| Puma straciła na mocy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | valdermus   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1997
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 20 Cze 2012
 Posty: 114
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-03-2014, 19:52   Puma straciła na mocy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, od jakiegoś miesiąca moje auto straciło na mocy i stało się minimalnie głośniejsze przy przyspieszaniu. Puma tak jakby zamula, nie mówię tutaj o kolosalnej stracie mocie ale można ją bardzo dobrze odczuć  i do tego gdy przyspieszam autko jest trochę głośniejsze. 
 Miałem do wymiany sprzęgło i wysprzęglik, myślałem że po tej wymianie wszystko będzie okej ale nadal nie ma tej mocy/przyspieszenia.
 
 Jak myślicie co to może być ? Słyszałem że może być to przepływomierz ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietia   Umća Pumcia :D
 
  
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 548
 Skąd: Siewierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-03-2014, 20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | valdermus, sprawdzałeś na komputerze ? |  
				| _________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | valdermus   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1997
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 20 Cze 2012
 Posty: 114
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-03-2014, 20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie sprawdzalem ;/ dopiero bede mial kase w piatek i wtedy chce jechac do mechanika pod komputer  Czyli nie czyscic przeplywomierza tylko jechac pod komputer ? Ile takie cos kosztuje ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietia   Umća Pumcia :D
 
  
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 548
 Skąd: Siewierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-03-2014, 21:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | zależy +/- 50 zł  może też być to sonda  podepnij pod komputer i wszystko wyjdzie   |  
				| _________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cobraswiecie   CSW Kuj-Pom
 
  
 Dołączył: 25 Lis 2008
 Posty: 1318
 Skąd: Świecie n/W
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-03-2014, 10:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kup denaturat i pędzelek i przeczyść przepływkę. |  
				| _________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
 Moja Pumka:
 http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | valdermus   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1997
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 20 Cze 2012
 Posty: 114
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-03-2014, 13:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przeczyściłem przepływkę i zero poprawy, tego sie obawiałem ;/. W następnym tygodniu podjadę do mechanika i dam mu autko do diagnozy   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietia   Umća Pumcia :D
 
  
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 548
 Skąd: Siewierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-03-2014, 14:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | valdermus, podjedz w przyszlym tygodniu do nas na spot  jesteś z Katowic a będziemy mieć kabel więc będziesz mógł podpiąć sobie auto pod kompa  i za darmo a nie że będziesz musiał płacić   |  
				| _________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trojan6   Alfa Romeo GT 1.8TS
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 07 Sie 2008
 Posty: 1830
 Skąd: Białystok, Łapy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2014, 08:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odgrzeję kotleta.  Puma już wprawdzie nie jest moja, ale nadal poczuwam się dbać o nią   
 Nakreślę sytuację. Puma miała ciężka przygodę. Przyrąbała ostro w wysoki krawężnik. Zostało wymienione: sanki przód, sanki tył na bębnach na te z modelu nowszego, wahacz lewy, cały Mcperson na używane. Łączniki stabilizatora, półoś napędowa lewa na nowe.
 
 Silnik na 99% nie dostał. Wskoczył tylko awaryjny wyłącznik paliwa. Wg tego co wiem nic nie było robione przy nim.
 
 Auto stało sobie w bezruchu ok. 2 tygodni. Teraz jest sklepane, skręcone. Niestety zamula. Gdy naciśnie się na gaz, przyspiesza w miarę do setki, do 3000 obrotów. Potem jakby moc jej uciekła. Ponadto po zdjęciu nogi z gazu jest ostre szarpnięcie. Gdy wcisnę nogą najpierw sprzęgło, potem nogę z gazu - jest tak jak być powinno.
 
 Objawy wydają się być takie jak przy wypadniętym przycisku pod pedałem sprzęgła. Sprawdzałem - siedzi jak należy. Podłączenie pod komputer wykazało błędy 1116 oraz 1650, czyli nic związanego raczej z przyspieszaniem. Świece po wykręceniu czyste. Kable zapłonowe podmieniałem - też nic.
 
 Próbowałem podmienić sondę lambda. Niestety, nie mogę jej wykręcić. Pół obrotu, a potem jakby zapieczona (choć wymieniałem ją też całkiem niedawno). I w prawo i w lewo - nic. Boję się, żeby jej nie urwać.
 
 Moje domysły:
 - sonda lambda (ale od stania by się uszkodziła?)
 - przestawiony rozrząd (było uderzenie, ale nie bezpośrednie w silnik).
 
 Może jakieś pomysły o co może chodzić?
 |  
				| _________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | markko   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 2001
 Kolor Pumy: Ford Racing Blue
 Dołączył: 27 Wrz 2007
 Posty: 1063
 Skąd: Warszawa / Piaseczno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2014, 08:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | trojan6 napisał/a: |  	  | sanki tył na bębnach | 
 znaczy belka?
 
 
  	  | trojan6 napisał/a: |  	  | sonda lambda (ale od stania by się uszkodziła?) | 
 nie byłoby aż tak odczuwalne
 
  	  | trojan6 napisał/a: |  	  | przestawiony rozrząd | 
 ciężko by odpalał
 
 poduszki wszystkie 3 całe?
 |  
				| _________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
 1997 Black Panther Recaro w skórze
 Ford Puma Futura 1.7
 2000 Black Panther Recaro w skórze
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trojan6   Alfa Romeo GT 1.8TS
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 07 Sie 2008
 Posty: 1830
 Skąd: Białystok, Łapy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2014, 09:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, belka. Po odpaleniu jakby trochę głośniej chodził silnik. Ale to może być moje wrażenie, bo teraz jeżdżę innym samochodem. I mam też wrażenie, że kierownica chodzi ciężko i skrzynia biegów za lekko, ale tu raczej jest okej. Tylko może wrażenia i przyzwyczajenie się do czegoś innego.
 |  
				| _________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawek535   RBR+g27+TV51"
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 07 Wrz 2010
 Posty: 740
 Skąd: koniaków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2014, 13:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja od niedawna mam tak samo, strata mocy auto głośniejsze. i do tego wycieki oleju, prawdopodobnie skończy sie to wymiana silnika.   |  
				| _________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trojan6   Alfa Romeo GT 1.8TS
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 07 Sie 2008
 Posty: 1830
 Skąd: Białystok, Łapy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2014, 13:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wycieki, a co leci? W pumie u mnie nie ma, przynajmniej nie zauważyłem.
 |  
				| _________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawek535   RBR+g27+TV51"
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 07 Wrz 2010
 Posty: 740
 Skąd: koniaków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2014, 14:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | olej... od strony rozrządu prawdopodobnie, miska cała mokra.   |  
				| _________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fonfel3254   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1997
 Dołączył: 06 Wrz 2014
 Posty: 29
 Skąd: Łącko
 
 | 
            
               |    Wysłany: 22-09-2014, 20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moje domysły: - sonda lambda (ale od stania by się uszkodziła?)
 - przestawiony rozrząd (było uderzenie, ale nie bezpośrednie w silnik).
 
 Może jakieś pomysły o co może chodzić?[/quote]
 
 miałem to samo jak urwał mi się "nowy "pasek rozrządu ...
 przestawił się i(PO ZAŁOŻENIU KOLEJNEGO) gdy wciskałem gaz to był właśnie ten dziwny dzwięk niedomkniętego zaworu dolotowego i zamulone auto, było głośno ale przyśpieszenie marne..
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawek535   RBR+g27+TV51"
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 07 Wrz 2010
 Posty: 740
 Skąd: koniaków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2014, 21:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak sprawdzić rozrząd? ja się za bardzo na takich sprawach nie znam. |  
				| _________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |