Przesunięty przez: Gaydek 19-04-2009, 14:00 |
sportowe świece |
Autor |
Wiadomość |
szpaqpajak
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Kłodzko-Wilkanów
|
Wysłany: 27-03-2009, 11:38 sportowe świece
|
|
|
witam wszystkich! siedząc już jakiś czas na Naszym forum zauważyłem że dość powszechnym tematem w sprawie zwiększenia mocy silnika-nie dużym kosztem jest założenie filtra stożkowego. Stąd moje pytanie co będzie gdy wsadze do Pumy sportowe świece?? czy moc wzrośnie? a zarazem spalanie? jeśli wzrośnie czy będzie ta moc w ogóle odczuwalna, no i przede wszystkim jakie świece zastosować, itd...
czekam na porady i pozdrawiam wszystkich |
_________________ --szpaqpajak--
|
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 27-03-2009, 11:46
|
|
|
Podziwiam ludzi, którzy czują przyrost czegokolwiek po wymianie świec.
IMO lepszych świec niż platynowe Motorcraft nie znajdziesz. |
|
|
|
|
Kolin
NÓdziaŻ :D
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 842 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 27-03-2009, 11:52
|
|
|
Nie ma czegoś takiego jak sportowa świeca przynajmniej wg mnie. Są platynowe lub zwykłe. Renomowanej firmy albo krzak, kup Motorcrafty jak pisze kolega wyżej i ciesz się z jazdy. |
_________________ Alfa Romeo 147 By Zender...
JTD powered by Cinsoft |
|
|
|
|
szpaqpajak
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Kłodzko-Wilkanów
|
Wysłany: 27-03-2009, 20:51
|
|
|
aha dzieki za wszelkie porady dotyczace mojego zapytania:)
jakby co to czekam na dalsze posty
pozdrawiam |
_________________ --szpaqpajak--
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
|
|
|
|
Kolin
NÓdziaŻ :D
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 842 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 27-03-2009, 21:00
|
|
|
Przypomniało mi się jak z ojcem w jego poprzednim samochodzie założyliśmy właśnie jakieś super sportowe świece BOSCHA. Przyszły chłodniejsze dni i auto nie chciało zapalać Po wymianie na oryginalne zalecane prze producenta jak pszczółka. |
_________________ Alfa Romeo 147 By Zender...
JTD powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2009, 21:57
|
|
|
Ja mam SplitFire i nie narzekam
Ale przyrostu czegokolwiek nie odczułam.
|
_________________
|
|
|
|
|
Szczepan
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 198 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-03-2009, 16:32
|
|
|
Swego czasu rozmawiałem z doświadczonym rajdowcem na temat świec, mówił, że próbował wielu producentów (zalecane, bosch, NGK, itd.).
Z jego doświadczeń wynikło, że silnik najlepiej zachowywał się na świecach BRISK (co ważne samochód to Renault Megane Coupe 2.0 115KM).
Tuningiem czy sportem bym tego nie nazwał, ale wierzę doświadczeniu. |
_________________
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2009, 22:14
|
|
|
Do Fordów zalecane są świece Motorcraft. Jedyne IMO odstępstwo to SplitFire, czego moja Puma, parę klubowych oraz nieco Cougarów i parę Fiest są przykładem.
Przyrostu mocy czy momentu nie ma i jeśli ktoś tak mówi, to może zająć się pisaniem bajek. W zmianie nie chodzi o moc czy moment, tylko kulturę pracy silnika oraz mniejszą awaryjność (moja Puma jeździ z obecnym kompletem coś ponad 50 tys. km, kable ma nadal oryginalne, przebieg ponad 108 tys. km). |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Blado Niebieski [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2009, 08:21
|
|
|
Szczerze ? Miałem świece Bosch’a 4 końcówkowe… różnicy w przyroście mocy nie było żadnej pomogło mi to tylko w jednym. Mianowicie miałem je zamontowane w Astrze z silnikiem na LPG. Na zwykłych świecach, gdy odpaliłem auto i przepiąłem na gaz to po chwili lub niedługim dystansie gdy zgasiłem i chciałem odpalić ponownie miał ciężej nieco złapać natomiast na tych 4 końcówkowych łapał od razu no i miał równiejsze obroty. Instalacja niby była wyregulowana przez mechanika i w sumie to on mi polecił założenie tych świec bo stwierdził że silnik będzie lepiej pracował na nich jeśli ma się LPG. Zresztą potwierdzili mi to też przy zakupie w sklepie że świece tego typu są zalecane do instalacji gazowych. |
|
|
|
|
szpaqpajak
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Kłodzko-Wilkanów
|
Wysłany: 31-03-2009, 20:57
|
|
|
ja slyszalem od znajomego mechanika ze wlasnie swiece BRISK sa najlepsze |
_________________ --szpaqpajak--
|
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2009, 16:41
|
|
|
Opoya napisał/a: | Jedyne IMO odstępstwo to SplitFire. (moja Puma jeździ z obecnym kompletem coś ponad 50 tys. km, kable ma nadal oryginalne, przebieg ponad 108 tys. km). |
To tak jak u mnie. Ty mi pomogłaś z tymi świecami i juz na nich zrobiłem niecałe 50tyś km a kabli jeszcze nie zmieniałem i poki co nie bede tego robił, bo nie ma takiej potrzeby. |
|
|
|
|
|