Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 16:56 |
Proszę o poradę w sprawie zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Daaneta [Usunięty]
|
Wysłany: 01-05-2006, 10:54 Proszę o poradę w sprawie zawieszenia
|
|
|
Witam,
kupiłam przedwczoraj Pumę. Poprzedni właściciel wymienił sprężyny na "bardziej sportowe". Teraz ma tak twarde i niskie zawieszenie, że każda dziura w drodze przyprawia o ból głowy. Czy ktoś wie ile może kosztować zamiana sprężyn??? Nie mogę nawet wjechać do garażu, bo zaczepiam o ramę bramy! Proszę o poradę co z tym zrobić.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam
Aneta |
Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 23:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Waluś
Alfa...?! Yesss.... :-)
Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 1438 Skąd: HollyŁódź
|
Wysłany: 01-05-2006, 14:09
|
|
|
Jak nie zamierzasz jeździć agresywnie - to zmień sobie na wyższe lub na seryjne...
A jak zamierzasz jeździć szybko i fajnie - to zmień bramę... |
|
|
|
|
Danae
Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-05-2006, 08:23
|
|
|
Nie przesadzajmy - na seryjnych amortyzatorach też można jeździć szybko i fajnie. Może ktoś nie lubi jak każdą dziurę odczuwa na plecach i innych częściach ciała. Wg mnie jak nie lubisz tak twardego samochodu to wymiana zawieszenia jest jak najbardziej wskazana. Po co się męczyć jak można mieć lepszy komfort jazdy. Koszt jest bardzo różny w tym przypadku - zależy na co się zdecydujesz. |
_________________ https://rod-nekla.pl/ |
|
|
|
|
konri87
& Magda
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 28 Kwi 2006 Posty: 519 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-05-2006, 01:06
|
|
|
W tym wątku jeszcze ja zapytam właśnie o sztywność zawieszenia.
Nie miałem przyjemności jechać inną pumą niż moja i choć nie mam niskiego zawieszenia to dziury w ulicach odczywam konkretnie.
Pewnie dlatego też, że wcześniej jeździłem tylko "miękką corollką".
Często mam wrażenie po wpadnięciu w dziurę jakby amortyzator się kończył i jest takie huknięcie (na przednich kołach).
Dziwi mnie fakt, że wystarczy średnia dziura. Mam wymienione wszystkie częsci które mogłyby powodować takie uderzenia bo ciężko to nazwać stuknięciami.
Powiedzcie mi czy to normalne?
U Was też tak jest?
pozdrawiam
konri |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 07-05-2006, 07:42
|
|
|
Zawieszenie jest dość twarde. A co do tego huku to nie wiem znam na pamięc swoje drogi i rozmieszcznie dziur na nich |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Bacha
& Łasia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005 Posty: 587 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 07-05-2006, 08:34
|
|
|
W mojej pumie tez mozna uslyszec taki huk po wjechaniu w dziure. Tyle ze ja to mam z tylu i na bank jest cos nie tak z zawieszeniem, bo tylny lewy amorek zuzywa sie dwa razy szybciej od reszty ...
A co do komfortu jazdy puma na seryjnym zawieszeniu to zdaje mi sie ze jest idealnie jak na nasze drogi, ale z drugiej stroy te ochydnie wielko wyprofilowane nadkola az sie prosi o obnizenie... i co tu wybrac jak dla mnie wzgledy estetyczne przegrywaja z komfortem jazdy ... łasia. |
_________________ http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* ...
|
|
|
|
|
Danae
Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-05-2006, 09:16
|
|
|
konri87 napisał/a: | Często mam wrażenie po wpadnięciu w dziurę jakby amortyzator się kończył i jest takie huknięcie (na przednich kołach).
Dziwi mnie fakt, że wystarczy średnia dziura. Mam wymienione wszystkie częsci które mogłyby powodować takie uderzenia bo ciężko to nazwać stuknięciami.
Powiedzcie mi czy to normalne?
U Was też tak jest?
|
Owszem zawieszenie jest dużo twardsze niż w innych samochodach i trzeba omijać dziury na pewno bardziej. Jednak jeśli to walenie jest naprawdę mocne to może oznaczać, że masz po prostu amortyzatory do wymiany. Nie wiem czy sprawdzałeś ile masz % amortyzatorów i czy je wymieniałeś - jeśli nie to polecam dla pewności sprawdzić. Będziesz miał pewność, bo jak to ktoś kiedyś powiedział na forum, że jak wymienił zawieszenie to odczuł komfort jazdy, a przedtem myślał, że to tak musi być. |
_________________ https://rod-nekla.pl/ |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-05-2006, 10:00
|
|
|
W sprawie zawieszenia polecam również upewnić się czy przypadkiem sprężyny nie zostały wymienione przez poprzedniego właściciela na krótsze...
Moja Puma prawdopodobnie od pierwszego właściciela już przy kupnie auta dostała sprężyny Wolf - Eibach (była taka opcja wymiany sprężyn na krótsze nie tracąc żadnej gwarancji na zawieszenie). Sprężyny te są czarne i dopiero po odnalezieniu napisów na nich doszedłem co to za sprężyny...
Takie krótsze sprężyny powodują szybsze zużywanie się amortyzatorów i w moim przypadku tak było. Objawem jest właśnie dobijanie (huk) na dziurach.
O amortyzatorach było już sporo pisane więc polecam opcję "szukaj". |
|
|
|
|
Speedy
czarna strzala->
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2006, 10:44
|
|
|
Daaneta, mozesz zawsze sprzedac lub zamienic sie z kims kto ma seryjne |
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|