Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
06-11-2007, 19:59
Ksenonowe światła w Pumie
Autor Wiadomość
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 26-11-2008, 20:37   

Cytat:
A nie Plaskura?
tak, pomyliłem się.

Otóż sprawa wygląda tak dzisiaj jeszcze raz podmieniłem żarniki, przetwornice i wszystkie inne kombinacje... Niestety w kombinacjach z jedną przetwornicą Nic się nie świeciło, więc odsyłam do Plaskura.

Po wyjęciu xenonów i założeniu zwykłych żarówek miałem problem. Po włączeniu świateł mijania (na zgaszonym silniku) pojawiała mi się taka lekko podświetlona kontrolka świateł długich, jednak światło mijania w miejscu nie działającej przetwornicy nie paliło mi się. Drugi reflektor był odłączony... Zmieniłem żarówki miejscami (żarówkę z długich na mijania z mijania na długie) i podłączyłem drugi reflektor. Wszystko było okej. Jednak gdy włączyłem światła długie znowu się zaczęło... W miejscu gdzie była działająca przetwornica (od strony kierowcy, lewa strona) nie świeciła mi się żarówka świateł drogowych do tego kierunek się zaświecił takim lekkim pomarańczowym. Z drugim reflektorem było wszystko ok. Do tego w lewym reflektorze chciałem zrobić żeby dioda siedząca w miejscu postojówki mi nie wypadała (bo czasem zdarzało się i nie świeciła), podgiąłem tochę blaszki aby zmniejszyć szczelinę między nimi. Efekt jest taki że wogle teraz postojówka mi się nie świeci. Blaszki nie stykają się.o co chodzi?

Spostrzegłem także, iż nie pali mi się lampa tylna lewa. Zabrakło mi chęci sprawdzenia czy ta żarówka jest przepalona czy nie. Czy te anomalie czyli brak świecenia żarówki świateł długich, lekkie zaświecanie się kierunku, oraz brak świecenia lampy tylnej (wszystko lewe) może mieć coś wspólnego?? dodam że na koniec tej zabawy rozładował mi się akumulator (już 2 raz w tym miesiącu :/ ) i nie skończyłem zabawy? Oczywiście wszystkie bezpieczniki 2 razy sprawdzone. Gdzie szukać przyczyny? Czy lepiej do elektryka zaprowadzić samochód bo sam sobie nie poradzę z tymi anomaliami? :roll:

PS. Wiem że nie koniecznie wspólne z xenonami dlatego ustawiłem ważność postu na 7 dni.[/quote]
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 26-11-2008, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2008, 01:34   

Sądzę, że niestety musisz przed ponownym podłączeniem ksenonów dokładnie sprawdzić elektrykę dotyczącą świateł. Ewidentnie masz coś nie tak. Miałam podobną historię (nie chciał się włączyć jeden ksenon, po sprawdzeniu okazało się, że to przetwornica), ale po wymianie na typową żarówkę nie miałam żadnych sensacji.
Być może jest tak, że to przetwornica została uszkodzona przez problemy z elektryką :roll:
Jeśli nie jesteś dobry w elektryce samochodowej, zdaj się na specjalistę (ale tylko dobrego!).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-11-2008, 10:37   

trojan6 a może po prostu nie masz masy - Wówczas dzieje się tak że oświetlenie głupieje ??
_________________

 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 27-11-2008, 18:11   

adrianus napisał/a:
trojan6 a może po prostu nie masz masy - Wówczas dzieje się tak że oświetlenie głupieje ??


możliwe bo jak wyjmowałem xenony to zbyt mocno nie dokręcałem tycch kabelków co były na tym samym otworze mocowane co xenony...

Dzisiaj nowy ewenement. Naładowałem akumulator. Światła długie działajątylko nie świeci mi sie lewa tylna lampa oraz podświetlenie kontrolek. Spojrzałem w bezpieczniki. Rzeczywiście bezpiecznik od kontrolek przepalony. Wymieniłem, no i trach znowu poszedł. Dziwne to wszystko jutro puma idzie do elektryka...
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
zolteq 
& Dżusti


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 445
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27-11-2008, 18:46   

Słuchajcie, wcześniej już pytałem - ale nikt mi nie odpisał :(

Nurtuje mnie wciąż to czemu moje xenony po włączeniu, najpierw się rozświetlają na maxa, po czym przygasają...coś jak latarka ze słabymi bateriami :/ ...akumulator jest ok, ostatnio ładowałem. Zestaw dostałem od kolegi - a przetwornic na zamiane nie mam :( Ktoś ma pomysł cóż to za diabelstwo może być ?
_________________
Była Puma 1,7
Był Galant 2,5 V6
Było Mondeo 1,8 mk4
Jest Mazda 6 (III) 2.5 Skyactive
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-11-2008, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-11-2008, 11:40   

Hehe - rozmawialiśmy o tym na wczorajszym spocie :D
Tak ma być. Palnik ksenonowy żeby się włączył potrzebuje skoku napięcia do ~ 23000V, w trakcie wzbudzenia łuku palnik właśnie mocno się rozświelta, ale tylko na krótką chwilę. Później, po ustabilizowaniu pracy ksenony pobierają tyle ile jest na tabliczce znamionowej.
Z powodu tego początkowego skoku napięcia ksenony powinno włączać się przy uruchomionym silniku.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 12:10   

Opoya napisał/a:
Z powodu tego początkowego skoku napięcia ksenony powinno włączać się przy uruchomionym silniku.


