Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak klimy + brak pracy wentylatora. Kto winny?
Autor Wiadomość
Erecik 
TOP KEK


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 31
Skąd: Gubin
Wysłany: 02-05-2016, 02:14   Brak klimy + brak pracy wentylatora. Kto winny?

Problem rozwiązany, winny był termorezystor chłodnicy i urwany kabel kompresora klimatyzacji!

Witam! I o zdrowie pytam... :cool:
Teraz poważnie... Odkąd kupiłem Pumiacza, miałem niesprawną klime (5 miesięcy)
Sprawa wygląda mianowicie:

    1.Przycisk na desce rozdzielczej ładnie świeci na zielono po naciśnięciu
    2.Obroty spadają na sekunde i wracają na swoje miejsce
    3.I tyle...


Z tego co wiem, wentylator chłodnicy powinien zacząć pracować, a u mnie nic.
Powinien pracować tak długo, jak długo mam włączone AC.

Po naciśnięciu wyżej wymienionego guzika nie załącza się ani wentylator, ani kompresor, ani nic. I tu mam pytanko!

Czy jeśli wywiało mi 134A z układu to nic nie ruszy? Kompresor na pewno, a co z wentylatorem? Gdzie szukać winnych?

A. Czy brak wentylatora -> brak klimy ponieważ brak chłodzenia układu, czy odwrotnie?
B. Brak klimy -> brak wentylatora, bo po co miałby się włączać, skoro układ nie przyjmuje dodatkowego ciepła?

Pytanie narodziło się z racji planowanych wakacji całkiem niedługo, a klima rzecz dobra.

Z góry dziękuje za pomoc!

Edit1: Ogólnie wentylator działa po odłączeniu czujnika temperatury (na biegu wyższym), ni jak sprawdzić czy działa też przy nagrzanym silniku bo jeszcze stosunkowo chłodnawo na dworzu, także nawet jak grzeje go w miejscu to ciężko z wzrostem temperatury.

Edit 5 i 3/4 / Co do punktu A: Tak, zapoznałem się z http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829
Założyłem ten temat, aby zapoznać się z opinią osób, które spotkały się z czymś podobnym / mają pomysł co może być nie tak.
Ostatnio zmieniony przez Erecik 02-05-2016, 21:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 02-05-2016, 08:52   

Skoro po włączeniu klimatyzacji obroty spadają na sekundę tzn. że system próbuje włączyć sprężarkę ale od razu ją wyłącza. W układzie klimatyzacji są dwa czujniki, zbyt niskiego i wysokiego ciśnienia. Działają one tak, że nie pozwalają włączyć sprężarki gdy czynnik chłodniczy nam zniknie z układu lub jego ciśnienie jest zbyt wysokie, np. gdy wentylator chłodnicy w ogóle się nie włącza i nie odprowadza ciepła ze skraplacza.
Pod maską znajdziesz dwa gniazda do uzupełniania czynnika chłodniczego, odkręć z jednego plastikowy kapturek, weź cienki śrubokręt i naduś na zaworek. Jeśli czynnik jest w układzie to zrobi dość mocne "pssst" po naduszeniu, jeśli nie tzn. że go nie ma i trzeba będzie się udać do mechanika ;)
Ale obstawiam raczej, że nie masz czynnika w układzie i dlatego nie działa. Co do wentylatora to Ci nie powiem czy powinien się kręcić na pierwszym biegu gdy włącznik klimatyzacji jest włączony, a kompresor fizycznie nie pracuje.
 
 
Erecik 
TOP KEK


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 31
Skąd: Gubin
Wysłany: 02-05-2016, 10:55   

Sprawdziłem czynnik tak jak odpisałeś i (niestety) był w układzie. Po obiedzie idę, zaś może to będzie wina termorezystora. No nic, dzięki. Dam znać jak poszło :mrgreen:

Edit1: Wyciągnąłem termorezystor i zmostkowałem go tymczasowo, na próbę. U mnie w mieście dostać bezpiecznik termiczny to cud. Bieg pierwszy wentylatora zaczął działać po wciśnięciu AC. Co do klimatyzacji to nie wiem czy chłodzi, czy to efekt placebo, ale jutro wybieram się w trasę, to sprawdzę jak to będzie.

W każdym bądź razie wielkie dzięki!

[ Dodano: 02-05-2016, 20:56 ]
Uwaga, problem oficjalnie rozwiązany.

1. Wentylator działa, winny termorezystor. Wymieniony
2. Kabel od kompresora był urwany ( wtf) polutowałem, podłączyłem, działa, wręcz mrozi!

Z tego co wiem to nie jestem pierwszym forumowiczem z uszkodzonym kablem kompresora..
 
 
Piotratak12 
Szajba

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Andrychów
Wysłany: 03-05-2016, 00:23   

Dasz rade zrobic jakies foto tego kabla do kompresora? przepatrzyłem auto i ja nic takiego nie mam xD ten kabel idzie od resystora wentylatora od spodu?
_________________
Bóg po to dał Ci nogi, abyś doszedł tam gdzie nie dojedziesz na glebie
 
 
Erecik 
TOP KEK


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 31
Skąd: Gubin
Wysłany: 03-05-2016, 12:05   

Sprężarka od klimy jest po drugiej stronie silnika, zaznaczyłem na czerwono.

Mam kilka zdjęć, gdzie ten kabel jest ulokowany patrząc od góry i od dołu silnika, myślę, że dasz rade :razz:

Jak będzie problem to wal śmiało, spróbujemy coś wymyślić.



Od dołu, patrząc od prawego przedniego koła:



Od góry, zaraz obok tego widocznego kabla, znajduje się drugi, od sprężarki.
 
 
Piotratak12 
Szajba

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Andrychów
Wysłany: 03-05-2016, 12:22   

Super, dziękuje ślicznie za foto. jutro sie za to zabiore dzisiaj niech Pumka się opala
_________________
Bóg po to dał Ci nogi, abyś doszedł tam gdzie nie dojedziesz na glebie
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 03-05-2016, 15:56   

A widzisz, zapomniałem wspomnieć o wtyczce do sprężarki :) też to u siebie przerabiałem chociaż sprężarka jeszcze się załączała ale wtyczka wisiała dosłownie na 2 włoskach w przewodzie :)
 
 
Piotratak12 
Szajba

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Andrychów
Wysłany: 04-05-2016, 17:26   

A można wyciągnąc jakoś całkowicie ten kabel z drugiego zdjęcia tam co masz tą niebieską otulinkę do sprężarki? wolę dopytać bo nie mam jak pod blokiem wejść pod auto :/
_________________
Bóg po to dał Ci nogi, abyś doszedł tam gdzie nie dojedziesz na glebie
 
 
Erecik 
TOP KEK


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 31
Skąd: Gubin
Wysłany: 04-05-2016, 19:27   

Będzie problem, bo kabel od sprężarki połączony jest z jakimś innym kablem po raptem 10-15 centymetrach.

Nawet jeśli byś je rozdzielił, to później oba kable zamknięte są w "obudowie" i tak, razem, są poprzypinane do elementów silnika co jakiś czas plastikowymi złączkami. Dalej znikają gdzieś w otchłani silnika...

Da się, ale od góry na pewno go nie wyciągniesz.

Ja to robiłem od dołu i nie ukrywam, że męczyłem się około 2 godzin, żeby to jakoś funkcjonowało... właśnie brak dostępu utrudnia całą sprawę.

Uwaga podpowiedź, o ile masz małą głowe :razz: to powinieneś dać radę się wcisnąć pod auto od strony prawego koła, stopniowo chowając głowe pod zderzak. Głupie, ale mnie sie udało :o
 
 
Piotratak12 
Szajba

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Andrychów
Wysłany: 04-05-2016, 19:50   

Nie dobrze:/ chyba będę musiał moją wsadzić pod auto a ja sobie kamerke zamontuje xD
_________________
Bóg po to dał Ci nogi, abyś doszedł tam gdzie nie dojedziesz na glebie
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 05-05-2016, 07:36   

Erecik napisał/a:
Uwaga podpowiedź, o ile masz małą głowe :razz: to powinieneś dać radę się wcisnąć pod auto od strony prawego koła, stopniowo chowając głowe pod zderzak. Głupie, ale mnie sie udało
Alternatywą dla tych o "dużych głowach" jest ...ściągniecie koła :razz:
Przypuszczam, że wystarczający dostęp "od góry" uzyska się po demontażu prawego reflektora
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 05-05-2016, 18:46   

Miałem to samo z tymi kablami urwanymi ale naprawialem to w pozycji na "Norka" czyli ja w kanale Puma u góry. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo