Problem z obniżaniem pumy |
Autor |
Wiadomość |
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:49
|
|
|
ivek napisał/a: |
czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe amorki i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe
|
Amorków nie tniemy jak już to sprężyny. A co do twojego pytania to tnąc taką sprężynę naruszasz jej konstrukcję i wytrzymałość. Wiem, że Hadzi chyba ciął sprężyny - jednak ja bym tego nie robił... |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:53
|
|
|
laurenth1981 wiedziałem ze do czegoś się doczepisz bo to chyba twoja natura ale chodziło mi o sprężynę zawsze mi się to myliło
edit mojej wcześniejszej został zrobiony teraz jest chyba poprawnie |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:55
|
|
|
Ja się nie czepiam, tylko zwracam uwagę dla tych się nie orientują
Zresztą jak chcesz to zdejmij sprężyny i je przytnij... zobaczymy czy będzie ci się fajnie jezdziło |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 10-08-2009, 16:57
|
|
|
ale każdy by się zorientował ze chodzi o sprężyny ale dzięki za zwrócenie uwagi
właśnie się chce ludziom spytać co o tym sadza i jakie są ich doświadczenia związane z obcięciem sprężyn
głownie chodzi mi o lekkie obniżenie zadka pumki |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-08-2009, 17:56
|
|
|
Ja bym nie obcinała, moja siadła bardziej jak się dobrze ułożyły, po ok. 70 - 100 km. |
_________________
|
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 18:01
|
|
|
A ja mam na sprzedaż dwie tylne seryjne sprężyny do pumy i jak chcesz to mogę je ci opylić, ty sobie przytniesz i zamontujesz W razie czego to z powrotem założysz swoje seryjne |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 10-08-2009, 18:28
|
|
|
wyczytałem gdzies w internecie
Cytat: | Po podcięciu jest mniej zwojów czynnych = każdy pracuje więcej, sztywność wzrasta, ale nie w odpowiedniej proporcji do skoku. Skutki: wybitepoduszki, deformacja kielichów, szybsze zużycie amortyzatorów (czasem ich eksplozja), szybsze zużycie przegubów, ścinanie opon, większe odczuwalne zmęczenie, złą geometria przy ugięciu zawieszenia (szybki zakręt) |
czy to prawda |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 18:34
|
|
|
Zgadza się z tym co zacytowałeś. Seryjnej sprężyny nie usztywnisz przez obcięcie i szybciej zużywa się przez nią amortyzator. Bedzięsz słyszał dobijanie, aż amorek "umrze". |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 10-08-2009, 19:24
|
|
|
ja nie chce usztywnić tylko obniżyć |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-08-2009, 19:35
|
|
|
Jak obniżysz na serii to będzie za miękko i będzie Ci na dołkach trzeć o nadkola. |
_________________
|
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 19:52
|
|
|
Pusia dobrze pisze. Jak obniżysz, to musisz utwardzić i zmienić amorki na sportowe, bo seryjne dostaną szybciej. Na zwykłej będzie za miekka i przy wchodzeniu np: w zakręt zacznie się tak wychylać, że będzie trzeć. Mi tarło na eibachach + gt cupline (ale za szerokie fele z tyłu mam ) i musiałem auto delikatnie poszerzyć. |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:11
|
|
|
laurenth1981 ty już nie wiesz co piszesz raz się zgadzałeś ze auto się usztywni a teraz z pusią siejecie zamęt ze zrobi się miękka wiec zdecyduj się wypowiedzi |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:15
|
|
|
Pokaż mi gdzie to napisałem...
Pokaż mi to - dam ci nobla |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:22
|
|
|
ivek, ewentualnie mozna spłaszczyć w wysokiej temperaturze, były klubowicz wiem że cos takiego robił. Nie obcinaj sprężyn. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:32
|
|
|
Boogie, przeczytaj sam początek mojej wypowiedzi ja wtrąciłem swoje 12groszy (Dwunasty grosz dla końców przeznaczam dla ciebie .. ) to sie spytałem co
Cytat: | czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe spręzynyi i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe
czekam na dyskusje |
|
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
|