tarcze nawiercane nacinane |
Autor |
Wiadomość |
kivi89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 61 Skąd: Inowrocław
|
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2009, 10:16
|
|
|
Tak warto brać te tarcze. To tarcze Mikody które uważane są za bardzo dobre w swojej klasie cenowej Sam się przymierzam do nich |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 12-06-2009, 10:29
|
|
|
Podobno nacinane są lepsze;)więc bierz:).A dobór klocków jak się ma do tego?ile za komplet dasz? |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
kivi89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 61 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 12-06-2009, 10:35
|
|
|
a bedzie to lepiej hamowac niz zwykla tarcza czy raczej nie bedzie roznicy ?:P
bo zalezy mi zeby bylo troche lepiej niz normalnie:)
[ Dodano: 12-06-2009, 11:36 ]
wyslalem @ z zapytaniem odnosnie klockow zobaczymy |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/67228 |
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2009, 10:37
|
|
|
No będzie na pewno lepiej, ale wymień też płyn hamulcowy i to też pomoże |
|
|
|
|
Misiek89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City
|
Wysłany: 12-06-2009, 12:26
|
|
|
W swojej klasie cenowej mikoda to dobry wybor. Lecz musisz dobrze dobrac klocki bo te tarcze nieslyna raczej z nadmiernej wytrzymalosci. Slyszalem opinie ze np Mikoda nacinana + EBC greenstuff to kilka mocniejszych przyhamowan i tarcze pogiete...
Nacinane faktycznie lepiej wygladaja ale z wytrzymaloscia to roznie bywa. Nawiercane Zimmermany maja w miare dobra opinie bo sa twarde, ale gdy sie troche zjada to podobno pojawiaja sie pekniecia miedzy nawiertami.
Wiec pod te mikody polecam jak najmiekciejsze klocki i licz sie z tym ze na nacinanych tarczach klocki beda sie scierac w masakrycznym tempie. Jesli masz srebrne alusy to znacznie bardziej widac pylenie klockow i tez nie za ciekawie to wyglada. Z piszczeniem tez roznie bywa, zalezy jakie sie klocki trafia. Jak juz celowac w porzadne nawiercane to tylko EBC i spokoj na pare lat. Ostatnio pojawila sie ciekawa alternatywa nacinane Speedmax w przyzwoitej cenie, jednak puki co malo o nich opini. Ja mam brembo max'y i ferrodo premier i przyzwoicie hamuja, ani razu niezapiszczaly i pylenie tez znikome. Duzo klubowiczow jezdzi na nacinanych ATE wiec jesli wybor jest wielki. |
|
|
|
|
kivi89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 61 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 12-06-2009, 13:19
|
|
|
klocki polecili mi TRW-Lucas, cena 69 PLN/kpl
plus tarcze 2 x 88,13 zł
[ Dodano: 12-06-2009, 14:26 ]
w takim razie moze jeszcze przemysle i dozbieram na cos lepszego bo w sumie chodzi mi o to by poprawic skutecznosc hamowania bo moje obecne sa jeszcze git ale ogulnie seryjne hamulce w pumie wg mnie pozostawiaja do zyczenia |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/67228 |
Ostatnio zmieniony przez nomka 16-06-2009, 13:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 12-06-2009, 13:42
|
|
|
Kup komplet (zaciski, tarcze, klocki i co tam jeszcze potrzeba) z Pumy po liftingu, Fusiona, nowszej Fiesty (chyba 258 mm), ew. z Fiesty ST (chyba 280 mm). Teraz, o ile mnie pamięć nie myli, masz 239,5 mm. To chyba podstawowy problem.
IMO tarcze nawiercane i nacinane (jednocześnie) są dobre na tor a nie do jazdy codziennej. |
|
|
|
|
Misiek89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City
|
Wysłany: 12-06-2009, 13:52
|
|
|
Wlasnie. Przekladal ktos zaciski i tarcze z 239 na 258? i duzo z tym roboty? Bo wiekszy wybor jest w 258 a koszt tarczy czy wiekszej czy mniejszej jest praktycznie taki sam. Chociaz te 2 cm srednicy to niewiem czy taka furore zrobia. A z fiesty ST troche ryzykowne bo niekazda felga wejdzie.
TRW imo znana i ceniona firma, ale niech sie wypowie jakis uzytkownik. A speedmaxy tez fajnie wygladaja:
http://www.allegro.pl/ite...iesta_puma.html
+
http://www.allegro.pl/ite...focus_w_wa.html
|
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 12-06-2009, 13:58
|
|
|
Nacinane tarcze znacznie szybciej zjadają klocki niż tarcze gładkie.
Rób jak pisze Gaydek - lepiej od razu pójść w większe tarcze, w tym wypadku rozmiar ma znaczenie |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 12-06-2009, 14:07
|
|
|
Tarcze z FST mieszczą się pod seryjnymi felgami Pumy. |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-06-2009, 14:48
|
|
|
Misiek89 napisał/a: | Przekladal ktos zaciski i tarcze z 239 na 258? | Tak, ja zmieniałam. Jest już o tym kilka postów.
Opoya napisał/a: | Zmieniasz tylko zaciski i oczywiście tarcze i klocki. Mówię o zmianie na tarcze z Pumy poliftingowej. Mam tak zrobione w mojej Pumie ('98). Aha - zaciski i cała reszta pasują od Fusiona. |
|
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-06-2009, 15:05
|
|
|
Ja polecam zestaw EBC Greenstuff + tarcze ATE Powerdisc - jak to niektórzy powiedzieli - nie do zajechania i nie pylą
Ale to już większy wydatek |
_________________
|
|
|
|
|
Damianos
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 269 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 12-06-2009, 18:54
|
|
|
kuurde, bardzo dobry temat
co opinia to kazdy co innego poleca
ja tez nosze sie wlasnie z zamiarem wymiany tarcz i klockow, juz mam mega namieszane w glowie
juz mialem takie koncepcje:
-najpierw mikody nawiercane czy tam nacinane (za 200zl) + klocki ferodo premier
-potem tarcze brembo + ferodo premier
-teraz zaczalem myslec o zestawie w rozmiarze 258mm, ale to juz za duzy chyba wydatek bo i tarcze drozsze i wiecej czesci trzeba kupic, i nie wiem czy z ojcem sobie poradzimy z wymiana. Aczkolwiek pewnie roznica jest i w wygladzie i dzialaniu |
|
|
|
|
kivi89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 61 Skąd: Inowrocław
|
|
|
|
|
|