olej w skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-08-2009, 16:11 olej w skrzyni biegów
|
|
|
witam czytałem na forum ale nikt w końcu nie napisał czy jest w skrzyni biegów jakiś kurek spustu oleju. A problem jest taki że na pewno mam mało oleju w skrzyni i doszedłem do wniosku że najlepiej będzie wymienić na nowy ale jak próbowałem zlać stary to nie byłem w stanie nigdzie znaleźć kurka spustowego. W sumie mógłbym po prostu dolać do właściwego poziomu ale nie wiem dokładnie jaki tam jest olej a jak zmieszam różne to może być problem.
Plis giv mi sam adwajs Pozdro |
|
|
|
|
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 30-10-2009, 10:08
|
|
|
Z tego co ja się orientuję, to oleju się dolewa do skrzyni, je chyba można mieszać.. Ojciec jeździ fordami ponad 10 lat, nigdy nie wymieniał oleju w skrzyni biegów, ktoś mu kiedyś powiedział ze tego się po prostu nie robi bo on się praktycznie nie zużywa żeby go zmieniać, nie ma skłonności higroskopijnych itd. Dolej i jedź dalej.
Wg zaleceń książki: " Stosuj olej FORD HIGH PRESSURE GEAR lub olej przekładniowy zgodny z normą Forda WSD-M2C 200B. Skrzynia biegów i blok napędowy nie wymagają żadnej konserwacji. Nie są konieczne wymiany oleju. " |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 30-10-2009, 10:31
|
|
|
już nie pamiętam, ale wydaje mi sie że są dwa korki. jeden spustowy i drugi kontrolny. jak masz możliwość to zejdź pod samochód i zobaczysz są niedaleko siebie. |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
Speedy
czarna strzala->
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-10-2009, 10:40
|
|
|
Maciek,
Jeśli skrzynia działa, cicho dobrze, biegi wchodzą - nie wymieniać.
Jeśli jest coś nie tak to owszem..powinno się olej wymienić.
Nie zgodzę się z teorią, że olej w skrzyni się nie zużywa.
Też jeżdżę fordami i zawsze wymieniam olej w skrzyni (po zakupie). W obecnym st200 prawdopodobnie przez to uratowałem skrzynie. Olej był jak woda, słychać było zębatki już. Po wymianie jest OK.
Wcześniej w mk1 wymieniałem olej jak miał hmm..11lat i była odczuwalna zmiana przy zmianie biegów więc....
Jak widać każde zdanie inne...
Natomiast jeśli już wymieniać olej to faktycznie na zalecany przez np forda. |
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!! |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-10-2009, 11:06
|
|
|
No tak wymienić nigdy nie zaszkodzi tylko niestety po dokładnym obejrzeniu spodu samochodu nie znalazłem żadnego miejsca które mogło by posłużyć do jego spuszczenia. Pozostaje tylko wyjęcie półosi ale to za dużo roboty. Póki co dolałem i jeżdżę. Zająłem się olejem bo zacząłem słyszeć ciche chrobotanie z okolic lewego przedniego koła może to łożysko a może skrzynia ciężko powiedzieć. Pozdro |
|
|
|
|
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 31-10-2009, 22:17
|
|
|
Gdyby łożysko, słyszalny byłby taki huk przy większej prędkości a nie chrobotanie, ale mogę się mylić.
Speedy Oczywiście się z Tobą zgadzam, sam bym wymienił u siebie bo wg mnie nie zaszkodzi, ale jak chciałem to zrobić to dałem powód do niezłego ubawu mechanikom na mojej stacji diagnostycznej Wg nich robi się to gdy ze skrzynią problemy są odczuwalne, nie profilaktycznie po kupnie samochodu a zużycie oleju w skrzyni musi mieć swoją przyczynę i to nią trzeba zlikwidować razem z wymianą oleju, ale na wszystko biorę poprawki więc jak będę miał problemy to wymienię, jak mi go zbraknie - tylko doleję. |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-11-2009, 08:40
|
|
|
wracam do tematu oleju ponieważ byłem ostatnio pod samochodem i dopiero teraz zauważyłem w dolnej części skrzyni dwie dziwnie wyglądające śruby. Po delikatnym odkręceniu jednej zaczął lecieć olej. Pojawia się więc pytanie czy można ich użyć do spuszczenia oleju. Nie chciałbym żeby się okazało że śruby te trzymały jakiś element w skrzyni i po ich odkręceniu będzie kaplica hehe. Niedługo będę wymieniał olej w silniku to i ten olej bym wymienił. poniżej na zdjęciu zaznaczyłem o które śruby mi chodzi. Może ktoś wie co to są za śruby???
skrzynia1.jpg skrzynia z zaznaczonymi śrubami |
|
Plik ściągnięto 1239 raz(y) 47,72 KB |
|
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 10-11-2009, 08:43
|
|
|
One do tego sluza |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-11-2009, 08:52
|
|
|
no to git hehe. W takim razie wymienię olej i zobaczymy czy będzie jakaś poprawa dzięki Mr.Maya |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 10-11-2009, 09:58
|
|
|
Dolna spuszczasz gorna nalewasz. nalewasz tak dlugo az zacznie wyciekac wtedy masz prawidlowy poziom. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
domin
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 93 Skąd: Chełm/Lublin
|
Wysłany: 13-11-2009, 22:48
|
|
|
wojteks napisał/a: | Zająłem się olejem bo zacząłem słyszeć ciche chrobotanie z okolic lewego przedniego koła może to łożysko a może skrzynia ciężko powiedzieć. Pozdro |
a może to po prostu przegub? |
|
|
|
|
|