Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bierze olej i lekko kopci.
Autor Wiadomość
Horus 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-11-2015, 16:22   Bierze olej i lekko kopci.

Zacznę od tego że jestem laikiem i napiszę co za obserwowałem.

Silnik 1.4, 216k przebiegu.

Otóż jw, bierze mi olej ok 0,8L na 1k km.

Nie ma innych ubytków.

Dodatkowo ostatnio zaczęło lekko kopcić na szaro (na pewno nie na siwo czy niebiesko)

Najczęściej dzieje się to na wyższych obrotach na 1 i 2 biegu, na 3 sporadycznie i już nic na 4 czy 5.

Lekko też na jałowym.

Nie jest to jednak duże dymienie, ale widoczne.

I co najważniejsze nie zawsze gdy odpalam auto po dłuższym, krótszym postoju czy po nocy.

Nie zaobserwowałem żadnego wycieku, czy to na postoju czy podczas jazdy.

Przeglądałem różne fora, nie tylko te i fordowskie ale ogólnie dotyczące tego tematu.

Chciałbym jednak usłyszałeć waszą opinię, choć mogę się domyślać że jest to wina uszczelniaczy zaworowych lub spieczonych pierścieni.

Dodam na koniec że leje 10W40 Castrola pół syntetyk.
 
 
Chm.Oskar 
Młody, ale zdolny :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 243
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 22-11-2015, 19:56   

Mam identyczny problem i mechanik mi stwierdził, że te silnika tyle biorą oleju i trzeba tylko dolewać i się nie martwić ;> Także poczekam również na rozwiązanie tej tajemniczej zagadki znikającego oleju :D
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 23-11-2015, 11:57   

Zmień olej
Tu możne być tez problem
 
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 23-11-2015, 12:29   

A w aucie jak jedziesz śmierdzi olejem ja miałem problem ze mi olej brało a nie miałem uszczelki pod pokrywą zaworową.
 
 
Horus 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-11-2015, 16:27   

Dzięki za info. W najbliższym czasie i tak miałem udać się do mechanika aby lekko poprawić zawieszenie więc rzuci okiem na silnik od tej strony.

Jeśli zmienić olej to na jaki najlepiej?
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 23-11-2015, 23:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 23-11-2015, 22:15   

Skoro jedziesz do mechanika to niech sprawdzi też ciśnienia w cylindrach. Może pierścienie się kończą na którymś tłoku.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-12-2015, 12:29   

A kopcic to na pewno para wodna może w tych warunkach atmosferycznych. Jest to normalne zjawisko,a każdy chyba wie jaki kolor ma para wodna, jak to się powacha to powinno być czuć tylko normalny zapach spalin
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo