Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 23:23 |
problem z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
lewadzki [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2012, 14:47
|
|
|
ja mam nerwa.
zawor wymieniony drugi raz w ciagu roku, i znowu zonk.
cos sie dzieje, raz dziala , a za drugim razem wali tylko cieplo.
jest lepiej niz bylo wczesniej, gdyz wczesniej lecialo tylko cieplo.
rece mi opadaja. . . |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2012, 16:17
|
|
|
sharky napisał/a: | W tych bezpiecznikach pod maską zaraz za podszybiem tak? Nigdy nie zwróciłem uwagi na te dodatkowe w środku albo ich nie zauwazyłem...
[ Dodano: 29-03-2012, 22:33 ]
Zdjęcie z neta: http://img07.allegroimg.p...2/48/2180124843 - miejsce na dodatkowe bezpieczniki widzę a gdzie ma znajdować się uchwyt/wyjmak? |
chodzi Ci gdzie się oryginalnie wpina żółty bajer koło zielonego przekaźnika? |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 30-03-2012, 21:28
|
|
|
deejay, tak, właśnie o to mi chodzi. Ja mam dodatkowy uchwyt do wyciągania bezpieczników w popielniczce, koło zapalniczki gdyż oryginalnego nie posiadam i nie wiem gdzie powinien się dokładnie znajdować. Niech ktoś zrobi zdjęcie. Wcześniejsze zdjęcie pochodziło z Allegro i dokładnie to skrzynka od Fiesty. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 31-03-2012, 17:23
|
|
|
Panel jeszcze nie sprawdzony ponieważ nie zastałem speca od radyjek;p ale... wróciłem do tematu bezpiecznikow i wstawiłem je w taki sposób w jaki były złożone wcześniej czyli na nie których pozycjach o za dużym oporze. Na innych o za małym (oczywiście te bezpieczniki były założone nie zgodnie z instrukcją) ku mojemu zdziwieniu podswietlenie desk wrocilo I jedna z postojowek zaczela swiecic
[ Dodano: 31-03-2012, 19:09 ]
To jest zdjecie modulu, moze mi ktos powiedziec czy to przypalone miejsce i sciezka są odpowiedzialne za usterke? Chodzi o miejsce tuż obok wejścia na wtyczke po prawej stronie
http://imageshack.us/photo/photo/18/imag0132x.jpg/ |
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 01-04-2012, 08:06
|
|
|
Przepraszam emcom ale siedzę teraz u rodziców i mam pod ręką tylko telefon z internetem co mi trochę utrudnia nawigacje a przede wszystkim wydłuża czas redagowania wiadomości i wpływa na ich jakość. Gdybym był u siebie na lapku inaczej by to wyglądało. Ale wracając do tematu... to jest chyba ten "sprawny" panel z allegro. Chłopak go wsadził nie było różnicy i przełożył spowrotem. W poniedziałek jeszcze raz odwiedze speca od radyjek i i odkręcić panel, zobaczę co się dzieje w tamtym... podejrzewam że szału nie ma.
[ Dodano: 04-04-2012, 09:03 ]
Wczoraj wymontowalem panel z samochodu wyciągnąłem moduł, ku mojemu zdziwieniu wszystko jest ok. Nie widać żeby coś było spalone. Co teraz?
[ Dodano: 05-04-2012, 17:51 ]
Dzisiaj mam dostęp do internetu więc mogę zamieścić zdjęcie modułu który jest obecnie założony, o to on:
http://imageshack.us/phot.../imag0133i.jpg/
Ma ktoś pomysł co z tym zrobić? Co może być przyczyną tej usterki? Może jakiś przerwany kabel?
Cholerka chciałbym sobie nabić klimę żeby wreszcie poczuć chłód w tym aucie;p |
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 05-04-2012, 21:18
|
|
|
Niestety nieustannie jestem w trasie i nie mam dostępu do sprzętu więc robiłem telefonem... jutro wyjde go jeszcze raz i sprawdze (na szczęście radio zostawiłem wysunięte) ;p |
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 05-04-2012, 21:48
|
|
|
Dzięki jutro postaram się sprawdzić dam znać co i jak
[ Dodano: 16-04-2012, 19:35 ]
Wymiana pomogła wieje chłodem;D dziękuje wszystkim za współprace i pomoc;) |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 22-04-2012, 15:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
cradleoffilth
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 57 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-04-2012, 16:13
|
|
|
Przyszedl czas rowniez i na mnie aby zajac sie problemem z ogrzewaniem (rozrzad, filtry, oleje wymienione, opony letnie zakupione) wiec najwyzszy czas oglosic zamkniecie sauny . Przeczytalem caly ten watek z duza uwaga (jak rowniez kilka innych w tym temacie) i korzystajac z dobrej pogody - dzisiejszy ranek spedzilem na sledztwie pod maska...
Jako, ze niestety jestem laikiem, to chcialbym poprosic was o pomoc gdyz nie chce wymienic pol auta by na koniec dowiedziec sie, ze naprawa mogla mnie kosztowac 10zl.
Otoz w moim przypadku caly czas mam cieple powietrze, niezaleznie od ustawien pokretla. Pierwsze co to wogole chcialem sprawdzic czy dochodzi napiecie do elektrozaworu i podpialem zarowke zamiast alektrozaworu. Z tego co zrozumialem, to powinna ona zaswiecic przy pokretle ustawionym na zimne powietrze. W moim przypadku nie zaswiecila na zadnym ustawieniu. Jako laik wnioskuje, ze powodem moze byc brak napiecia lub brak masy. Podpialem wiec jeden kabelek od zarowki do wtyczki ktora zasila alektrozawor a drugi przylozylem do minusa w akumulatorze => zarowka zaswiecila sie => wnioskuje ze na tym kabelku jest napiecie. Podpialem tez z ciekawosci kabelek do drugiego kabelka we wtyczce od eletrozaworu oraz drugi do minusa w akumulatorze => zarowka nie zaswiecila sie.
Stad wynika wg mnie: na jednym kabelku ktory dochodzi do elektorzaworu mam napiecie, a na drugim nie mam napiecia (to dobrze) ale nie mam rowniez masy niezaleznie od ustawienia pokretla (jesli dobrze rozumiem to przy pokretle ustawionym na zimno - na drugim kabelku powinna byc masa).
Chcialem rowniez podpiac alektrozawor bezposrednio do akumulatora aby sprawdzic czy zacznie wiac zimne powietrze, ale efektem bylo kilka iskier a nastepnie strajk wskazowek i kontrolek na tablicy rozdzielczej (na szczescie okazalo sie, ze tylko bezpiecznik sie przepalil w wyniku zwarcia ktore zrobilem). NIe chce wiec juz dalej w ten sposob kombinowac.
Z tego co zrozumialem to:
1. elektrozawor moze byc ok a moze sie zacinac ale na pewno jest problem z masa czyli powinienem zaczac od wyjecia plytki i sprawdzenia tranzystora?
2. na 90% okaze sie, ze tranzystor jest spalony a wtedy wystarczy wlutowac nowy i koniecznie sprawdzic czy elektrozawor nie spali go czyli sprawdzic przed podlaczeniem wszystkiego czy na stykach elektrozaworu jest 16ohm. Jesli jest mniej - przed podlaczeniem wszystkiego wymienic kondensator.
3. Czy jesli elektrozawor bedzie sie jednak zacinal pomimo pokazywania 16ohm - moze uszkodzic elektornike?
4. Co jesli okaze sie, ze tranzystor jest ok i nie trzeba go wymieniac?
5. Po wymianie tranzystora i ewentualnie kondensatora - jesli problem nadal wystepuje - wymienic elektorzawor (bedzie to znaczyc, ze sie zawiesza)
Czy schemat dzialania jest dobry? A moze jednak konieczna jest najpierw wymiana elektrozaworu (nie usmiecha mi sie tego robic w ciemno ze wzgledu na koszty) a pozniej gdy juz bedzie pewnosc, ze elektrozawor sie nie zacina - wymiana tranzystora?
Ze swojej strony zrobilem wszystko co potrafilem - teraz licze na male ukierunkowanie i pomoc od was .
Z gory dzieki. |
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 21-04-2012, 20:01
|
|
|
Tak jak napisał EMCOM najpierw tranzystor;) Faktycznie było tak również u mnie tylko że ja wcześniej (jak się okazało nie potrzebnie) wymieniłem elektrozawór (nie do końca wiadomo czy stary był sprawny, koszt to 40zł) i wszystko jest jak najbardziej ok. Więc najtaniej i najpewniej będzie sprawdzić płytkę czy nie zadziało się na niej nic niepokojącego. |
|
|
|
|
cradleoffilth
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 57 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-04-2012, 19:20
|
|
|
ZMagan ciag dalszy... Opornosci cewki nie sprawdzilem wczesniej bo jako laik, nie posiadalem miernika. Dzisiaj podjechalem do kolegi ktory ma miernik i sprawdzilismy - elektrozawor ma opornosc 15,6 Ohm. Czy odczyt ten gwarantuje ze elektrozawor jest sprawny?
Wczoraj stala sie kolejna dziwna rzecz - zaczelo leciec zimne powietrze - sprawdzilem i teraz niezaleznie od ustawienia pokretla, na jednym kablu jest masa a na drugim napiecie. Wystarczy, ze odlacze kabelek zasilajacy i zaczyna leciec cieple powietrze. Gdy z powrotem podlacze - zimne. Czyli wniosek, ze zawor jednak dziala?
Jak tylko dostane klucze od radia (jada juz do mnie) to bede sprawdzal kabelki od srodka. Na co powinienem zwrocic uwage? Na pewno ten tranzystor... co jeszcze?
[ Dodano: 09-05-2012, 23:39 ]
Temacik udalo sie rozwiazac. Pomoglo przelutowanie tranzystora ktorego symbol podany byl pare stron wczesniej. Regulacja nareszczie dziala.
Koszt:
-rezystor (2szt w tym jedna na zapas) - 5,17zl
-wysylka - 15,87zl
-przelutowanie w serwisie RTV - 0zl (czas 1 minuta)
total: 21,04zl
Teraz czas zabrac sie za sledztwo czemu nie dziala klima...
[ Dodano: 09-05-2012, 23:40 ]
aaaaa, no i dziekuje wszystkim a w szczegolnosci emcom |
|
|
|
|
jaco71 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2012, 07:38
|
|
|
odgrzewam
u mnie to samo co w w/w postach.
Wcześniej czasem zdarzało się, że grzało (na ustawionym zimnym nawiewie) tylko czasami. Teraz już jest cały czas. Sprawdzałem na włączonej klimie, na obiegu zamkniętym, kręciłem raz na zimne raz na ciepłe. Generalnie nic nie pomaga. Wyczyściłem kostkę od elektrozaworu.Dalej nic.
Po nagrzaniu się silnika sprawdzałem rurki dochodzące do elektrozaworu (gorące) za elektrozaworem (gorące) nawet na ustawionym zimnym, klimie etc.
Myślicie, że to elektrozawór czy może panel i wadliwy rezystor na płytce?
Upały nadchodzą a tu zero chłodu z kratek
Ostatnio podłączaliśmy Pumę pod kompa (dzięki Wiesiu ) zero błędów z tym związanych... |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-06-2012, 09:43
|
|
|
jaco71 napisał/a: | zero błędów z tym związanych... |
to nie wyjdzie na takim testerze jak moj, moj robi tylko test silnika.
Zawsze mozesz zobaczy miernikiem (pomiar DC) czy zmienia sie napiecie na kostce od zaworu nagrzewnicy gdy krecisz pokretlem. Wiem ze to nie jest fachowy pomiar,ale ulatwi diagnoze co musisz wymienic/naprawic. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
jaco71 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2012, 12:31
|
|
|
czyli jeśli zmierzę na mierniku i będą różne wartości tzn., że jest walnięty elektrozawór, a jeśli nie będzie wahań to znaczy, że panel sterowania i płytka do naprawy ? |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 28-06-2012, 14:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-06-2012, 21:31
|
|
|
ja bym tak to sprawdzil |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
|