Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:23
problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
jaco71
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2012, 09:17   

sprawdziłem na kostce miernikiem. przy kręceniu cały czas ponad 11V żadnych zmian.
Panel sterowania ?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-06-2012, 09:42   

na to wyglada ze znow panel.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 27-04-2013, 18:41   

Wymontowałem dzisiaj płytkę sterowania ogrzewaniem. Tranzystor o którym często się wspomina w moim przypadku to Siemens BSP78 o parametrach:

Tranzystor unipolarny FET z kanałem N SMD
Rezystancja w stanie przewodzenia: 50mΩ
Prąd drenu: 3A
Napięcie dren-źródło: 40V

w odróżnieniu IRFL4105 ma parametry:

Typ tranzystora unipolarny N-MOSFET, HEXFET
Rezystancja w stanie przewodzenia: 45mΩ
Prąd drenu: 3.7A
Napięcie dren-źródło: 55V
 
 
pietras-007 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 52
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-05-2013, 13:14   

Witam, ktoś może mi powiedzieć jak odróżnić czy winowajcą lecącego tylko gorącego powietrza jest potencjometr czy zawór? Dodam że zawór wymieniałem niecały rok temu i od tego czasu co raz powtarza się ta usterka.
 
 
Moondust 
Ania&Tomek

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: Lębork
Wysłany: 27-05-2013, 14:19   

Ja też mam już dość...
Wymieniłem tranzystor (rzeczywiście był spalony). Po przejechaniu niecałego kilometra spalił się i znowu sauna w samochodzie...
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 27-05-2013, 15:06   

pietras-007, sprawdzałeś zawór nagrzewnicy?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2013, 16:19   

dokładnie, niesprawny zawór będzie przyczyną palenia się tranzystora. Tutaj powtórzę co co już kilka osób pisało - trzeba zainwestować w oryginalny zawór.
 
 
pietras-007 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 52
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-05-2013, 17:17   

trojan6 napisał/a:
pietras-007, sprawdzałeś zawór nagrzewnicy?


a powiesz mi w jaki mogę sprawdzić zawór ?

[ Dodano: 27-05-2013, 20:02 ]
wyciągnąłem zawór, sprawdziłem miernikiem końce zacisków- obwód się zamyka, rozebrałem zawór przeczyściłem, przepłukałem wsadziłem z powrotem i dalej sauna w pumce...
 
 
Moondust 
Ania&Tomek

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: Lębork
Wysłany: 28-05-2013, 09:25   

Żadne zamienniki? Koniecznie oryginał?
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 28-05-2013, 13:24   

U mnie zamiennik TRW nówka leży i czeka, aż się przyda :P
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
LT 7 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: okolice Głowna
Wysłany: 28-05-2013, 17:09   

Ostatnio musiałem wymienić zawór nagrzewnicy-ułamany króciec ,założyłem kupiony zamiennik i okazało się że nie chce działać ogrzewanie.Dopiero przekładka cewki ze starego elektrozaworu do nowego pomogła.-cewka sprawdzona niby ok a nie chciała działać .Teraz wszystko jest ok.Uwaga na podróby sprzedawane w sklepach internetowych z opisem oryginał.Chyba najlepiej by było kupić u forda wcześniej oglądając czy to nie chińska podróba. http://www.youtube.com/watch?v=5dRA9huj3MQ , http://www.youtube.com/watch?v=zyl5cCOvIis rozbiórka elektrozaworu.
 
 
Moondust 
Ania&Tomek

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: Lębork
Wysłany: 28-05-2013, 21:24   

Ech... A ja wyrzuciłem (chyba) oryginalny, bo miał króciec połamany... I od tego czasu co jakis czas kłopot... Dotąd tylko zawór, teraz jeszcze tranzystor... grrr
_________________
Puma & Focus
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 29-05-2013, 20:35   

Ostatnio zregenerowałem zawór z ułamanym króćcem i działa elegancko. Dostał metalowy króciec w rozwiercony otwór.

W kupionym zamienniku rozleciała się po 2 dniach gumowa uszczelka i przecieka przez cewkę.
 
 
pietras-007 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 52
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-06-2013, 14:35   

Ktoś wie, gdzie mogę kupić panel sterujący ogrzewaniem do 1.4 z przyciskami od klimy i zapalniczką ? http://img.bazarek.pl/279...453c52b20ae.jpg
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 05-06-2013, 21:16   

http://allegro.pl/panel-s...3270988233.html

Tylko kolor raczej nie zgadza się...
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo