Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepływomierz
Autor Wiadomość
Volo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-09-2009, 10:01   Przepływomierz

Mam pytanie, u mnie w Pumie (1,7 98r) zamontowany jest przepływomierz 92FB-12B579-BA, AFH38-07A i nie wiem czy to odpowiedni typ?
Szukając znalazłem że do mojej Pumy musi być zamontowany model 93BB12B579BA,AFH60-02A
Czy wie ktoś jaki musi być na prawdę? Możliwe że jacyś "druciarze" wsadzili co mieli pod ręką i Puma mi zamula powyżej 5500obr (pisałem na forum o tym).

Proszę o pomoc!!!
 
 
 
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-09-2009, 10:48   

ja tez mialem problem z przeplywomierzem, ale okazalo sie to dopeiro pooooooozniej. na ssaniu szarpanie i przy 5tys auto zamulone. wystarczylo wyczyscic przeplywke. zobacz czy te 2 druciki ktore sa w niej czy saą czyste, przeczysc je jakims srodkiem czyszczacym i zresetuj kompa. zobacz wtedy czy jest roznica
 
 
Archie
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2009, 00:05   

Witam

Jestem tu nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie. W mojej Pumie silnik nie schodzi poniżej 2000 obr/min, a niekiedy wchodzi na 3500 obrotów na 10-15 sekund. Czytałem, że przyczyną może być niesprawny przepływmierz. W którym miejscu jest zlokalizowany i czy tudno go przeczyśić we własnym zakresie? Pozdrawiam
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-12-2009, 09:52   

Archie, przepływomierz znajduje się zaraz za filtrem powietrza na rurze dolotowej. uzupelnij profil bo nie wiadomo jaki masz silnik. ja mówie o 1.7. odczepiasz wtyczke, wykręcasz go od obudowy filtra i wykręcasz środek kluczem torx nie pamietam jakim. sa tam dwa małe druciki które delikatnie trzeba pędzelkiem i benzyną przetrzeć aż będą się błyszczeć. wysuszyć i złożyć w odwrotnej kolejności. zresetować komputer i powinno działać. według mnie masz problem z zaworem wolnych obrotów. w moim mondeo kiedy się skończył zawór były identyczne objawy
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 02-12-2009, 12:11   

zgadzam się z kolegą. pierwsze przeczyść zawór wolnych obrotów i zresetuj kompa. powinno pomóc przy falujących obrotach.
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 02-12-2009, 13:34   

a gdzie jest ten zawór wolnych obrotów dokładnie?
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 02-12-2009, 13:47   

Archie napisał/a:
Witam

Jestem tu nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie. W mojej Pumie silnik nie schodzi poniżej 2000 obr/min, a niekiedy wchodzi na 3500 obrotów na 10-15 sekund. Czytałem, że przyczyną może być niesprawny przepływmierz. W którym miejscu jest zlokalizowany i czy tudno go przeczyśić we własnym zakresie? Pozdrawiam


Jak sprawdzisz przeplywomierz i dalej tak bedzie to moze tez chyba byc czujnik położenia przepustnicy.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Archie
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2009, 13:49   

Dzięki za odpowiedź. Idę w takim razie walczyć z przepływomierzem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Do następnego razu :wink:

[ Dodano: 02-12-2009, 17:19 ]
Przeczyściłem przepływomierz zgodnie z instrukcją. Po włączeniu silnika wcześniejszejsze problemy nie ustąpiły. W dalszym ciągu obroty utrzymują się na poziomie około 2000. Natomiast po wysprzęgleniu następuje pływanie obrotów w zakresie 1500-1700. Co dalej robić? :???:

[ Dodano: 02-12-2009, 17:21 ]
Przeczyściłem przepływomierz zgodnie z instrukcją. Po włączeniu silnika wcześniejszejsze problemy nie ustąpiły. W dalszym ciągu obroty utrzymują się na poziomie około 2000. Natomiast po wysprzęgleniu następuje pływanie obrotów w zakresie 1500-1700. Co dalej robić? :???:
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 02-12-2009, 21:18   

zawór wolnych obrotów jest na kolektorze dolotowym, za przepustnicą. przykręcony jest na dwie śrubki. odpinasz wtyczkę, odkręcasz zawór, czyścisz porządnie w środku. można go namoczyć kilka godzin w benzynie żeby łatwiej się dało wyczyścić. składasz w odwrotnej kolejności, robisz reset kompa i ma śmigać :grin: jeżeli problemy się utrzymają to masz problem. ale o tym później pomyślimy
 
 
Archie
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2009, 14:14   

Witam
Bania, postąpiłem zgodnie z instrukcją i "dolegliwości" ustąpiły. Jeszcze chwilami w zakresie 800-1000 orbotów czasami "pływa", ale poza tym wszystko jest w porządku. Dzięki wielkie za pomoc. Bez powyższych wylądowałbym u mechanika. Akurat u mnie słabo sobie radzą z naprawą!
Pozdrawiam i jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI.

Archie :!:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo