To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie

sharky - 29-12-2010, 17:43

Snaco napisał/a:
Jak pisałem nikomu do tej pory dowodu nie zabrano...
Mi zabrali dwukrotnie. :/ Miałem ksenony najbardziej zbliżone barwą do zwykłej żarówki - 4300 stopni Kelvina a i tak dowód zabrali. Jak trafisz na upierdliwego policjanta to nawet będzie gotów Ci się pod autem położyć i znaleźć przetwornice. Policjant, który mnie zatrzymał powiedział, że nieważne jaka barwa, nieważne, że ksenony same w sobie maja jakąś homologację, nieważne, że na przeglądzie przejdą bo diagnosta się nie zna, ważne tylko to, że na kloszu lampy w Pumie nie ma oznaczenia, że światła są przystosowane do ksenonów... :???:

Snaco napisał/a:
policja sie nie orientuje w tych pumowych soczewkach...
Nie wszędzie są tępi policjanci. W moich okolicach widocznie się orientują skoro od razu poznał, że mam ksenony i znają dobrze przepisy skoro zauważył, że na reflektorze nie ma oznaczenia. Znalezienie przetwornicy i zabranie dowodu to już była dla niego tylko formalność. Dodatkowym bonusem jaki może Cię spotkać poza zabranym dowodem jest mandat za "niesprawne oświetlenie". Mi osobiście szkoda jest, że sprzedałem swoje ksenony bo świeciły rewelacyjnie a na pewno nikogo nie oślepiały no ale jak mieli mi cały czas zabierać dowód i nie daj Boże wlepiać mandaty to ja dziękuję. Teraz jeżdżę na zwykłych żarówkach - masakra ale Osram Cool Blue przepalały się w błyskawicznym tempie. Miałem dosyć wywalania kasy na żarówki Cool Blue, gdzie za cenę jednej można mieć 2 zwykłe żarówki, a co najważniejsze miałem dosyć zdejmowania grilla i całych reflektorów po to żeby zmieniać ciągle żarówki.
Ognisty - 29-12-2010, 17:58

sharky, miałeś najwyraźniej pecha trafiając na jakiegoś nie logicznego gbura.
Jak na razie nie mam ksenonów ale zmaierzan w następnym roku zmienić, bo często jeżdzę nocami i to nie kiedy drogami prowadzącymi przez las, także jesli jedzie samochód z naprzeciwka ja zwalniam do 40 /h abym widział dobrze pobocze (wtedy już nie mam włączonych długich).

Sam też jestem wściekły widząc samochody z ksenonami, ale one po prostu walą po oczach a nie oświetlają drogę, takze mamy dwa typy użytkowników ksenonów: na pokaz i dla bezpieczeństwa.

Snaco - 30-12-2010, 07:27

sharky, no to współczuję ... miałeś po prostu pecha. A czy jeszcze komus zabrali dowód za xenony? Niech napiszę to zobaczymy mniej więcej procentowo jak wyglada sprawa policja-xenon . W sumie już całkiem dużo pum jeździ na xenonach.
Mr.Maya - 30-12-2010, 12:41

Na slasku diagnosci okropnie sie czepiaja takich przerobek a i policja zabiera dowody. Jednemu z Gliwic kolesiowi zabrali ale nie pamietam teraz nicka :oops:
Snaco - 30-12-2010, 13:03

Mr.Maya, ale w pumie mial xenony? czy w seacie?
Mr.Maya - 30-12-2010, 13:23

A czy to jest forum seata?? w pumie pozatym w seatach montowali seryjnie wiec nie ma problemu zalorzyc orginalne zestawy jesli ma sie kase.
Opoya - 04-01-2011, 01:42

Hyper napisał/a:
facet bierze czujnik i przykłada do reflektorów, czy prawidłowo świecą
I co sprawdza? Światłość czy ustawienie? Bo jeśli pierwsze, to ksenony* "łapią się" w normę światłości. A jak drugie, to jego obowiązkiem jest ustawić prawidłowo, jeśli świecą źle.

*35W, nie wiem jak w przypadku wyższych mocy, nie interesowałam się tym.

marcinsonax - 06-01-2011, 19:43

A może ma ktoś z was pojęcie jaka musi być minimalna moc akumulatora do xenonów? Bo doszły mnie słuchy, że jak aku jest za słabe to mogą się nie odpalić. I jeszcze jedna kwestia...w tym miesiącu też chcę nabyć xeny tylko nie wiem czym się sugerować i na co zwrócić uwagę. Czytając ten temat dostałem tylko XENOWEGO zawrotu głowy... Jak na razie to jestem tylko pewien barwy 6000K.
cobraswiecie - 06-01-2011, 20:29

Spokojnie bierz 4500 bo już daje sporo światła a 6000k już przechodzi w niebieską poświatę.
Anonymous - 06-01-2011, 21:38

Zrób tak jak ja. kupiłem 5000K, parokrotnie Policja centralnie się na mnie patrzyła, jechałem za radiowozem, zmieniałem pasy za ich "plecami", stali z radarem i nigdy jeszcze mnie nie zatrzymali.
marcinsonax - 07-01-2011, 09:16

No to temperaturę mam ustaloną... no a co z tymi wszystkimi parametrami z filtrami przeciwzakłuceniowymi, xeny analogowe czy cyfrowe, widziałem jakieś wersje slim, no i co z tymi żarnikami-trzeba je przekręcać czy pasują w oryginalne miejsce tak jak zwykła żarówka?
Opoya - 07-01-2011, 15:23

marcinsonax, jakbyś pomyślał chwilę, to sam doszedłbyś do wniosku, że aku nie ma znaczenia (o ile jest taki jaki być powinien dla danego auta). Ksenony przecież mają mniejszą moc. Zalecana jest zmiana bezpieczników od świateł na większy amperaż, ja tego nie zrobiłam (celowo) i jest wszystko OK.
Co do filtrów, to dobre ksenony nie "sieją". Natomiast jednak kiepsko przeczytałeś temat, skoro pytasz się o to czy pasują w miejse żarówek. Tak, pasują.
Aha - nie żarniki, tylko palniki.

marcinsonax - 07-01-2011, 16:11

OOOOO WIELKA OPOYO-dziękuję, że naprowadziłaś mnie na właściwie oświetloną drogę... :mrgreen:
rafalski69 - 07-01-2011, 17:20

Opoya napisał/a:
Zalecana jest zmiana bezpieczników od świateł na większy amperaż


A dlaczego tak! Skoro mniej mocy pobiera to chyba zaleca sie mniejszy bezpiecznik :shock:

Opoya - 07-01-2011, 22:12

Moc to nie amperaż. Poza tym technologia włączenia ksenonów i haloegnów jest różna. Zobacz tu: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=94554#94554 Z powodu tego skoku napięcia zalecana jest zmiana bezpieczników. Ale powtórzę, że moim zdaniem nie jest konieczna (przynajmniej w Pumie).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group