zabezpieczenie przed korozją |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 10-01-2011, 13:09 zabezpieczenie przed korozją
|
|
|
Mam pytanie do naszych lakierników i speców - w zeszłym roku zdzierałem szlifierką do żywej blachy progi - malowałem podkładem białym tlenowym po odtłuszczeniu rozpuchem, na to bazę i 3 warstwy bezbarwnego. pod koniec listopada z uwagi na pojawienie się rudych kropek i odprysków lakieru znowu zdzierałem - szczotą i malowałem to barankiem na grubo - dziś znów zaglądam i widzę na progu już szczątki baranka i znowu rudo - czym to zabezpieczyć żeby po zimie się nie posypała blacha? |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 10-01-2011, 16:16
|
|
|
Wyczyscic do czystego na to odrdzewiacz, pozadny podklad czastkami zywicy (zapomnialem jego nazwy) baza klar. Na to wszytko baranek. Moze gdzies nie siadl Ci dobrze lakier i dlatego masz takie cyrki. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 12-01-2011, 15:53
|
|
|
tzn jak - po wyczyszczeniu i odrdzewiaczu maluję podkładem z cząstkami żywicy, potem baza klar. (w ogóle co znaczy baza klar.?) i potem barankiem? |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 12-01-2011, 23:17
|
|
|
A ja zrobiłem na lato tak, wyczyściłem starą farbę i ten gumowo-biały baranek. Na to tylko CortaninF ( reaguje z blachą, na rdzy robi sie niebieskie i twarde, nie dopuszcza powietrza do miejsc gdzie jest rdza. Natomiast gdzie nie ma pozostaje "płynne" do momentu pojawienia sie rdzy czy też gołej blachy). Później na to baranek Boola na pistolet. Po czym jak to przeschło ( po miesiącu) zastrzyk w progi i elementy "zamknięte" również był to środek marki Bool ( podobno najlepszy). I jak na razie nie mam problemu nic nie widać już ponad pół roku nawet tera po zimie. A efekt jest bo robiłem to dosyć dokładnie i chyba precyzyjnie bo samo wyczyszczenie podwozia, nadkoli itd zajęło mi chyba siedem dni ale mówię tylko o czasie jak wracałem z pracy |
_________________
|
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13-01-2011, 14:47
|
|
|
Maciek napisał/a: | tzn jak - po wyczyszczeniu i odrdzewiaczu maluję podkładem z cząstkami żywicy, potem baza klar. (w ogóle co znaczy baza klar.?) i potem barankiem? | Dokladnie w takiej kolejnosci. Baza to lakier ktory nadaje kolor naszemu autu a klar to nic innego jak lakier bezbarwny zabezpieczajacy baze. Sama baza jest bardzo miekka i szybko ulegla by uszkodzeniu. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 14-01-2011, 19:38
|
|
|
dzięki za podpowiedzi, jak będzie cieplej będę działał |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 14-01-2011, 20:36
|
|
|
Tak jak pisałem na rdzę i goła blachę wyczyścić to, dobrze odtłuścić CortaniF a później możesz sobie robić podkłady co tylko zechcesz, a zresztą robie test na boku z tym środkiem ile wytrzyma goły bez baranka i z barankiem zamoczony w roztworze solnym |
_________________
|
|
|
|
|
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 15-01-2011, 17:41
|
|
|
to czekam na wyniki testu. bo bez baranka prezentowałoby się znacznie lepiej |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15-01-2011, 21:56
|
|
|
A jaki problem na baranek polorzyc warstwe lakieru?? |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 17-01-2011, 15:01
|
|
|
No tak ale baranek jest taki.. chropowaty więc bezbarwny chyba nie zakryje tych nierówności.. |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17-01-2011, 21:33
|
|
|
Ale jak ladnie to zrobisz to nikt nie pomysli ze to Ty robiles tylko ze fabrycznie tak bylo. Wiele aut tak ma zrobione np. wszytkie VAG-i |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|