Przesunięty przez: Gaydek 27-12-2006, 09:46 |
katalizator |
Autor |
Wiadomość |
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 25-04-2005, 14:07 katalizator
|
|
|
witam
warto demontować katalizator aby osiągnąć lepsze efekty (moc) ??? czy ktoś to robił ??? jesli tak to niech się podzieli doświadczeniem |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 25-04-2005, 15:06
|
|
|
Usunięcie katalizatora nie doda Ci mocy! Może być tylko gorzej... Na dodatek nie przejdziesz badań tachnicznych. Jeśli chcesz dodać mocy przez mody wydechu to zacznij od tego co jest za katalizatorem - tłumiki środkowy i końcowy. Później kolektor i ewentualnie sportowy katalizator o większej przepustowości... w tuningu jest temat o wydechu, polecam lekturę |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 25-04-2005, 16:04
|
|
|
Pass ja nie mam katalizatora i
1.Nie ma spadku mocy,przynajmniej w odczuciu(nie hamowałem pumy)a nawet jest jakby troszke lepiej.
2.Jeżeli chodzi o przegląd to nie ma prawie żadnej różnicy(miałem okazje pracować na stacji wiec po wywaleniu kat. najpierw sprawdziłem czy będzie ok) |
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 25-04-2005, 16:36
|
|
|
W odczuciu może nie ma różnicy, bo to są różnice minimalne... ale najprawdopodobniej na hamowni będzie trochę mniej... przez opór jaki stawia katalizator tworzy się podciśnienie za nim i spaliny są lepiej wysysane.
Jeśli na przeglądzie nie ma problemu to git... To chyba zależy jak kto bada... czy bada spaliny, czy sprawdza czy jest kat. Może miałeś zużyty kat. i dlatego przed i po w badaniu było tak samo... w takim wypadku możesz nawet mieć wrażenie, że jest bez niego lepiej
Pytanie dotyczy podnoszenia mocy przez wywalanie kata, co jest wg mnie drogą zupełnie nie po kolei... Jest sporo innych rzeczy, które dadzą trochę mocy. |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 25-04-2005, 16:53
|
|
|
Zgadza się Pass!U mnie katalizator wyglądał jakby ktoś nalał do baku ropy!hehe.Jeżeli idzie o analize spalin jest praktycznie bez różnicy a który diagnosta zagląda i szuka katalizatora hehe? |
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM |
|
|
|
|
rrkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2009, 20:48
|
|
|
Witam
Doradzcie mi czy można znależć jakiekolwiek zamienniki katalizatora do Pumki 1.6 2001 u żonki w samochodzie na kompie pokazuje uszkodzenie katalizatora ewentualnie co można z tym fantem zrobić.
Pozdrawiam Wszystkich |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 08-09-2009, 14:48
|
|
|
troszkę pogrzebałem jak w "kurniku" i znalazłem całkiem ciekawy temat. Moje pytanie brzmi ile kosztuje nowy katalizator do pumy, albo czy jest możliwość zamienienia go na strumienicę.
ksolk napisał/a: | U mnie katalizator wyglądał jakby ktoś nalał do baku ropy |
Czy da sie np. wyczyścić katalizator czy tego sie nie robi. Nie jestem mechanikiem i nie wiem jak to wygląda od strony praktycznej, więc proszę o opinie was wszystkich. |
_________________
|
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 08-09-2009, 15:47
|
|
|
minimum 600 zł a cena bedzie ok 1tys jak używane kosztują nawet 350 zł |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 08-09-2009, 18:57
|
|
|
rafalski69 napisał/a: | ile kosztuje nowy katalizator do pumy |
Prawdopodobnie najszybciej uzyskasz odpowiedź na to pytanie dzwoniąc do ASO.
rafalski69 napisał/a: | czy jest możliwość zamienienia go na strumienicę |
Raczej nie, bo z tego co pamiętam, to katalizator w Pumie jest zaraz za kolektorem wydechowym, dosłownie zaraz za. IMO strumienicy tam nie zmieścisz. |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 08-09-2009, 19:07
|
|
|
Gaydek, dobrze mówisz katalizator przykręcany jest do kolektora pozniej idzie tłumik drgań
ale jak się uprzeć to można by strumienice założyć za katalizatorem a sam katalizator wyrzucić i wsadzić jakaś rurę ale to moje gdybanie
http://webautoservice.pl/.../szczegoly.html oto cały układ wydechowy w pumie 1,7 bez kolektora |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 08-09-2009, 19:12
|
|
|
tam na tym rysunku jest katalizator bez wkładu może ten stary bedzie mozna wybebeszyć( czyli wszystko z niego wywalić |
_________________
|
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 08-09-2009, 19:15
|
|
|
OK, ale po co wyrzucać katalizator? Proszę mnie nie przekonywać , bo mnie nie przekonacie. Nasze Pumy to nie auta wyścigowe używane na torach. Jeździłem jakiś czas bez kata (po wymienia kolektora na 4-2-1 z nierdzewki) i wcale nie czułem różnicy "na plus". Czułem smród i bardzo mi to przeszkadzało. Teraz, pomimo tego, że moja Puma ma kolektor wydechowy 4-2-1 z nierdzewki, który sięga o wiele dalej niż seryjny kolektor(ek) to katalizator też jest, zamontowany w miejscu tłumika środkowego, którego... teraz nie ma. |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 08-09-2009, 19:20
|
|
|
Gaydek ja nie chce wyrzucić kata bo po co modyfikować coś co jest ustawione optymalnie ,poza tym to ja tylko mówiłem co można zrobić by go usunąć |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 09-09-2009, 14:32
|
|
|
no dobra ja sie pytam bo mam luźną rurę co wychodzi z katalizatora na łączeniu i muszę ją zdemontować, przyspawać, dlatego sie pytam o cenę kata no i czy lepiej jest bez czy też z nim. Jeszcze mam takie pytanie bo czytając ten temat natrafiłem na:
ksolk napisał/a: | U mnie katalizator wyglądał jakby ktoś nalał do baku ropy! |
czy można wyczyścić tą sadzę, to co tam osiadło? |
_________________
|
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 09-09-2009, 20:09
|
|
|
rafalski69 napisał/a: | czy lepiej jest bez czy też z nim |
IMO lepiej z katem. Uzasadniać nie będę, szkoda czasu . |
|
|
|
|
|