Przy wduszeniu do dechy- przydławienie i szarpnięcie- pomocy |
Autor |
Wiadomość |
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2010, 19:14 Przy wduszeniu do dechy- przydławienie i szarpnięcie- pomocy
|
|
|
Już od dłuższego czasu mam taki problem.
Gdy wduszę śmigiem migiem gaz do dechy to zamiast wejść szybko ale płynnie w obroty to pumex tak jakby się zastanawiał o co mi chodzi i nagle szarpnięcie a czasem przed szarpnięciem takie lekkie zadławienie lecz idzie ostro do przodu.
Ten moment nie trwa długo aczkolwiek jest wyczuwalne iż nie chodzi tak jak powinien tym bardziej że kiedyś tak nie było.
A gdy wduszę mu powoli do dechy to wszystko jest oki.
Czym może być spowodowany taki objaw?
Silnik chodzi jednostajnie i nie slychac aby przebierał |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-11-2010, 10:46
|
|
|
czujnik położenia przepustnicy? |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2010, 17:09
|
|
|
A skad takie przypuszczenia?
Po resecie kompa następuje chwilowa poprawa i przestaje szarpać |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2010, 22:38
|
|
|
A ja tradycyjnie poradzę - przeskanuj komputer w poszukiwaniu błędów, spisz kody i podaj (jeśli są).
Przy okazji przeczyść przepływomierz, może się poprawi. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
audart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 17-11-2010, 08:56
|
|
|
Też stawiam na wyczyszczenie przepływomierza... |
|
|
|
|
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2010, 18:34
|
|
|
Przepływomierz czyściłem jakieś pół roku temu
Po resecie kompa gdy przyspieszam i zmieniam biegi to wszystko idzie płynnie a po dobrym dniu znowu zaczyna lekko szarpac.
Gdy przyspieszę, przerzucę bieg i wcisnę normalnie gaz to w tym momencie szarpnie i idzie do przodu i znowu zmienię bieg dam gaz i znowu szarpnie.
To nie jest mocne szarpnięcie aczkolwiek wyczuwalne bo tak się dziać nie powinno... |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-11-2010, 19:02
|
|
|
cristopor, może czyszczenie już nie pomaga. Sprawdz czy są błędy. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2010, 19:09
|
|
|
Dobra
Kiedyś byłem na kompie gdy miałem problemy z dławieniem silnika.
Pojechałem do eks experta i najdziwniejsze że widział że coś jest nie tak ale nie wiedział co, a się wku...... i pojechałem do innego a tam się okazało że padła sonda lambda.
mam uprzedzenie do tych wszystkich fachowców od siedmiu boleści |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2010, 15:19
|
|
|
kruk, czemu od razu (prawie) najczarniejszy scenariusz? Poza tym wariator w Pumie ma inną konstrukcję (przynajmniej tak to wygląda na podstawie rysunku), choć elektromagnes też tam jest. