Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 23:23 |
problem z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
jaco71 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2012, 09:17
|
|
|
sprawdziłem na kostce miernikiem. przy kręceniu cały czas ponad 11V żadnych zmian.
Panel sterowania ? |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-06-2012, 09:42
|
|
|
na to wyglada ze znow panel. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 27-04-2013, 18:41
|
|
|
Wymontowałem dzisiaj płytkę sterowania ogrzewaniem. Tranzystor o którym często się wspomina w moim przypadku to Siemens BSP78 o parametrach:
Tranzystor unipolarny FET z kanałem N SMD
Rezystancja w stanie przewodzenia: 50mΩ
Prąd drenu: 3A
Napięcie dren-źródło: 40V
w odróżnieniu IRFL4105 ma parametry:
Typ tranzystora unipolarny N-MOSFET, HEXFET
Rezystancja w stanie przewodzenia: 45mΩ
Prąd drenu: 3.7A
Napięcie dren-źródło: 55V |
|
|
|
|
pietras-007
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-05-2013, 13:14
|
|
|
Witam, ktoś może mi powiedzieć jak odróżnić czy winowajcą lecącego tylko gorącego powietrza jest potencjometr czy zawór? Dodam że zawór wymieniałem niecały rok temu i od tego czasu co raz powtarza się ta usterka. |
|
|
|
|
Moondust
Ania&Tomek
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 27-05-2013, 14:19
|
|
|
Ja też mam już dość...
Wymieniłem tranzystor (rzeczywiście był spalony). Po przejechaniu niecałego kilometra spalił się i znowu sauna w samochodzie... |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 27-05-2013, 15:06
|
|
|
pietras-007, sprawdzałeś zawór nagrzewnicy? |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2013, 16:19
|
|
|
dokładnie, niesprawny zawór będzie przyczyną palenia się tranzystora. Tutaj powtórzę co co już kilka osób pisało - trzeba zainwestować w oryginalny zawór. |
|
|
|
|
pietras-007
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-05-2013, 17:17
|
|
|
trojan6 napisał/a: | pietras-007, sprawdzałeś zawór nagrzewnicy? |
a powiesz mi w jaki mogę sprawdzić zawór ?
[ Dodano: 27-05-2013, 20:02 ]
wyciągnąłem zawór, sprawdziłem miernikiem końce zacisków- obwód się zamyka, rozebrałem zawór przeczyściłem, przepłukałem wsadziłem z powrotem i dalej sauna w pumce... |
|
|
|
|
Moondust
Ania&Tomek
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 28-05-2013, 09:25
|
|
|
Żadne zamienniki? Koniecznie oryginał? |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 28-05-2013, 13:24
|
|
|
U mnie zamiennik TRW nówka leży i czeka, aż się przyda |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
LT 7
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 11 Skąd: okolice Głowna
|
Wysłany: 28-05-2013, 17:09
|
|
|
Ostatnio musiałem wymienić zawór nagrzewnicy-ułamany króciec ,założyłem kupiony zamiennik i okazało się że nie chce działać ogrzewanie.Dopiero przekładka cewki ze starego elektrozaworu do nowego pomogła.-cewka sprawdzona niby ok a nie chciała działać .Teraz wszystko jest ok.Uwaga na podróby sprzedawane w sklepach internetowych z opisem oryginał.Chyba najlepiej by było kupić u forda wcześniej oglądając czy to nie chińska podróba. http://www.youtube.com/watch?v=5dRA9huj3MQ , http://www.youtube.com/watch?v=zyl5cCOvIis rozbiórka elektrozaworu. |
|
|
|
|
Moondust
Ania&Tomek
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 28-05-2013, 21:24
|
|
|
Ech... A ja wyrzuciłem (chyba) oryginalny, bo miał króciec połamany... I od tego czasu co jakis czas kłopot... Dotąd tylko zawór, teraz jeszcze tranzystor... grrr |
_________________ Puma & Focus
|
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-05-2013, 20:35
|
|
|
Ostatnio zregenerowałem zawór z ułamanym króćcem i działa elegancko. Dostał metalowy króciec w rozwiercony otwór.
W kupionym zamienniku rozleciała się po 2 dniach gumowa uszczelka i przecieka przez cewkę. |
|
|
|
|
pietras-007
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
|
|
|
|
|