Dokładnie!
Ja ostatnio zauważyłem ze jaiś xenon potrafi mi niezaskoczyć, gdy np podjezdzam pod sklep i nie wyłaczam swiateł tylko wyłaczam silnik, a wtedy jak wiadomo same ustawiaja sie tylko na pozycje i jak wracam i odpalam to same sie zapalaja. No i własnie w takim przypadku potrafi sie jakiś nieraz niezapalić. Wtedy musze wyłaczyć swiatła na uruchomoinym silniku i ponownie je właczyć i juz jest wsio oki.
 
 
zolteq 
& Dżusti


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 445
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28-11-2008, 12:57   

No dobra... a to że świecą prawie jak seryjne oświetlenie? :( bardzo słabo - powinny oświetlać całą drogę, a ja widzę w promieniu (może) 5m ? :( lipaaa :( :( :(
_________________
Była Puma 1,7
Był Galant 2,5 V6
Było Mondeo 1,8 mk4
Jest Mazda 6 (III) 2.5 Skyactive
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 13:00   

zolteq napisał/a:
No dobra... a to że świecą prawie jak seryjne oświetlenie? :( bardzo słabo - powinny oświetlać całą drogę, a ja widzę w promieniu (może) 5m ? :( lipaaa :( :( :(


Podstawowe pytanie: ustawiłeś światła? Najlepiej w jakiejś stacji diagnostycznej...?
 
 
zolteq 
& Dżusti


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 445
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28-11-2008, 13:03   

Franek napisał/a:
Podstawowe pytanie: ustawiłeś światła? Najlepiej w jakiejś stacji diagnostycznej...?
...taaa w świetnym NorAuto :/ :/ :/ - ale mi się wydaję że to nie z tego powodu będzie :(
_________________
Była Puma 1,7
Był Galant 2,5 V6
Było Mondeo 1,8 mk4
Jest Mazda 6 (III) 2.5 Skyactive
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 13:13   

zolteq, jaką masz barwę xenonów?
Pamiętaj, że najefektywniejsze są 4300K, wszystkie powyżej już będą stopniowo gorzej oświetlać drogę.

BTW
Powiem Ci jak to wygląda z mojej perspektywy. Ja generalnie trochę sceptyczny byłem co do xenonów. Miarka się przebrała w momencie, jak robiłem sporą trasę w nocy i zaczęło padać. Kompletnie nic nie było widać... Mniej więcej w tym momencie było zbiorowe zamówienie na xenony więc się dopisałem.
Po założeniu na początku trochę się zawiodłem. Różnica była, ale nie powalająca. Doceniłem dopiero, gdy pierwszy raz leciałem w deszczu. Wtedy naprawdę był efekt widoczny. Normalnie w mieście xenon w pumie nie jest tak mocny, by przed Tobą na drodze była daleka łuna jasnego światła...
Ostatnio zmieniony przez Franek 28-11-2008, 13:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 13:13   

zolteq, a masz jak pokretło od regulacji swiateł?
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 13:15   

Hadzi napisał/a:
zolteq, a masz jak pokretło od regulacji swiateł?

To nie ma znaczenia, ja pokrętło mam ustawione na 1,5, ponieważ prawy leflektor nie chce się opuszczac manualnie (tylko można elektrycznie -btw -> w którymś poście napisałem odwrotnie chyba)
Więc diagnosta ręcznie ustawił mi jedno światło, a dugie ustawiliśmy pokrętłem do poziomu zgodnego z normami.
Ostatnio zmieniony przez Franek 28-11-2008, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 13:18   

Franek, ale o jakim pokretle Ty myślisz? Bo ja o tym co z kabiny elektrycznie ustawiasz sobie światła jak np masz obciazony tył. Moze zolteq, ma max opuszczone te swiatła i nie zauwazył tego pokretła?....
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 13:19   

Hadzi napisał/a:
Bo ja o tym co z kabiny elektrycznie ustawiasz sobie światła jak np masz obciazony tył.

Dokładnie o tym samym.
Więc gdyby mu diagnosta ustawiał, to najpierw kazał by ustawić to na 0 a później ustawił by ręcznie światła.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo