Trzęsienie kierownicą na wysokich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
Paola
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 11 Sie 2007 Posty: 1138 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2009, 11:25 Trzęsienie kierownicą na wysokich obrotach
|
|
|
Od jakiegoś czasu na wyższych obrotach i na rozgrzanym silniku trzęsie mi się kierownica i jak dodaję gazu to trzęsie autem jakby brało TCS. Najgorzej jest na 5 biegu i powyżej 3000obrotów. Tylko przy dodawaniu gazu. Na luzie jest ok. Odpadają tarcze i klocki, bo niedawno były wymieniane. Koła też są proste, zawieszenie tez ok, bo w sobotę było sprawdzane. Obstawiam przegub wewnętrzny. |
_________________ Puma Roku 2008:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2397 |
|
|
|
|
Franek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2009, 11:37
|
|
|
Przy takich objawach ktoś ostatnio wspominał poduszkę silnika czy poduszkę skrzyni biegów. |
|
|
|
|
nomka
&płomyczek
Dołączyła: 24 Mar 2007 Posty: 2751 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2009, 11:44
|
|
|
Mi też trzęsie przy dużych prędkościach, właśnie przy dodawaniu gazu. Moim zdaniem felgi mam proste a wszyscy mi mówią, ze tak się dzieje przy krzywych/źle wyważonych
Ale jak rozmawiałam z Adamem to też wspomniał przegub wewnętrzny. Choć moi "codzienni" mechanicy mówią "nieeemożliwe" |
_________________ Chrysler Crossfire 3.2 V6 |
|
|
|
|
Paola
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 11 Sie 2007 Posty: 1138 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2009, 12:47
|
|
|
nomka, felgi na pewno nie, bo by trzęsło niezależnie od obrotów. U mnie na luzie jest ok. To się dzieje tylko przy dodawaniu gazu więc musi być coś z napędem... Poduszki możliwe, że też robią swoje. Poza tym chyba synchronizatory w skrzyni mam do wymiany |
_________________ Puma Roku 2008:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2397 |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 02-03-2009, 19:28
|
|
|
Też mi się tak wydaje. |
|
|
|
|
tieesto [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2009, 22:07
|
|
|
Franek napisał/a: | Przy takich objawach ktoś ostatnio wspominał poduszkę silnika czy poduszkę skrzyni biegów. |
poduszki sprawdzaliśmy i są ok.
Najprawdopowodniej to wewnętrzny przegub, bicie na kierownicy pojawia się tylko na 4 i 5 podczas przyspieszania i zwiększa się w miare "pałowania".
nomka napisał/a: | e tak się dzieje przy krzywych/źle wyważonych |
jakby było cos na kołach to by się to działo niezależnie od nagrzania samochodu i czy dodajemy gaz czy ujmujemy nie robiło by różnicy. |
|
|
|
|
nomka
&płomyczek
Dołączyła: 24 Mar 2007 Posty: 2751 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2009, 23:21
|
|
|
No mnie się też tak wydawało dlatego sprzeczam się z tymi mechanikami zawzięcie |
_________________ Chrysler Crossfire 3.2 V6 |
|
|
|
|
TomCat
FORD COUGAR
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 235 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 03-03-2009, 17:45
|
|
|
miałem u siebie podobnie, po wymianie poduszek nieco się zmniejszyło jednak nie ustało, reszta na bank była ok i mechanik twierdził że to właśnie przegub wewnętrzny, jednak nie podjąłem sie wtedy wymiany bo coś to drogie było |
_________________ I have sold my soul for You
serwis sprzętu elektronicznego
www.rtvserwis.eu
|
|
|
|
|
nomka
&płomyczek
Dołączyła: 24 Mar 2007 Posty: 2751 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-03-2009, 20:00
|
|
|
Paola, jak wykryjesz co to (ew. potwierdzisz przegub wewn.) i będziesz naprawiać to daj znać ile taka przyjemność kosztuje |
_________________ Chrysler Crossfire 3.2 V6 |
|
|
|
|
adam533
Mąż Pati
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 35 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-03-2009, 21:02
|
|
|
można spróbować wymienić sam krzyżak przegubu wew.i koszty są niewielkie,a właśnie w tym przeważnie jest problem
[ Dodano: 03-03-2009, 21:03 ]
koszt ok.70pln |
|
|
|
|
morgan
Pioneer Car System
Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 651 Skąd: Czy to ważne :-)
|
Wysłany: 05-03-2009, 20:19
|
|
|
Zobacz łożysko na półosi objawy są bardzo podobne. |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-03-2009, 19:15
|
|
|
adam533 napisał/a: | można spróbować wymienić sam krzyżak przegubu wew.i koszty są niewielkie,a właśnie w tym przeważnie jest problem
[ Dodano: 03-03-2009, 21:03 ]
koszt ok.70pln |
Mam rozumieć, że do wymiany potrzeba 2 sztuki tego krzyżaka, czy wystarczy tylko 1 |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
adam533
Mąż Pati
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 35 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-03-2009, 21:17
|
|
|
Słoodzik, jeden krzyżak na jedną półoś |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-03-2009, 21:19
|
|
|
Czyli potrzebuję 2 sztuk |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
adam533
Mąż Pati
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 35 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
|
|