Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 09:46
katalizator
Autor Wiadomość
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 25-04-2005, 14:07   katalizator

witam
warto demontować katalizator aby osiągnąć lepsze efekty (moc) ??? czy ktoś to robił ??? jesli tak to niech się podzieli doświadczeniem
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 25-04-2005, 15:06   

Usunięcie katalizatora nie doda Ci mocy! Może być tylko gorzej... Na dodatek nie przejdziesz badań tachnicznych. Jeśli chcesz dodać mocy przez mody wydechu to zacznij od tego co jest za katalizatorem - tłumiki środkowy i końcowy. Później kolektor i ewentualnie sportowy katalizator o większej przepustowości... w tuningu jest temat o wydechu, polecam lekturę :wink:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 25-04-2005, 16:04   

Pass ja nie mam katalizatora i
1.Nie ma spadku mocy,przynajmniej w odczuciu(nie hamowałem pumy)a nawet jest jakby troszke lepiej.
2.Jeżeli chodzi o przegląd to nie ma prawie żadnej różnicy(miałem okazje pracować na stacji wiec po wywaleniu kat. najpierw sprawdziłem czy będzie ok)
_________________
Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 25-04-2005, 16:36   

W odczuciu może nie ma różnicy, bo to są różnice minimalne... ale najprawdopodobniej na hamowni będzie trochę mniej... przez opór jaki stawia katalizator tworzy się podciśnienie za nim i spaliny są lepiej wysysane.
Jeśli na przeglądzie nie ma problemu to git... To chyba zależy jak kto bada... czy bada spaliny, czy sprawdza czy jest kat. Może miałeś zużyty kat. i dlatego przed i po w badaniu było tak samo... w takim wypadku możesz nawet mieć wrażenie, że jest bez niego lepiej :roll:
Pytanie dotyczy podnoszenia mocy przez wywalanie kata, co jest wg mnie drogą zupełnie nie po kolei... Jest sporo innych rzeczy, które dadzą trochę mocy.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 25-04-2005, 16:53   

Zgadza się Pass!U mnie katalizator wyglądał jakby ktoś nalał do baku ropy!hehe.Jeżeli idzie o analize spalin jest praktycznie bez różnicy a który diagnosta zagląda i szuka katalizatora hehe?
_________________
Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
 
 
 
rrkomp
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2009, 20:48   

Witam
Doradzcie mi czy można znależć jakiekolwiek zamienniki katalizatora do Pumki 1.6 2001 u żonki w samochodzie na kompie pokazuje uszkodzenie katalizatora ewentualnie co można z tym fantem zrobić.
Pozdrawiam Wszystkich :mrgreen:
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 08-09-2009, 14:48   

troszkę pogrzebałem jak w "kurniku" i znalazłem całkiem ciekawy temat. Moje pytanie brzmi ile kosztuje nowy katalizator do pumy, albo czy jest możliwość zamienienia go na strumienicę.


ksolk napisał/a:
U mnie katalizator wyglądał jakby ktoś nalał do baku ropy


Czy da sie np. wyczyścić katalizator czy tego sie nie robi. Nie jestem mechanikiem i nie wiem jak to wygląda od strony praktycznej, więc proszę o opinie was wszystkich.
_________________

 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 08-09-2009, 15:47   

minimum 600 zł a cena bedzie ok 1tys jak używane kosztują nawet 350 zł
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 08-09-2009, 18:57   

rafalski69 napisał/a:
ile kosztuje nowy katalizator do pumy

Prawdopodobnie najszybciej uzyskasz odpowiedź na to pytanie dzwoniąc do ASO.


rafalski69 napisał/a:
czy jest możliwość zamienienia go na strumienicę

Raczej nie, bo z tego co pamiętam, to katalizator w Pumie jest zaraz za kolektorem wydechowym, dosłownie zaraz za. IMO strumienicy tam nie zmieścisz.
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 08-09-2009, 19:07   

Gaydek, dobrze mówisz katalizator przykręcany jest do kolektora pozniej idzie tłumik drgań

ale jak się uprzeć to można by strumienice założyć za katalizatorem a sam katalizator wyrzucić i wsadzić jakaś rurę ale to moje gdybanie

http://webautoservice.pl/.../szczegoly.html oto cały układ wydechowy w pumie 1,7 bez kolektora
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 08-09-2009, 19:12   

tam na tym rysunku jest katalizator bez wkładu może ten stary bedzie mozna wybebeszyć( czyli wszystko z niego wywalić
_________________

 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 08-09-2009, 19:15   

OK, ale po co wyrzucać katalizator? Proszę mnie nie przekonywać ;) , bo mnie nie przekonacie. Nasze Pumy to nie auta wyścigowe używane na torach. Jeździłem jakiś czas bez kata (po wymienia kolektora na 4-2-1 z nierdzewki) i wcale nie czułem różnicy "na plus". Czułem smród i bardzo mi to przeszkadzało. Teraz, pomimo tego, że moja Puma ma kolektor wydechowy 4-2-1 z nierdzewki, który sięga o wiele dalej niż seryjny kolektor(ek) to katalizator też jest, zamontowany w miejscu tłumika środkowego, którego... teraz nie ma.
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 08-09-2009, 19:20   

Gaydek ja nie chce wyrzucić kata bo po co modyfikować coś co jest ustawione optymalnie ,poza tym to ja tylko mówiłem co można zrobić by go usunąć
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 09-09-2009, 14:32   

no dobra ja sie pytam bo mam luźną rurę co wychodzi z katalizatora na łączeniu i muszę ją zdemontować, przyspawać, dlatego sie pytam o cenę kata no i czy lepiej jest bez czy też z nim. Jeszcze mam takie pytanie bo czytając ten temat natrafiłem na:


ksolk napisał/a:
U mnie katalizator wyglądał jakby ktoś nalał do baku ropy!


czy można wyczyścić tą sadzę, to co tam osiadło?
_________________

 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 09-09-2009, 20:09   

rafalski69 napisał/a:
czy lepiej jest bez czy też z nim

IMO lepiej z katem. Uzasadniać nie będę, szkoda czasu ;) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo