Witam wszystkich kochających swoje Pumki!
Temat wydaje się już wałkowany na forum , aż do bólu, jednak rozwiązanie jest zaskakujące.
Miałem w zeszłym roku małe bum przodem . Jak zrobili, tak zrobili, jednak po naprawie miałem problemy z wolnymi obrotami. Gdy chciałem zwolnić przed np. skrzyżowaniem ,puszczając sprzęgło, obroty spadały do jakiś 500 a potem skakały na 800, i tak falowały. Często po prostu silnik gasł i to na skrzyżowaniu.
Po pomoc oczywiście zgłosiłem się do niezawodnej Opoyi
Sprawdziliśmy błędy i pokazało standartowo : przepływomierz i sonda lambda. Cóż było robić ? Przeczyściłem przepływomierz i żadnych zmian Postanowiliśmy zmienić sondę lambda. Kupiłem specjalny klucz ( pożyczę jeśli ktoś będzie potrzebował ) i umówiliśmy się na zmianę . Niestety po pierwsze nie udało się jej odkręcić , a poza tym Opoya miała sondę z innym wtykiem. No i znowu kicha .
Lecz było coś co mnie niepokoiło : mianowicie pewien niezaślepiony króciec między przepływomierzem a silnikiem . Opoya gdzieś zadzwoniła i okazało się, że ta rurka powinna być zaślepiona, bo służy tylko do jakiś celów serwisowych. Zatkała ją po prostu palcem a silniczek zaczął pracować po prostu jak nowy !!! W domu rurkę zaślepiłem kawałkiem wężyka zatkanego śrubką i tak jeżdżę do dziś! Koszt naprawy 2zł Reasumując mój cokolwiek długi wywód : szukamy daleko , a czasem rozwiązanie jest banalnie proste. Zwróccie uwagę , czy ta rurka jest szczelnie zaślepiona a potem ewentualnie szukajcie innych przyczyn, bo kody błędów są czasem błędnym rozwiązaniem Dla lepszego zrozumienia zamieszczam fotkę z feralną rurką zaślepiona rurka
Pozdrawiam i niech Wasze Pumki nigdy się nie psują howk
_________________ Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
darpuslo, Też miałem takie cuda na kiju przeczyściłem wszystko a okazało się że na wężykach od podciśnień były pęknięcia obciąłem założyłem i jak ręką odjął
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 229 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19-10-2013, 15:27
powiedzcie mi do czego służy to w kółku, bo mam wrażenie na pierwszy rzut oka, że ta niby niezaślepiona rurka tam wchodzi...później przyjrzę się dokładnie, ale co to jest ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum