Problem z obniżaniem pumy |
Autor |
Wiadomość |
Misiek89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City
|
Wysłany: 05-08-2009, 18:19 Problem z obniżaniem pumy
|
|
|
Dziś przy okazji wymiany górnej poduszki amortyzatora i łożyska postanowiłem wypróbowac sprężyny obniżające. No i nie pasują
Standardowe sprężyny maja mniej zwojów i są wyższe, lecz problem tkwi w mocowaniu. Moje na przodzie kończą się w tym samym miejscu co się zaczynają mniej więcej jak na tym zdjęciu:
Standardowa sprężyna kończy się mniej wiecej o 1/3 zwoja bliżej niż ta na fotce i stąd ten problem. A siedzenie standardowej jest tak wyprofilowane, że niepasuje i łożysko niechce się kręcić.
Jak to rozwiązać? Czy są jakieś inne górne mocowania sprężyny gdy się obniża? I jak to u was jest?
Ciąć spręzyny raczej niechce...
I jeszcze jedno pytanie. Jak się powinno montować sprężyny progresywne? bo z jednej strony mają gęściejsze zwoje a z drugiej rzadsze.
Jeśli to istotne to amortyzatory to Sachs Advantage.
Pozdrawiam i dziękuje za rady! |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792 |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-08-2009, 18:39
|
|
|
Jakiekolwiek kombinacje nie wchodzą w grę. To zawieszenie, tu nie ma kompromisów. Jedyne wyjście - kupić sprężyny dedykowane do Pumy. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Misiek89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City
|
Wysłany: 05-08-2009, 18:45
|
|
|
Sprężyny są dedykowane do pumy. Tył pasuje idealnie, lecz przednie kończą się tak jak na zdjęciu, a seryjne kończą sie o 1/3 zwoju bliżej i w tym problem. Czy wszystkie sprężyny obniżające kończą sie w tym samym miejscu? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792 |
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2009, 18:55
|
|
|
Kurcze nie pamiętam jak to było w przypadku moich sprężyn, bo choć były założone we fieście to i do pumy pasowały idealnie.
A amorki też założyłeś sportowe? Czy na zwykłych się bujasz Jeżeli tak to w niedługim okresie będziesz musiał i to wymienić |
|
|
|
|
Misiek89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City
|
Wysłany: 05-08-2009, 19:14
|
|
|
Żeby wam lepiej zobrazować problem znalazłem ogrinalne seryjne sprężyny do fiesty:
I po porównaniu z fotka z góry widać, że sprężyny seryjne kończą się o 1/3 zwoju wcześniej. Moje sprężyny są dedykowane do pumy (sprawdzałem w katalogach) więc niepojmuje czemu niepasują. A amortyzatory mają jeszcze 80 % sprawności i niewiem czy to możliwe, ale chyba mają skrócony skok. Amortyzator pracuje w zakresie 3 - 4 cm. Czytałem, że właśnie seria Adventage występowała w dwóch wariantach - seryjnym i o obniżonym skoku.
I czy przy obniżaniu pumy trzeba wymienić coś jeszcze?
I gęstym zwojem do góry czy do dołu? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792 |
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2009, 19:17
|
|
|
Pogadaj z ewą40 to będziesz wiedział dlaczego doradzam zmianę amorków na sportowe
A specjalistą od zakładania sprężyn jest Morgan |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-08-2009, 07:27
|
|
|
Misiek89 wystarczy górne mocowanie springów obrócić nieco - o 1/3 obrotu tak żeby spasowało - przecież tam nie ma wyżłobień a po złożeniu łożysko będzie Ci się kręcić - kilka dni temu obczajałem temat - sprawdząłem orginał z pumy fiesty i essa.
łozysko przylega do mocowania nieco pod kątem i dopiero po złożeniu i dociśnięciu leży jak powinno. W razie problemów zapodaj foto jak to złozyłeś do kupy i zobaczymy a łożysko nie kręci się całe tylko kręci się na poduszce górnej - z tego co mówisz to ja nie widze problemu.
Misiek89 napisał/a: | I gęstym zwojem do góry czy do dołu? |
tym co masz na foto po prawej do dołu |
_________________
|
|
|
|
|
Misiek89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City
|
Wysłany: 08-08-2009, 12:18
|
|
|
Dzięki pomocy Pusi porównałem jej sprężynki i moje. Okazało się, że jednak się różnią (są o te 1/3 zwoja za długie) i nie pasują . Dziwne bo firma raczej niejest jakąś tanią podróbką i wg katalogu powinny pasować.
Producent Mad Springs zółta seria Sportive
Kit number: VV-061349
Lowering (mm): 40/40
http://www.mad-suspension.co.uk/home2.htm
Nowki kosztowały 450 zł ale niestety kupował je poprzedni właściciel prawie pół roku temu więc reklamacja nie wchodzi w gre
Puki co założone tylko tylne springi i wrażenie z jazdy dwojakie. Tył opadł o jakies 6 cm i może fajnie to wygląda, ale jeździ sie średnio. Trochę buja na dziurach, ale to pewnie przez seryjne amorki. Chyba wróce do serii bo średnio mi się teraz jeździ.
Pozdrawiam i dziekuję za pomoc! |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792 |
Ostatnio zmieniony przez nomka 10-08-2009, 08:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:16
|
|
|
sory ale się wtrącę
kumpla sposób na obniżenie eskorta w cabrio był banalny w prostocie
kupił 2 sprężyny utwardzone które defakto miały obniżyć auto o jakieś 4-5 cm ale po załozeniu okazała sie ze escort jak stoi tak stał wysoko na tyle , wiec sie zdenerwował i obciął sprężynę o ok 1,5 uzwojenia i auto obnizyło sie o ok 5-6cm i jest git
czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe spręzynyi i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe
czekam na dyskusje |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
Ostatnio zmieniony przez ivek 10-08-2009, 16:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:21
|
|
|
Sprężyny jeżeli są nowe nie usiądą od razu. Dopiero po jakimś czasie... |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:25
|
|
|
to ciekawe ze od razu osiągnął glebę o jakieś 4cm i po kilku kilometrach jeszcze trochę opadł |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:26
|
|
|
Bo jak przyciął zwoje to od razu usiadło... Przecież to logiczne... |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:39
|
|
|
to zle zrozumiałem twoja wypowiedz która zapewnie nie była kierowana do mojej osoby lub sam nie doczytałeś mojej wypowiedzi |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:42
|
|
|
Oj doczytałem twoje wypowiedzi i wyjaśniłem chyba jasno
Moja też opadła po pewnym czasie troszkę więcej... |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:44
|
|
|
dobra i tak nie zrozumiałes o co mi chodził czekam na opinie innych osób |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
|