Bardzo proszę o ocenę forumowiczów. Niestety przyjaciel który posiada pumę nie może ze mną w ten piątek jej zobaczyć osobiście, także byłbym wdzięczny za jakieś sugestie i przemyślenia wynikające z fotek, oraz rady na co zwrócić uwagę przy oględzinach samochodu. Jeśli jest ktoś z Krakowa i dysponuje czasem w ten piątek w okolicach 18-19 było by bardzo miło
Pozdrawiam, Bartek !
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-08-2010, 23:42
Chyba coś za tania.
No i użytkowana przez kobietę, więc pewnie strasznie zamulona, sprzęgło może być nie długo do wymiany, gałka zmiany biegów pewnie nieźle poharatana pierścionkami ...
_________________
BarteckB [Usunięty]
Wysłany: 25-08-2010, 23:57
160 000 przejechane w sumie...
Ostatnio zmieniony przez BarteckB 25-08-2010, 23:59, w całości zmieniany 1 raz
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-08-2010, 23:58
A skąd wiesz ?
_________________
BarteckB [Usunięty]
Wysłany: 26-08-2010, 00:00
tyle w opisie i tyle samo w rozmowie telefonicznej. W każdym razie i tak sprawdziłbym pod komputerem jaki jest rzeczywisty przebieg.
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2010, 00:03
Jak pojedziesz ze 3 razy na drugi koniec Polski oglądać pumy to wtedy troszkę się nauczysz...
Te 160 to może być i 260, ale jeszcze raz powtarzam, za tania jak na 2000 rok.
Chyba, ze teraz wszyscy pumy za free oddają
_________________
BarteckB [Usunięty]
Wysłany: 26-08-2010, 00:07
najdroższa puma na allegro to 15tys, a reszta srednio 13tys. tutaj mamy 11
Sprawdziłbym komputer pokładowy w serwisie ile faktycznie ma przejechane oraz jak się ma zawieszenie i reszta bebechów.
Dzięki pusia za posta
Piotrek_W [Usunięty]
Wysłany: 26-08-2010, 00:37
do oceny w skali od 0-10 dałbym jakieś 6 ładny kolor, fajnie, że skóra chociaż widać, trochę zniszczona fotelu kierowcy od lewej strony (kobitka musiała się ostro drapać) poza tym poprosiłbym więcej zdjęć z przodu, chodzi między innymi o dokładkę ...
Co do ceny to w ogóle się nie dziwię. Nas na CKP również dziwią ceny kotów po 7tys ! Jak znajomi jadą sprawdzić to okazuje się, że bity w 4ry strony świata, rudy co parę cm, przebieg nie tyle co kręcony, ale często zegary podmienione, dla ułatwienia, a na zdjęciach wyglądają jak z salonu, 1000% bezwypadkowy.
Nie ma to jak oglądnąć na żywo, przejechać się samemu, wjechać na warsztat itd, itp ....
BarteckB [Usunięty]
Wysłany: 26-08-2010, 00:41
a moglibyście zdradzić jakieś wskazówki na co patrzeć przy oględzinach oraz jak widzicie przebieg 160,000 km ? nie za duzo ?
Piotrek_W [Usunięty]
Wysłany: 26-08-2010, 01:16
BarteckB, co do wskazówek, to podobnie jak w każdym innym samochodzie. Patrzysz na zawiasy przy drzwiach, na spawy po podniesieniu maski, Na datę wybitą na szybach i pasach, czy się zgadza, warto sprawdzić dobrze wykładzinę samochodu czy nie ma dziwnych wybrzuszeń co może być powodem rdzy, poza tym dobrze oglądnąć samochód od spodu, oglądnij dobrze amortyzatory czy nic nie cieknie, poruszaj czy wraca, czy się buja we świat, często sprzedający przed oględzinami grzeją silnik. Sprawdzaj czy przy odpalaniu jest zimny czy ciepły i czy dymi z rury czy nie, czy klekoce zwróć też na to uwagę nie wspomnę o diagnostyce .... Dobrze by było, jakby miał książkę serwisową, jak ma to sprawdź wszystkie przeglądy .... ale jak to jest zarejestrowane w PL to dup* zbita.... Przy ogólnych oględzinach zwracaj uwagę na lakier (nadkola oraz progi przede wszystkim), czy są na nim koliste delikatne rysy powstające od mycia samochodu, jeżeli ich brak, lub na jakiejś stronie są delikatne, na innych jest ich więcej, oznacza to, za auto było malowane. Jeżeli masz znajomego lakiernika, lub blacharza warto go zabrać, będzie wiedział jak sprawdzić spawy po otwarciu maski, czy był dzwon, czy nie. Samemu możesz sprawdzić odstępy z każdej ze stron samochodu czy są mniej więcej równe, czy z którejś strony jest większa luka np między maską, czy bagażnikiem .... itp... Co do przebiegu nigdy nie jesteś w stanie tego sprawdzić, gdyż mój sąsiad ma Opla Corse z 95roku z przebiegiem 45tys. I powiem Ci, że w to wierzę, gdyż gość ma chyba z 70lat a jego samochód non stop stoi w garażu zawinięty w koce
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączyła: 27 Sie 2009 Posty: 928 Skąd: Poznań
Wysłany: 26-08-2010, 09:19
BarteckB, Piotrek_W dał Ci cenne wskazówki. Ja tylko dodam, że warto umówić się na oględziny autka w jakimś serwisie, na kanale. Z moich obserwacji wynika, że mechanicy starają się dostrzec jak najwięcej minusów, aby później rozczarowany kupiec nie powiedział: "a mówił pan, że samochód był wart zakupu".
Jak tak zrobiłam - pierwszy mechanik odwiódł mnie od zakupu bitego, czy wręcz zabitego egzemplarza, drugi przekonał, że moja Pumka to bardzo przyzwoite autko.
Możesz poprosić sprzedającego o nr VIN i sprawdzić go w jakimś salonie Forda - poznasz prawdziwą datę produkcji i wszystkie informacje o wyposażeniu. Może okazać się np. że po wyjeździe z fabryki autko miało podgrzewaną przednią szybę, a dziś jej nie ma.
Jak znasz trochę rosyjski, to możesz VIN sprawdzić tutaj (pomoże Google Translator).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum