Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z obniżaniem pumy
Autor Wiadomość
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 16:49   

ivek napisał/a:


czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe amorki i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe



Amorków nie tniemy :) jak już to sprężyny. A co do twojego pytania to tnąc taką sprężynę naruszasz jej konstrukcję i wytrzymałość. Wiem, że Hadzi chyba ciął sprężyny - jednak ja bym tego nie robił...
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 10-08-2009, 16:53   

laurenth1981 wiedziałem ze do czegoś się doczepisz bo to chyba twoja natura ale chodziło mi o sprężynę zawsze mi się to myliło
edit mojej wcześniejszej został zrobiony teraz jest chyba poprawnie
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 16:55   

Ja się nie czepiam, tylko zwracam uwagę dla tych się nie orientują :)
Zresztą jak chcesz to zdejmij sprężyny i je przytnij... zobaczymy czy będzie ci się fajnie jezdziło :)
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 10-08-2009, 16:57   

ale każdy by się zorientował ze chodzi o sprężyny ale dzięki za zwrócenie uwagi

właśnie się chce ludziom spytać co o tym sadza i jakie są ich doświadczenia związane z obcięciem sprężyn
głownie chodzi mi o lekkie obniżenie zadka pumki
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-08-2009, 17:56   

Ja bym nie obcinała, moja siadła bardziej jak się dobrze ułożyły, po ok. 70 - 100 km.
_________________

 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 18:01   

A ja mam na sprzedaż dwie tylne seryjne sprężyny do pumy i jak chcesz to mogę je ci opylić, ty sobie przytniesz i zamontujesz :) W razie czego to z powrotem założysz swoje seryjne :)
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 10-08-2009, 18:28   

wyczytałem gdzies w internecie

Cytat:
Po podcięciu jest mniej zwojów czynnych = każdy pracuje więcej, sztywność wzrasta, ale nie w odpowiedniej proporcji do skoku. Skutki: wybitepoduszki, deformacja kielichów, szybsze zużycie amortyzatorów (czasem ich eksplozja), szybsze zużycie przegubów, ścinanie opon, większe odczuwalne zmęczenie, złą geometria przy ugięciu zawieszenia (szybki zakręt)


czy to prawda
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 18:34   

Zgadza się z tym co zacytowałeś. Seryjnej sprężyny nie usztywnisz przez obcięcie i szybciej zużywa się przez nią amortyzator. Bedzięsz słyszał dobijanie, aż amorek "umrze". :)
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 10-08-2009, 19:24   

ja nie chce usztywnić tylko obniżyć
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-08-2009, 19:35   

Jak obniżysz na serii to będzie za miękko i będzie Ci na dołkach trzeć o nadkola.
_________________

 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 19:52   

Pusia dobrze pisze. Jak obniżysz, to musisz utwardzić i zmienić amorki na sportowe, bo seryjne dostaną szybciej. Na zwykłej będzie za miekka i przy wchodzeniu np: w zakręt zacznie się tak wychylać, że będzie trzeć. Mi tarło na eibachach + gt cupline (ale za szerokie fele z tyłu mam ;) ) i musiałem auto delikatnie poszerzyć.
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 10-08-2009, 20:11   

laurenth1981 ty już nie wiesz co piszesz raz się zgadzałeś ze auto się usztywni a teraz z pusią siejecie zamęt ze zrobi się miękka wiec zdecyduj się wypowiedzi
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 20:15   

Pokaż mi gdzie to napisałem... :/
Pokaż mi to - dam ci nobla :)
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-08-2009, 20:22   

ivek, ewentualnie mozna spłaszczyć w wysokiej temperaturze, były klubowicz wiem że cos takiego robił. Nie obcinaj sprężyn.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 10-08-2009, 20:32   

Boogie, przeczytaj sam początek mojej wypowiedzi ja wtrąciłem swoje 12groszy (Dwunasty grosz dla końców przeznaczam dla ciebie .. ) to sie spytałem co

Cytat:
czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe spręzynyi i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe

czekam na dyskusje :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo