Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przy wduszeniu do dechy- przydławienie i szarpnięcie- pomocy
Autor Wiadomość
cristopor
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2010, 19:14   Przy wduszeniu do dechy- przydławienie i szarpnięcie- pomocy

Już od dłuższego czasu mam taki problem.
Gdy wduszę śmigiem migiem gaz do dechy to zamiast wejść szybko ale płynnie w obroty to pumex tak jakby się zastanawiał o co mi chodzi i nagle szarpnięcie a czasem przed szarpnięciem takie lekkie zadławienie lecz idzie ostro do przodu.
Ten moment nie trwa długo aczkolwiek jest wyczuwalne iż nie chodzi tak jak powinien tym bardziej że kiedyś tak nie było.
A gdy wduszę mu powoli do dechy to wszystko jest oki.
Czym może być spowodowany taki objaw?
Silnik chodzi jednostajnie i nie slychac aby przebierał
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-11-2010, 10:46   

czujnik położenia przepustnicy?
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
cristopor
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2010, 17:09   

A skad takie przypuszczenia?
Po resecie kompa następuje chwilowa poprawa i przestaje szarpać
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2010, 22:38   

A ja tradycyjnie poradzę - przeskanuj komputer w poszukiwaniu błędów, spisz kody i podaj (jeśli są).
Przy okazji przeczyść przepływomierz, może się poprawi.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
audart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 35
Skąd: wlkp
Wysłany: 17-11-2010, 08:56   

Też stawiam na wyczyszczenie przepływomierza...
 
 
cristopor
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2010, 18:34   

Przepływomierz czyściłem jakieś pół roku temu :razz:
Po resecie kompa gdy przyspieszam i zmieniam biegi to wszystko idzie płynnie a po dobrym dniu znowu zaczyna lekko szarpac.
Gdy przyspieszę, przerzucę bieg i wcisnę normalnie gaz to w tym momencie szarpnie i idzie do przodu i znowu zmienię bieg dam gaz i znowu szarpnie.
To nie jest mocne szarpnięcie aczkolwiek wyczuwalne bo tak się dziać nie powinno...
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-11-2010, 19:02   

cristopor, może czyszczenie już nie pomaga. Sprawdz czy są błędy.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
cristopor
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2010, 19:09   

Dobra :)
Kiedyś byłem na kompie gdy miałem problemy z dławieniem silnika.
Pojechałem do eks experta i najdziwniejsze że widział że coś jest nie tak ale nie wiedział co, a się wku...... i pojechałem do innego a tam się okazało że padła sonda lambda.
mam uprzedzenie do tych wszystkich fachowców od siedmiu boleści
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2010, 21:38   

A moze http://www.forum.alfaholi...wariatorem.html
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 17-11-2010, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2010, 15:19   

kruk, czemu od razu (prawie) najczarniejszy scenariusz? Poza tym wariator w Pumie ma inną konstrukcję (przynajmniej tak to wygląda na podstawie rysunku), choć elektromagnes też tam jest. Tak czy inaczej, najpierw trzeba postawić dobrą diagnozę, bez próby wymiany połowy silnika.

PS. dlatego mam skaner do sprawdzania błędów, wprawdzie nie skanuje wszystkich, ale i tak nie raz bardzo się przydał i nie tylko do mojej Pumy.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
drrago 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 24
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18-11-2010, 18:30   

wygląda z opisu że masz dziurę w gazie . zmień filtr paliwa
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2010, 19:07   

Przerabiałem to u mnie,powymieniałem juz wszystko co było mozliwe.Koszt wariatora 2.200.Ale za to teraz mam z 200 PS :mrgreen:
 
 
cristopor
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2010, 20:46   

Właśnie czytalem odnośnie wariatora z linka którego podał mi KRUK.
Chodzi o to że mi obroty nie wariują ani nie slychac klekotania
 
 
Kaaasia 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 23 Lut 2010
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2010, 22:40   

Mi też tak szarpało, na początku. Później było gorzej. Wyszła cewka zapłonowa.
 
 
 
cristopor
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2010, 11:58   

Chyba faktycznie to jest związane z przewodami albo cewką zapłonową.
Gdzie indziej wyczytałem że mają podobne problemy z szarpaniem i to jest związane z cewką :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo