Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pomóżcie postawić pumę na koła ;P
Autor Wiadomość
mazi1911 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 04-06-2010, 23:51   pomóżcie postawić pumę na koła ;P

pomóżcie postawić pumę na nogi ;P

witam wszystkich sympatyków forda pumy, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem srebrnego forda pumy 1.7
jednak auto stał prawie rok nieużywane i muszę je trochę ogarnąć

wymieniłem narazie, olej, filtr oleju, świece, opony

mam natomiast problem z uszkodzonym zamkiem, zacinającą się szybą od pasażera i dwoma ogniskami korozji i słabo działającymi hamulcami, wylatującym smarem z lewego pregubu i wodą w przednich reflektorach soczewkowych :/

poza tym pumka nie posiada poduszek powietrznych i chyba jest wykonane jakieś druciarskie obejście bo żadna kontrola nie sygnalizuje braku poduszek

chciałbym założyć również taki sterownik do centralki:

http://www.allegro.pl/ite...cus_mondeo.html

co o tym sądzicie?

mój kociak nie posiada funkcji "komfort" ale może jest jakaś możliwość podłączenia sterownika centralki do mechanizmu podnoszenia szyb żeby to jakoś działało?

na koniec co sądzicie o "zagazowaniu" pumy?
myślę o gazie sekwencyjnym ponieważ nie wożę cegły pod pedałem gazu i po pierwszym pomiarze okazało się że puma pali przy średnio agresywnej jeździe miejskiej jakieś 10l
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 05-06-2010, 00:04   

Po pierwsze, http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=5222 .

Po drugie, nie za dużo problemów jak na jeden temat w dziale Elektryka i oświetlenie?
 
 
mazi1911 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-06-2010, 13:55   

no tak jakoś nie pomyślałem o ty wczoraj ale już się poprawiłem

co do problemów które opisałem no to jest tego trochę ale wolałbym nie zakładać osobnego tematu dla każdego problemu tylko wszystkie problemy z ogólnie rozumianą elektryką pojazdu rozwiązać w jednym temacie :)

także proszę jeśli ktoś wie coś na temat wyżej wymienionych usterek to proszę o pomoc
pozdrawiam
 
 
Łysy1985
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2010, 18:47   

Witaj. Jetem szczęśliwym posiadaczem pumy dopiero od ok pół roku więc nie we wszystkim Ci doradzę. Ale jeśli chodzi o zacinającą się szybę, to po pierwsze musisz zdjąć boczek(tapicerkę) z prawych drzwi. Zobaczysz wtedy szynę na której szyba się porusza.Spróbuj wtedy podnieść szybę, i zobacz gdzie się blokuje, może na szynie nie ma smaru i dlatego w którymś miejscu się blokuje, może też być źle ustawiona na szynie i blokuje się, na mocowaniu szyby na szynie masz takie 2 śrubki do regulacji na boki, jeśli jest źle ustawiona to będzie źle wchodzić w drzwi i może się blokować. Ewentualnie jeszcze linka która ciągnie szybę mogła się rozstrzępic i blokuje się gdzieś. Jeśli chodzi o przegub, to jak nie strzela przy skręcaniu to jest w porządku, a smar może Ci wychodzić np dlatego że gumowa osłona przegubu jest albo poluzowana, albo pęknięta. Jeżeli jest pęknięta to jak najszybciej ją wymień, bo rozwalisz przegub, a on kosztuje z 5 razy tyle co osłona. A z korozją to raczej sobie sam nie poradzisz, możesz ewentualnie zdrapać rdze i pomalować jakąś dobrą farbą, zabezpieczysz wtedy blachę przed dalszym rdzewieniem. A hamulce jeśli są słabe, no to wymiana klocków, albo i tarcz jeśli są zużyte. Pytałeś także o zakładanie gazu, ja bym Ci to oczywiście odradził, ponieważ sama instalacja zwróci Ci się po jakiś 3 latach, i możesz mieć dodatkowe problemy z silnikiem. 10l litrów przy 125KM. Golf moich rodziców 1,4 60KM pali 8l więc moim zdaniem nie jest to wcale dużo.
 
 
mc91 

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 12-06-2010, 16:59   

Z prawą szybą miałem taki problem, że zacinała się przy podnoszeniu, gdy została do końca wsunięta. Trzeba było ją wyszarpać, żeby się podniosła. Przy myciu samochodu nakładałem czystą wodę za pomocą gąbki na szybę, a następnie wsuwałem ją i wysuwałem. Tak jak podejrzewałem, chyba prowadnice były gdzieś zabrudzone, bo teraz chodzi tylko kilka cm/mniej niż 1 sek. wolniej na pełnym cyklu pracy od lewej szyby (przy podnoszeniu od max. schowanych w drzwiach).

Zamek też mam uszkodzony i tak jak ty będę zakładał jakiś na pilota (jeszcze nie wiem czy sam centralny, czy alarm).

Co do rdzy, to muszę kiedyś poeksperymentować na starej klapie bagażnika od Fiesty, czy dałoby się wywiercić dziury tam, gdzie była rdza, tą dziurę zakleić od zewnętrznej strony taśmą klejącą i od wewnętrznej strony podkleić klejem na gorąco lub stopionym plastikiem, a następnie pomalować od zewnętrznej strony. Ciekawe, czy zewnętrzna część będzie gładka po takim odlaniu. Wiem, że trochę nieprofesjonalnie, ale może będzie to dobrze wyglądać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo