Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
06-11-2007, 19:59
Ksenonowe światła w Pumie
Autor Wiadomość
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 29-12-2010, 17:43   

Snaco napisał/a:
Jak pisałem nikomu do tej pory dowodu nie zabrano...
Mi zabrali dwukrotnie. :/ Miałem ksenony najbardziej zbliżone barwą do zwykłej żarówki - 4300 stopni Kelvina a i tak dowód zabrali. Jak trafisz na upierdliwego policjanta to nawet będzie gotów Ci się pod autem położyć i znaleźć przetwornice. Policjant, który mnie zatrzymał powiedział, że nieważne jaka barwa, nieważne, że ksenony same w sobie maja jakąś homologację, nieważne, że na przeglądzie przejdą bo diagnosta się nie zna, ważne tylko to, że na kloszu lampy w Pumie nie ma oznaczenia, że światła są przystosowane do ksenonów... :???:

Snaco napisał/a:
policja sie nie orientuje w tych pumowych soczewkach...
Nie wszędzie są tępi policjanci. W moich okolicach widocznie się orientują skoro od razu poznał, że mam ksenony i znają dobrze przepisy skoro zauważył, że na reflektorze nie ma oznaczenia. Znalezienie przetwornicy i zabranie dowodu to już była dla niego tylko formalność. Dodatkowym bonusem jaki może Cię spotkać poza zabranym dowodem jest mandat za "niesprawne oświetlenie". Mi osobiście szkoda jest, że sprzedałem swoje ksenony bo świeciły rewelacyjnie a na pewno nikogo nie oślepiały no ale jak mieli mi cały czas zabierać dowód i nie daj Boże wlepiać mandaty to ja dziękuję. Teraz jeżdżę na zwykłych żarówkach - masakra ale Osram Cool Blue przepalały się w błyskawicznym tempie. Miałem dosyć wywalania kasy na żarówki Cool Blue, gdzie za cenę jednej można mieć 2 zwykłe żarówki, a co najważniejsze miałem dosyć zdejmowania grilla i całych reflektorów po to żeby zmieniać ciągle żarówki.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
Ostatnio zmieniony przez sharky 29-12-2010, 18:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Ognisty 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 325
Skąd: Żory
Wysłany: 29-12-2010, 17:58   

sharky, miałeś najwyraźniej pecha trafiając na jakiegoś nie logicznego gbura.
Jak na razie nie mam ksenonów ale zmaierzan w następnym roku zmienić, bo często jeżdzę nocami i to nie kiedy drogami prowadzącymi przez las, także jesli jedzie samochód z naprzeciwka ja zwalniam do 40 /h abym widział dobrze pobocze (wtedy już nie mam włączonych długich).

Sam też jestem wściekły widząc samochody z ksenonami, ale one po prostu walą po oczach a nie oświetlają drogę, takze mamy dwa typy użytkowników ksenonów: na pokaz i dla bezpieczeństwa.
_________________
http://www.youtube.com/Ognisty89
Ostatnio zmieniony przez nomka 30-12-2010, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 30-12-2010, 07:27   

sharky, no to współczuję ... miałeś po prostu pecha. A czy jeszcze komus zabrali dowód za xenony? Niech napiszę to zobaczymy mniej więcej procentowo jak wyglada sprawa policja-xenon . W sumie już całkiem dużo pum jeździ na xenonach.
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30-12-2010, 12:41   

Na slasku diagnosci okropnie sie czepiaja takich przerobek a i policja zabiera dowody. Jednemu z Gliwic kolesiowi zabrali ale nie pamietam teraz nicka :oops:
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 30-12-2010, 13:03   

Mr.Maya, ale w pumie mial xenony? czy w seacie?
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30-12-2010, 13:23   

A czy to jest forum seata?? w pumie pozatym w seatach montowali seryjnie wiec nie ma problemu zalorzyc orginalne zestawy jesli ma sie kase.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
Ostatnio zmieniony przez Boogie 31-12-2010, 16:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2011, 01:42   

Hyper napisał/a:
facet bierze czujnik i przykłada do reflektorów, czy prawidłowo świecą
I co sprawdza? Światłość czy ustawienie? Bo jeśli pierwsze, to ksenony* "łapią się" w normę światłości. A jak drugie, to jego obowiązkiem jest ustawić prawidłowo, jeśli świecą źle.

*35W, nie wiem jak w przypadku wyższych mocy, nie interesowałam się tym.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 06-01-2011, 19:43   

A może ma ktoś z was pojęcie jaka musi być minimalna moc akumulatora do xenonów? Bo doszły mnie słuchy, że jak aku jest za słabe to mogą się nie odpalić. I jeszcze jedna kwestia...w tym miesiącu też chcę nabyć xeny tylko nie wiem czym się sugerować i na co zwrócić uwagę. Czytając ten temat dostałem tylko XENOWEGO zawrotu głowy... Jak na razie to jestem tylko pewien barwy 6000K.
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 06-01-2011, 20:29   

Spokojnie bierz 4500 bo już daje sporo światła a 6000k już przechodzi w niebieską poświatę.
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2011, 21:38   

Zrób tak jak ja. kupiłem 5000K, parokrotnie Policja centralnie się na mnie patrzyła, jechałem za radiowozem, zmieniałem pasy za ich "plecami", stali z radarem i nigdy jeszcze mnie nie zatrzymali.
 
 
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 07-01-2011, 09:16   

No to temperaturę mam ustaloną... no a co z tymi wszystkimi parametrami z filtrami przeciwzakłuceniowymi, xeny analogowe czy cyfrowe, widziałem jakieś wersje slim, no i co z tymi żarnikami-trzeba je przekręcać czy pasują w oryginalne miejsce tak jak zwykła żarówka?
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2011, 15:23   

marcinsonax, jakbyś pomyślał chwilę, to sam doszedłbyś do wniosku, że aku nie ma znaczenia (o ile jest taki jaki być powinien dla danego auta). Ksenony przecież mają mniejszą moc. Zalecana jest zmiana bezpieczników od świateł na większy amperaż, ja tego nie zrobiłam (celowo) i jest wszystko OK.
Co do filtrów, to dobre ksenony nie "sieją". Natomiast jednak kiepsko przeczytałeś temat, skoro pytasz się o to czy pasują w miejse żarówek. Tak, pasują.
Aha - nie żarniki, tylko palniki.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 07-01-2011, 16:11   

OOOOO WIELKA OPOYO-dziękuję, że naprowadziłaś mnie na właściwie oświetloną drogę... :mrgreen:
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 07-01-2011, 17:20   

Opoya napisał/a:
Zalecana jest zmiana bezpieczników od świateł na większy amperaż


A dlaczego tak! Skoro mniej mocy pobiera to chyba zaleca sie mniejszy bezpiecznik :shock:
_________________

 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2011, 22:12   

Moc to nie amperaż. Poza tym technologia włączenia ksenonów i haloegnów jest różna. Zobacz tu: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=94554#94554 Z powodu tego skoku napięcia zalecana jest zmiana bezpieczników. Ale powtórzę, że moim zdaniem nie jest konieczna (przynajmniej w Pumie).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo