Przepływomierz |
Autor |
Wiadomość |
Volo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-09-2009, 10:01 Przepływomierz
|
|
|
Mam pytanie, u mnie w Pumie (1,7 98r) zamontowany jest przepływomierz 92FB-12B579-BA, AFH38-07A i nie wiem czy to odpowiedni typ?
Szukając znalazłem że do mojej Pumy musi być zamontowany model 93BB12B579BA,AFH60-02A
Czy wie ktoś jaki musi być na prawdę? Możliwe że jacyś "druciarze" wsadzili co mieli pod ręką i Puma mi zamula powyżej 5500obr (pisałem na forum o tym).
Proszę o pomoc!!! |
|
|
|
|
zami3
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-09-2009, 10:48
|
|
|
ja tez mialem problem z przeplywomierzem, ale okazalo sie to dopeiro pooooooozniej. na ssaniu szarpanie i przy 5tys auto zamulone. wystarczylo wyczyscic przeplywke. zobacz czy te 2 druciki ktore sa w niej czy saą czyste, przeczysc je jakims srodkiem czyszczacym i zresetuj kompa. zobacz wtedy czy jest roznica |
|
|
|
|
Archie [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2009, 00:05
|
|
|
Witam
Jestem tu nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie. W mojej Pumie silnik nie schodzi poniżej 2000 obr/min, a niekiedy wchodzi na 3500 obrotów na 10-15 sekund. Czytałem, że przyczyną może być niesprawny przepływmierz. W którym miejscu jest zlokalizowany i czy tudno go przeczyśić we własnym zakresie? Pozdrawiam |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-12-2009, 09:52
|
|
|
Archie, przepływomierz znajduje się zaraz za filtrem powietrza na rurze dolotowej. uzupelnij profil bo nie wiadomo jaki masz silnik. ja mówie o 1.7. odczepiasz wtyczke, wykręcasz go od obudowy filtra i wykręcasz środek kluczem torx nie pamietam jakim. sa tam dwa małe druciki które delikatnie trzeba pędzelkiem i benzyną przetrzeć aż będą się błyszczeć. wysuszyć i złożyć w odwrotnej kolejności. zresetować komputer i powinno działać. według mnie masz problem z zaworem wolnych obrotów. w moim mondeo kiedy się skończył zawór były identyczne objawy |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
daro85
Fanatyk Forda Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 02-12-2009, 12:11
|
|
|
zgadzam się z kolegą. pierwsze przeczyść zawór wolnych obrotów i zresetuj kompa. powinno pomóc przy falujących obrotach. |
_________________ Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li |
|
|
|
|
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 02-12-2009, 13:34
|
|
|
a gdzie jest ten zawór wolnych obrotów dokładnie? |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 02-12-2009, 13:47
|
|
|
Archie napisał/a: | Witam
Jestem tu nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie. W mojej Pumie silnik nie schodzi poniżej 2000 obr/min, a niekiedy wchodzi na 3500 obrotów na 10-15 sekund. Czytałem, że przyczyną może być niesprawny przepływmierz. W którym miejscu jest zlokalizowany i czy tudno go przeczyśić we własnym zakresie? Pozdrawiam |
Jak sprawdzisz przeplywomierz i dalej tak bedzie to moze tez chyba byc czujnik położenia przepustnicy. |
_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz |
|
|
|
|
Archie [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2009, 13:49
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Idę w takim razie walczyć z przepływomierzem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Do następnego razu
[ Dodano: 02-12-2009, 17:19 ]
Przeczyściłem przepływomierz zgodnie z instrukcją. Po włączeniu silnika wcześniejszejsze problemy nie ustąpiły. W dalszym ciągu obroty utrzymują się na poziomie około 2000. Natomiast po wysprzęgleniu następuje pływanie obrotów w zakresie 1500-1700. Co dalej robić?
[ Dodano: 02-12-2009, 17:21 ]
Przeczyściłem przepływomierz zgodnie z instrukcją. Po włączeniu silnika wcześniejszejsze problemy nie ustąpiły. W dalszym ciągu obroty utrzymują się na poziomie około 2000. Natomiast po wysprzęgleniu następuje pływanie obrotów w zakresie 1500-1700. Co dalej robić? |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-12-2009, 21:18
|
|
|
zawór wolnych obrotów jest na kolektorze dolotowym, za przepustnicą. przykręcony jest na dwie śrubki. odpinasz wtyczkę, odkręcasz zawór, czyścisz porządnie w środku. można go namoczyć kilka godzin w benzynie żeby łatwiej się dało wyczyścić. składasz w odwrotnej kolejności, robisz reset kompa i ma śmigać jeżeli problemy się utrzymają to masz problem. ale o tym później pomyślimy |
|
|
|
|
Archie [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2009, 14:14
|
|
|
Witam
Bania, postąpiłem zgodnie z instrukcją i "dolegliwości" ustąpiły. Jeszcze chwilami w zakresie 800-1000 orbotów czasami "pływa", ale poza tym wszystko jest w porządku. Dzięki wielkie za pomoc. Bez powyższych wylądowałbym u mechanika. Akurat u mnie słabo sobie radzą z naprawą!
Pozdrawiam i jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI.
Archie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|