Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z obniżaniem pumy
Autor Wiadomość
Misiek89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: Poznań City
Wysłany: 05-08-2009, 18:19   Problem z obniżaniem pumy

Dziś przy okazji wymiany górnej poduszki amortyzatora i łożyska postanowiłem wypróbowac sprężyny obniżające. No i nie pasują :(
Standardowe sprężyny maja mniej zwojów i są wyższe, lecz problem tkwi w mocowaniu. Moje na przodzie kończą się w tym samym miejscu co się zaczynają mniej więcej jak na tym zdjęciu:

Standardowa sprężyna kończy się mniej wiecej o 1/3 zwoja bliżej niż ta na fotce i stąd ten problem. A siedzenie standardowej jest tak wyprofilowane, że niepasuje i łożysko niechce się kręcić.
Jak to rozwiązać? Czy są jakieś inne górne mocowania sprężyny gdy się obniża? I jak to u was jest?
Ciąć spręzyny raczej niechce...
I jeszcze jedno pytanie. Jak się powinno montować sprężyny progresywne? bo z jednej strony mają gęściejsze zwoje a z drugiej rzadsze.

Jeśli to istotne to amortyzatory to Sachs Advantage.
Pozdrawiam i dziękuje za rady!
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2009, 18:39   

Jakiekolwiek kombinacje nie wchodzą w grę. To zawieszenie, tu nie ma kompromisów. Jedyne wyjście - kupić sprężyny dedykowane do Pumy.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Misiek89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: Poznań City
Wysłany: 05-08-2009, 18:45   

Sprężyny są dedykowane do pumy. Tył pasuje idealnie, lecz przednie kończą się tak jak na zdjęciu, a seryjne kończą sie o 1/3 zwoju bliżej i w tym problem. Czy wszystkie sprężyny obniżające kończą sie w tym samym miejscu?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2009, 18:55   

Kurcze nie pamiętam jak to było w przypadku moich sprężyn, bo choć były założone we fieście to i do pumy pasowały idealnie.
A amorki też założyłeś sportowe? Czy na zwykłych się bujasz :/ Jeżeli tak to w niedługim okresie będziesz musiał i to wymienić :)
 
 
Misiek89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: Poznań City
Wysłany: 05-08-2009, 19:14   

Żeby wam lepiej zobrazować problem znalazłem ogrinalne seryjne sprężyny do fiesty:

I po porównaniu z fotka z góry widać, że sprężyny seryjne kończą się o 1/3 zwoju wcześniej. Moje sprężyny są dedykowane do pumy (sprawdzałem w katalogach) więc niepojmuje czemu niepasują. A amortyzatory mają jeszcze 80 % sprawności i niewiem czy to możliwe, ale chyba mają skrócony skok. Amortyzator pracuje w zakresie 3 - 4 cm. Czytałem, że właśnie seria Adventage występowała w dwóch wariantach - seryjnym i o obniżonym skoku.
I czy przy obniżaniu pumy trzeba wymienić coś jeszcze?
I gęstym zwojem do góry czy do dołu? :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2009, 19:17   

Pogadaj z ewą40 to będziesz wiedział dlaczego doradzam zmianę amorków na sportowe ;)
A specjalistą od zakładania sprężyn jest Morgan :)
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-08-2009, 07:27   

Misiek89 wystarczy górne mocowanie springów obrócić nieco - o 1/3 obrotu tak żeby spasowało - przecież tam nie ma wyżłobień a po złożeniu łożysko będzie Ci się kręcić - kilka dni temu obczajałem temat - sprawdząłem orginał z pumy fiesty i essa.
łozysko przylega do mocowania nieco pod kątem i dopiero po złożeniu i dociśnięciu leży jak powinno. W razie problemów zapodaj foto jak to złozyłeś do kupy i zobaczymy :) a łożysko nie kręci się całe tylko kręci się na poduszce górnej - z tego co mówisz to ja nie widze problemu.

Misiek89 napisał/a:
I gęstym zwojem do góry czy do dołu?


tym co masz na foto po prawej do dołu :P
_________________

 
 
 
Misiek89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: Poznań City
Wysłany: 08-08-2009, 12:18   

Dzięki pomocy Pusi porównałem jej sprężynki i moje. Okazało się, że jednak się różnią (są o te 1/3 zwoja za długie) i nie pasują :( . Dziwne bo firma raczej niejest jakąś tanią podróbką i wg katalogu powinny pasować.
Producent Mad Springs zółta seria Sportive
Kit number: VV-061349
Lowering (mm): 40/40
http://www.mad-suspension.co.uk/home2.htm
Nowki kosztowały 450 zł ale niestety kupował je poprzedni właściciel prawie pół roku temu więc reklamacja nie wchodzi w gre :(

Puki co założone tylko tylne springi i wrażenie z jazdy dwojakie. Tył opadł o jakies 6 cm i może fajnie to wygląda, ale jeździ sie średnio. Trochę buja na dziurach, ale to pewnie przez seryjne amorki. Chyba wróce do serii bo średnio mi się teraz jeździ.
Pozdrawiam i dziekuję za pomoc!
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792
Ostatnio zmieniony przez nomka 10-08-2009, 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 10-08-2009, 16:16   

sory ale się wtrącę

kumpla sposób na obniżenie eskorta w cabrio był banalny w prostocie
kupił 2 sprężyny utwardzone które defakto miały obniżyć auto o jakieś 4-5 cm ale po załozeniu okazała sie ze escort jak stoi tak stał wysoko na tyle , wiec sie zdenerwował i obciął sprężynę o ok 1,5 uzwojenia i auto obnizyło sie o ok 5-6cm i jest git

czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe spręzynyi i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe

czekam na dyskusje :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
Ostatnio zmieniony przez ivek 10-08-2009, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 16:21   

Sprężyny jeżeli są nowe nie usiądą od razu. Dopiero po jakimś czasie...
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 10-08-2009, 16:25   

to ciekawe ze od razu osiągnął glebę o jakieś 4cm i po kilku kilometrach jeszcze trochę opadł
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 16:26   

Bo jak przyciął zwoje to od razu usiadło... Przecież to logiczne...
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 10-08-2009, 16:39   

to zle zrozumiałem twoja wypowiedz która zapewnie nie była kierowana do mojej osoby lub sam nie doczytałeś mojej wypowiedzi
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 16:42   

Oj doczytałem twoje wypowiedzi i wyjaśniłem chyba jasno :)
Moja też opadła po pewnym czasie troszkę więcej...
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 10-08-2009, 16:44   

dobra i tak nie zrozumiałes o co mi chodził czekam na opinie innych osób
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo