Witam wszystkich posiadaczy Kociakow mam taki strasznie dziwny problem, mianowicie:
Robilem w swojej pumie 1,7 hamulce z tylu(wymiana szczek czyszczenie samoregulatorow) okazalo sie ze 1cylinderek jest do wymiany- WYMIENILEM dolalem plynu hamulcowego do zbiorniczka.
Zanim wszystko kupilem i poskladalem Kociak stal 2dni na kobylkach az do odpalenia i jazdy testowej.
I tu pojawil sie problem iz mialem juz wrzucony 1bieg ruszylem i odjechalem zauwazylem ze nie moge zmienic biegu gdy wrzucilem luz nie moglem juz zapiac zadnego- CALKOWITY BRAK SPRZEGLA.
Szukalem na forum i na googlach, moj werdykt: zapowietrzone sprzeglo.
Wzialem sie za odpowietrzanie na 2-3 sposoby:
1.Strzykawa wtlaczalem przez odpowietrznik w sprzegle do zbiorniczka plyn
2.Pompowalem sprzeglem
3.Wciskanie pedalu na poluzowanym odpowietrzniku, puszczanie na zacisnietym(uzupelnianie plynu)
Po tych wszystkich zabiegach sprzegla nadal nie ma!!!!:(
Zauwazylem z przewodu hamulcowego saczy mi sie plyn (bardzo mocno go docisnalem) czy mozliwe aby z tego powodu sprzeglo caly czas sie zapowietrzalo???
Oto cala historia Koledzy i Kolezanki znajace sie na rzeczy pomozcie, co jeszcze mozna zrobic dodam ze ze sprzeglem nie mialem wczesniej problemow 1bieg moglem wrzucic przy 20-25km/h.(taka ciekawostka)
Ostatnio zmieniony przez hiatus85 08-10-2011, 10:42, w całości zmieniany 1 raz
_Alexa_ [Usunięty]
Wysłany: 02-04-2011, 22:05
Witam.
czy po wciśnięciu pedał sprzęgła powraca do góry czy pozostaje na dole??
Spróbuj odpowietrzyć 3 sposobem: pompuj sprzęgło, trzymaj wciśnięte. Druga osoba poluzuje odpowietrznik przy skrzyni. Jeżeli to nie pomoże, to prawdopodobnie pompa sprzęgła albo cylinderek w skrzyni są uszkodzone.
Daj znać co i jak.
Pozdrawiam
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 8 Skąd: MC
Wysłany: 04-04-2011, 10:48
Witam probowalem odpowietrzyc takze 3 sposobem nic to nie dalo, kolega z ktorym odpowietrzalem zauwazyl ze przewod od pompy sprzegla do wysprzeglika nie za bardzo sztywnieje postawilismy na to ze pompa sprzegla potrzebuje viagry:)
Zamowilem juz nowa pompe ma przyjsc jutro jak zaloze dam znac co i jak.
Nie dowierzalem ze pompa moze zepsuc sie tak szybko Kolega wytlumaczyl mi ze gdy poziom plynu w pompie spadl przy wyciaganiu cylinderka hamulcowego ktory byl zdjety ok 2godz, (przewod zacisnalem imadelkiem lecz troche plynu ucieklo) i przy plukaniu pompy nowo zalanym plynem nagar ktory byl w pompie i pelnil pewna role uszczelniajaca rozszczelnil ja i teraz nie jest juz tak wydajna. To tylko teoria ale mam wielka nadzieje ze znajdzie duzo uzasadnienia w praktyce.
Wszystko okaze sie w przeciagu 2dni jak juz pisalem dam znac co i jak . Pozdrawiam
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wymienilem pompe problem z wrzuceniem biegow nadal istnieje:( po wykreceniu ogranicznika(regulatora) przy pedalesprzegla co pozwala na glebsze wcisniecie udaje sie z trudem wcisnac bieg lecz przy probie ruszenia(rusza przy samej podlodze) slychac jakby cos ocieralo w sprzegle:(
Wniosek: chyba nie obejdzie sie bez wyciagania skrzyni:(
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Diagnoza : polecialy sprezynki na tarczy sprzeglowej i tak niefortunnie poblokowaly tarcze ze bede musial ja wymienic:(
Moze orientujecie sie Koledzy i Kolezanki ile moze kosztowac tarcza sprzegla Sachs lub LUK? Podobno lozysko mam jeszcze ok i wysprzeglik tez jest ok a Koledze wyjecie skrzyni zajelo 1h15min przy tym fajnie sie gadalo wiec nie chcial bym narazac sie na zbedne koszta.
[ Dodano: 22-04-2011, 07:51 ]
zalozona nowa tarcza i Pumka smiga az milo / dziekowa za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum