Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak odpowietrzyć układ chłodzenia?
Autor Wiadomość
gosia
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2011, 22:00   Jak odpowietrzyć układ chłodzenia?

Witam was czeka mnie wymiana tego zaworka od płynu chłodzenia bo non stop leci ciepłe powietrze, i teraz mam takie pytanko jak się w pumie odpowietrza układ chłodzenia?
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-07-2011, 13:29   

1.Zalac uklad plynem tak ze w zbiorniczku jego poziom bedzie na max
2.Odpalic auto i wlaczyc ogrzewanie na max niech pochodzi tak z 5-10 min
3.Dodac gazu tak zeby obrotu silnika byly na poziomie 1500obr/min silnik ma pracowac tak okolo 5 min
4.Zwiekszyc obroty do okolo 3000obr/min kolejne 5 min
5.Juz dla swietego spokoju zwiekszyc obroty do 4500obr/min i kolejne 5 min

Caly czas kontrolowac poziom plynu w zbiorniczku jesli spanie ponizej max dolac. Mozesz jeszcze potem sie przejechac mocniej autem i zostawic az ostygnie i potem skontrolowac poziom plynu i wrazie czego dolac.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 09-07-2011, 01:54   

Odpowietrzałem kilka razy i moim zdaniem najskuteczniejsze jest luzowanie opasek na przyłączach zaworu w trakcie pracy silnika. Zawór jest jednym z najwyżej położonych punktów całego układu i bez upuszczania powietrza w tym miejscu łatwo zagotować silnik. Polecam, bo jest to łatwa i szybka metoda odpowietrzenia.
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 31-08-2011, 23:03   

zauważyłem u siebie coś takiego i czy nie jest to może oznaka zbliżającej się awarii?
ostatnio muszę częściej dolewać wody do zbiorniczka wyrównawczego gdyż jej ubywa.
Nie wiem czy jest to może wynik upalnych dni i jest to normalne zjawisko parującej wody,czy może coś dzieje się z silnikiem.Gdy zgaszę silnik po nawet krótkiej trasie,słyszę ulatniające się powietrze z korka w zbiorniczku.
Pod powiedzcie proszę jak myślicie.
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2011, 01:04   

Sprawdzałeś czy nie ma wycieków? Zacznij właśnie od tego. Przewody są lubiane przez zwierzaki, np. kuny. Lubią też matę wygłuszającą.
Co rozumiesz przez częstsze dolewanie? Ile dolewasz i jak często?
Kiedyś w mojej (wtedy jeszcze nie mojej) Pumie "znikał" płyn, ale nie było wycieków. W końcu znaleźliśmy winowajcę - niedokręcony brok w głowicy. Pod plastikową pokrywą było "akwarium". Że Puma jeździła z taką ilością płynu w takim miejscu to nieprawdopodobne!
Nie twierdzę, że u Ciebie jest tak samo, prawdopodobnieństwo jest bliskie zeru. Podałam to jako ciekawostkę.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 01-09-2011, 09:49   

Dzięki Opoya,powiedz jeszcze co to jest ten wspomniany "brok" w głowicy :oops:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2011, 13:04   

To tzw. zaślepka głowicy. Obrazowo - to takie korki z gwintem. Są na samym "dnie" głowicy.

PS. sprawdziłeś wycieki? :razz:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 01-09-2011, 19:26   

nie sprawdzałem bo autko u lakiernika mam do poniedziałku...
tyle,że pod autkiem nie miałem plam to chyba potencjalnych wycieków brak...
ale ''korki'' sobie sprawdzę :wink:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
seru83 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Końskie
Wysłany: 04-01-2014, 19:45   

dziś wymieniłem termostat gdyż auto przy wyskoku na trasę, stygło. Po wymianie próbowałem odpowietrzyć układ chłodzenia (łącznie ok godzinę). Silnik łapie temperaturę, że wskazówka jest troszkę dalej niż w połowie ( w pionie), załącza się wtedy wentylator i temp. spada do pionowej wskazówki, może nawet troszkę niżej, następnie wentylator się wyłącza i znów temp. bardzo powoli rośnie utrzymując 4tys obr. po takim godzinnym maglowaniu chłodnica cały czas jest zimna. Czy to w pumie normalne? Czy może nowy termostat wahlera wadliwy? Ale jeśli tak to czemu w ogóle chłodzenie wydala utrzymując 3-4 tys obr. na postoju?
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 04-01-2014, 22:26   

seru83, najlepiej wymień na oryginalny termostat Forda. Koszt nowego to ok 40 zł.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
seru83 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Końskie
Wysłany: 05-01-2014, 23:30   

No oki tyle, że w małej mieścinie łatwiej dostać Wahlera niż ori Forda. Pozatym Wahler to jeden z czołowych producentów termostatów (cena ok 40 zł). Czy zdarzyło się komuś aby nowy termostat był uszkodzony?
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 06-01-2014, 11:56   

Przez internet można zamówić np. tutaj: http://ford.sklep.pl/prod...-S-1303374.html Może układ się nie odpowietrzył do końca, spróbuj zdjąć wąż tak jak pisał mlody3eci w tym temacie i zobacz jakie będą efekty.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo