzutów, jednak przy zimnym silniku problemy pojawiają się przy nagłym zwalnianiu i wciśnięciu sprzęgła – zazwyczaj wówczas gaśnie. Sytuacja ta zdarza się sporadycznie również przy mocno rozgrzanym już silniku. Ma ktoś jakieś pomysły za co tu się brać?
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 30-10-2009, 13:32   

w jakim stanie masz filtr powietrza? Kable WN i świeczki pewnie tez nadają się juz do wymiany? jeśli chodzi o gaz to kiedy był ustawiany i w jakim stanie jest filtr gazu?
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
karmelika
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2009, 14:09   

Filtry powietrza i gazu były wymieniane kiedy obroty zamiast spadać rosły, a działo się to jakieś pół roku temu. Co do świec i kabli - racja, mogą już być przeżytkiem. Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
 
 
domin 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 93
Skąd: Chełm/Lublin
Wysłany: 13-11-2009, 09:20   

może przepływomierz powietrza? Myślę, że warto byłoby się podpiąć pod komputer i zobaczyć czy nie ma błędów, a może spróbuj chociaż kompa zresetować przez odłączenie aku. A może przepustnica być zabrudzona, albo silniczek krokowy (chociaż w rzeczywistości chyba się on tak nie nazywa).
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 13-11-2009, 10:46   

Nie znam się ale tak jak domin pisał, przeczyszczenie przepływomierza na pewno nie zaszkodzi, może tylko pomóc, no chyba, że jest uszkodzony to wtedy tylko wymiana na nowy. Profilaktycznie można wymienić filtr paliwa, mały koszt tej operacji, sam filtr paliwa firmy BOSCH kosztuje ok. 30 zł, a wymianę można przeprowadzić samemu. Silniczek krokowy czyli zawór bocznikowy wolnych obrotów też może mieć coś z tym wspólnego.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 14-11-2009, 10:50   

Może warto sprawdzić stan pompy paliwa
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 24-01-2010, 13:40   

Nad pedałem sprzęgła jest czujnik (włącznik). Wyjmij go z tamtąd i sprawdź czy sytuacja się powtarza. Tylko wyjmij cały czujnik, a nie same przewody.
Swoją drogą - czujnik temperatury powietrza w kanale dolotowym jest sprawny :?:
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
PumQa 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 16 Mar 2006
Posty: 170
Skąd: Polska i okolice :)
Wysłany: 24-01-2010, 23:36   

Hmmm... powiem tak od pewnego czasu mam to samo, choć nie mam auta na gaz :) Okazało sie, że poszła mi jakaś uszczelka na kolektorze ssącym ( jest dziurawa i wlatuje lewe powietrze) czy jakoś tak :) We wtorek jadę na wymianę - zobaczymy co z tego będzie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo