Witam Z gory sorka za ilosc tematow jakie zakladam ale nowe auto i wszystko jest dziwne w porownaniu do starego...
Czy nasza puma z silnikiem 1,4 ma prawo dymic ? bielo-szarawy dym i czuc w nim olej...
Zastanawia mnie fakt czy na wysokich obrotach ma prawo dymic ? czy jest to jakas zasada na lepsze smarowanie czy jak ?
Dymienie zaczyna sie od ok 5 - 5,5 tys na minute
Pozdrawiam
seba_diablo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-06-2012, 16:01
u mnie nic nie dymi nawet powyzej 5tyś. czesto daje taki efekt jak silnik jest zimy lecz to chyba para. poza tym ja mam 1.7 dodam tylko ze kiedys smierdziało olejem jak bardzo był silink nagrzany ale okazło sie ze poprzedni właściciel podczas wlewania oleju lekko go rozlał i dostał sie obok gnazd świec pod plastikową pokrywą
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 489 Skąd: Lublin
Wysłany: 08-06-2012, 16:50
Cytat:
Biały dym
Najczęstszą przyczyną wydostawania się z rury wydechowej białego dymu jest awaria jednego z elementów (np. uszczelek) lub pęknięcie całej głowicy cylindrów. W takim przypadku pierwszymi objawami jest szybkie ubywanie płynu w układzie chłodzenia, który spod głowicy przedostaje się do komory spalania i pod wpływem swojej wysokiej gęstości jest widoczny gołym okiem właśnie w postaci białego koloru dymu. W przypadku takich objaw eksperci radzą bezzwłoczne udanie się do mechanika. Szybsza decyzja o naprawie spowoduje wymianę niewielu części i okaże się relatywnie tańsza niż wymiana całego systemu pomp. Biały dym pojawia się przeważnie podczas rozruchu i nagłego dodawania gazu.
seba_diablo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-06-2012, 19:10
kurna fakt jesli cały czas u ciebie dymi i ubywa ci płyn z chłodnicy ..... to bedzie troche to wszystko kosztowało, jesli bedziesz robił uszczelke pod głwicą to polecam zaraz wymienić przynajmniej pasek rozrzadu.
pasek jak pasek ma ok 10 tys... wiem ze powinno sie dac nowy ale jak bede sie zabieral za UPG to i uszczelniacze na zaworach zrobie ;p tylko tak... narazie nic nie wiem czy ucieka czy nie bo zrobilem ok 250 km a mam autko od kilku dni... teraz wiem ile mam oleju i ile plynu... zauwazylem ze tylko przy wysokich obrotach dym sie wydostaje... a przy niskich nawet jak silnik zimny nic nie dymi... moze troszke ale to po nocy ;p
Pozyjemy zobaczymy a mysle nad tym dlatego iz przymierzam sie do zalozenia LPG...
Swoja droga nie wiecie czy kto wgl skupuje prawie nowe butle LPG ? wielozawory ? itp ? z gory dzieki
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-06-2012, 13:49
a mnie to wyglada jednak na pierscienie, zwlaszcza ze smierdzi olejem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum