ale wedlug tabelki wynika ze puma byla produkowana w 2002 roku....
lewadzki [Usunięty]
Wysłany: 15-07-2011, 08:48
pewnie brali ceny z jakiegoś alledrogo, a tam ludzie wystawiają 2002 , bo pierwsza rej chyba była w 2002...
Franek [Usunięty]
Wysłany: 15-07-2011, 09:26
Fajny artykuł.
Zastanawiają mnie 2 rzeczy:
Odnośnie 1.7
Ford do tej wersji silnikowej obligatoryjnie zaleca przez cały okres życia jednostki stosowanie olejów półsyntetycznych 5W 30, które także minimalizują tarcie w całej konstrukcji.
Czyli jednak półsyntetyk?
Oraz kolejna rzecz:
Z ciekawostek tej jednostki napędowej można wyróżnić dwie rzeczy. Jak wieść gminna niesie silnik ten powstawał przy współpracy z Yamahą, a po drugie ma zmienne fazy rozrządu VCT (Variable Cam Timing) wykorzystujące elektronicznie sterowane zawory hydrauliczne.
Zawory hydrauliczne, czyli popychacze? Czyli więc mechanik może je regulować czy nie (jeśli stukają)?
Co do oleju (że tylko półsyntetyk) to bzdura.
Regulacje zaworów jest płytkowa, więc mechanik zdecydowanie może je regulawać.
W artykule błędnie napisali o FRP. Początkowo miało powstać ich rzeczywiście 1000, po 500 na rynek brytyjski i niemecki. Jednak te na rynek niemiecki nigdy nie powstały. Wyprodukowano tylko 500 szt. z kierownicą po prawej stronie (czytaj: u pasażera ).
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Franek [Usunięty]
Wysłany: 15-07-2011, 13:34
O FRP wyłapałem.
Ale co do zaworów, to to samo co popychacze? Chodzi mi o nomenklature.
Nomenklatura mówi dokładniej: popychacze zaworowe (wydechowe lub ssące).
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Lębork
Wysłany: 19-07-2011, 10:24 O artykule
Gość chyba nie odrobił do końca dobrze pracy domowej:
- wg mnie Pum jest w Polsce znacznie mniej niż Tigr A (np. na motoA... ok. dwa razy więcej 439 w stosunku do 210 Pum)
- Puma jest modelem o ok. 3 lata młodszym (pojawiła się w 1997, a Tigra w 1994), więc nic dziwnego, że wygląda nowocześniej (podejrzewam, że miłośnicy Tigry mogą się nie zgodzić...)
- w Pumie siedzi się dość nisko, jak się ją porówna do Focusa czy Palio (takimi jeżdziłem wcześniej...) i to tylko przy najniższym możliwym ustawieniu fotela, co nie jest akurat dla moich ud najwygodniejsze..., ogólnie Puma, jak na auto sportowe, to ciut za wysoka jest...
- mocniejsze odmiany miały również radiomagnetofon, także posiadanie silnika 1.7 nie jest równoznaczne z posiadaniem CD
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum