Witam wszystkich.
Jest to mój pierwszy temat.
Mam problem z pumą mianowicie ze sprzęgłem.
Raz się delikatnie ślizga a raz jest wszystko ok.
Słyszałem że może być to wina starego płynu .
Proszę o porade bo nikt z moich znajomych nie ma pumy.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005 Posty: 587 Skąd: Nisko
Wysłany: 10-10-2010, 11:32
Na pewno nie jest to wina płynu, zużyta tarcza sprzęgła powoduje takie objawy. Tak czy siak skrzynie trzeba wyciągnąć, i najlepiej wymienić komplet tarcze, docisk, łożysko w razie zużycia wysprzęglik. Ja mam to samo do zrobienia ... Łasia
ok, będzie trochę głupie pytanie, ale czym objawia się ślizganie sprzęgła?
bo moja (już od jutra) Puma zachowuje się tak, że jak przy 3000 obr. przycisnę gaz do podłogi, to wkręca się na 3500-4000 obr, ale nie przyspiesza w zasadzie, a po chwili spada na 3000, dostaje "kopa" i jedzie (że aż miło). czy to kwestia właśnie ślizgającego się sprzęgła?
czy "one tak mają" (turbodziura, załącza się drugi wałek albo cokolwiek innego???)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 18-10-2010, 15:01
wilku napisał/a:
bo moja (już od jutra) Puma zachowuje się tak, że jak przy 3000 obr. przycisnę gaz do podłogi, to wkręca się na 3500-4000 obr, ale nie przyspiesza w zasadzie, a po chwili spada na 3000, dostaje "kopa" i jedzie (że aż miło). czy to kwestia właśnie ślizgającego się sprzęgła?
Dokładnie tak sprzęgiełko do wymiany.
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: wlkp
Wysłany: 13-12-2010, 10:58
wilku, to niestety sprzęgło.
"(turbodziura, załącza się drugi wałek albo cokolwiek innego???)" Przy ok 3500 obrotów załącza się tzw. VCT czyli zmienia się kąt nachylenia wałków a tym samym zwiększa się dawka paliwa i auto ma ekstra kopa. Ale niestety nie ma mowy o jakiejś "turbodziurze". Pumy tak nie mają!
Więc Twój opis wskazuje jak sugerują koledzy / koleżanki wyżej na defekt sprzęgła.
Pozdrawiam
Angelika [Usunięty]
Wysłany: 31-12-2010, 17:13
A ja mam takie pytanko dotyczące sprzęgła - 3 dni temu wstawiłam auto do garażu aby troszkę obeschło od mrozu i lodu. Gdy wcisnęłam sprzęgło to dźwięk był jak by ktoś wypuszczał powietrze, a gdy puściłam to jak by zasysał powietrze. Co to może być ?
Z kolei gdy hamowałam na śliskiej nawierzchni i wcisnęłam sprzęgło to był dźwięk jak by ktoś tarł metal o metal - sprzęgło w kwestii tarcz jest w bdb stanie (mechanik sprawdzał) ale morze są inne elementy które trzeba sprawdzić Proszę pomóżcie
Ostatnio zmieniony przez Opoya 04-01-2011, 00:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum