Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem - światło STOPU
Autor Wiadomość
MalinaOln 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 05 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 08-04-2017, 21:14   Problem - światło STOPU

Witam, dawno tu nie zaglądałam.

Ostatnio wymieniłam moją Pumę 1.4 '98 na 1.7 '99. W nowej Pumie klosze świateł były(z racji wieku) zamglone. Postanowiłam wymienić je na te z 1.4 ponieważ wcześniej je polerowałam. Z przodu przełożyłam tylko klosze, z tyłu przełożyłam całe - nie przekładałam kostek tylko sam plastik z żarówkami.

Problem jest taki, że lekkie muśnięcie pedała stopu sprawia, że stop się zapala i nie chce zgasnąć. Wszystko działa prawidłowo przy wciśnięciu i wyciśnięciu pedała tak jak przy stosunkowo ostrym hamowaniu. Tutaj rodzi się pytanie co nagle zaczęło ją boleć???

Nie wiem czy to może mieć wpływ ale mam na co dzień podłączoną kamerkę pod zapalniczkę no i wcześniej problem nie występował. Kolega doradził mi wstępnie wymianę żarówek z tyłu(jedna z nich wymieniłam w lutym), następnie sprawdzenie bezpieczników m.in od żarówek stopu zapalniczki( zmienienie na mocniejsze), przetarcie styków, ostatecznie wymianę czujnika stopu.

Z góry dziękuje za pomoc. :)
_________________
Ford Puma 1.4 Moondust Silver
Ford Puma 1.7 Panther Black
 
 
Erecik 
TOP KEK


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 31
Skąd: Gubin
Wysłany: 08-04-2017, 21:20   

Problemem może, ale nie musi być to: (czujnik pedału hamulca)

http://www.ebay.pl/itm/Br...k-/401213713703

Po mocnym naciśnięciu, pedał po prostu mocniej sprężynuje z powrotem i dlatego wyłącza światła. Przy delikatnym tej siły nie ma i włącznik zostaje wciśnięty.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 09-04-2017, 09:17   

^^ wg mnie masz Erecik, 100% racji. A co do ..."może, ale nie musi być to:" moduł ABS, mało prawdopodobny, ale możliwy :razz:
MalinaOln napisał/a:
sprawdzenie bezpieczników m.in od żarówek stopu zapalniczki( zmienienie na mocniejsze)
a słyszałaś o pożarach i płonących autach?
Wielkość amperażu bezpiecznika NIGDY nie jest przyczyną usterki! A nawet został tak dobrany,aby jak sama nazwa wskazuje, przed czymś zabezpieczyć.
 
 
MalinaOln 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 05 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-04-2017, 10:25   

Właśnie dlatego zanim cokolwiek zmieniłam wolałam się poradzić pumowych specjalistów. :) Dziękuje Panowie dzisiaj obadam sytuację i się odezwę. :)

[ Dodano: 09-04-2017, 18:30 ]
Panowie problem rozwiązany! Okazało się, że pedał hamulca wracając nie zawsze dotykał czujnika, trzeba było przesunąć czujnik w stronę pedała hamulca. Najwyraźniej problem pojawiał się wcześniej ale nie zauważyłam bo Pumcie posiadam od tygodnia. :)

Dziękuje za pomoc i szybkie odpowiedzi. :D Pozdrawiam!
_________________
Ford Puma 1.4 Moondust Silver
Ford Puma 1.7 Panther Black
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo