Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:36
Zbyt wysokie obroty
Autor Wiadomość
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-06-2005, 12:47   Zbyt wysokie obroty

Od jakiegos czasu mam problem ze zbyt wysokimi obrotami na luzie.
Co ciekawe, nie objawia sie to na zimnym silniku.
A polega na tym, ze po dojechaniu np. do skrzyzowania, wrzuceniu na luz, obroty utrzymuja sie miedzy 1500 a 2000.
Po nacisnieciu sprzegla spadaja do 1000-1200.
Czy ktos ma jakis pomysl dlaczego tak sie dzieje i co z tym mozna zrobic?
Dodam, ze nie ma znaczenia czy jade na gazie czy na benzynie.

PS.
Jakie sa najlepsze obroty do normalnej jazdy? Np. w trasie. Najlepsze dla auta i/lub najbardziej ekonomiczne.
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-06-2005, 12:59   

Najbardziej ekonomiczne między 2-3tys. obrotów. 3tys. to jazda z prędkością 110 na piątym biegu ;)
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-06-2005, 13:05   

Tak cos czulem, ze 2-3k.
Ale ciezko takie obroty utrzymac, nawet w miescie : ))
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 15-06-2005, 13:37   

Rathi napisał/a:
Tak cos czulem, ze 2-3k.
Ale ciezko takie obroty utrzymac, nawet w miescie : ))

Taa... obroty obrotami. Pamiętaj o spalaniu... ja znowu o AR (foo: :wink: ) - dziś zobaczyłem na wyświetlaczu - chwilowe zużycie paliwa 24 l./100km :572: .

Najlepiej jest jeździć tak, aby nie było słychać silnika, ale kto tak w Pumie potrafi :roll: . A obroty najlepsze to chyba (tak jak pisze Boo) coś pomiędzy 2000 a 3000.

PS. Boo: zaraz pewnie dostaniemy po głowie od tych co nie lubią zanudzać silnika takimi obrotami hehe.
 
 
foo 
W pyteczke


Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 764
Skąd: Manila
Wysłany: 15-06-2005, 13:44   

wydaje mi się, że był już wątek o zbyt wysokich obrotach na luzie, szukałeś może?

2-3tys. to faktycznie dobry przedział, spece nawet tak mówią... był kiedyś na wyborczej taki antyporadnik "Jak szybko zużyć samochód" i własnie tam pisali, żeby na początek walić w silink ile wlezie, żeby szybciej nagrzało się w autku a potem podczas jazdy jak najwyższy bieg i najniższe obroty, żeby mniej paliwka żłopał :D

nawet czasami mam u siebie przedział 2-3tys. (znaczy najpierw mam dwa, potem szybko trzy a potem cztery i tak dalej ;) )

p.s. Gaydek, _tylko_i_wyłącznie_ ze względu na sympatie do Ciebie nie skomentuje tym razem textu o AR... ale to raczej ostatni raz :twisted:
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 15-06-2005, 13:54   

foo napisał/a:
wydaje mi się, że był już wątek o zbyt wysokich obrotach na luzie, szukałeś może?

2-3tys. to faktycznie dobry przedział, spece nawet tak mówią... był kiedyś na wyborczej taki antyporadnik "Jak szybko zużyć samochód" i własnie tam pisali, żeby na początek walić w silink ile wlezie, żeby szybciej nagrzało się w autku a potem podczas jazdy jak najwyższy bieg i najniższe obroty, żeby mniej paliwka żłopał :D

nawet czasami mam u siebie przedział 2-3tys. (znaczy najpierw mam dwa, potem szybko trzy a potem cztery i tak dalej ;) )

p.s. Gaydek, _tylko_i_wyłącznie_ ze względu na sympatie do Ciebie nie skomentuje tym razem textu o AR... ale to raczej ostatni raz :twisted:

Fakt... było już o obrotach:
http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?t=209
http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?t=420
http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?t=575

foo: dzięki stary przyjecielu.
:564:
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 15-06-2005, 15:44   

Najlepsze obroty to przedział 5000-6500 obr./min. :twisted:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
czarna_mamba
Gość
Wysłany: 15-06-2005, 16:42   

oborty 2700-2900, zbyt duże obroty na luzie >> myśle że coś z elektryką, miałem to samo .., wymieniłem świece, przewody i jest spoko
pozdro
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-06-2005, 21:38   

Tak sie zastanawiam. Czy przyczyna mojego problemu moze byc to, ze wymienilem swiece?
Na starych tak sie nie dzialo.
Troche u mnie krucho z kasa w tym miesiacu, wiec wolalbym nie odwiedzac mechanika za czesto. A jesli juz, to zrobic wszystko za jednym podejsciem.
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 15-06-2005, 21:43   

Rathi napisał/a:
Czy przyczyna mojego problemu moze byc to, ze wymienilem swiece?
Na starych tak sie nie dzialo.

A jakie masz teraz świece :?: . Wszyscy chyba zgodnie polecają MOTORCRAFT - platynowe (nr części: AYRF22PP lub AYFS22F1).
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2005, 17:57   

Oczywiście oprócz mnie, ale ja zawsze muszę się wyłamać :twisted:
Ja polecam SplitFire :mrgreen:
 
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-06-2005, 23:41   

Gaydek napisał/a:
A jakie masz teraz świece


Na opakowaniu jest napisane:
1 x V-Line
No 25 - PTR5A - 13
Ford, Mazda, Morgan

I jeszcze takie duze NGK.
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 18-06-2005, 14:00   

Rathi napisał/a:
Gaydek napisał/a:
A jakie masz teraz świece


Na opakowaniu jest napisane:
1 x V-Line
No 25 - PTR5A - 13
Ford, Mazda, Morgan

I jeszcze takie duze NGK.

No to masz świece NGK. Nie wiem czy dobre czy nie. Ale nie daję pewności, że za twoimi problemami stoją świece. Polecam poczytać to co już na ten temat napisali klubowicze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo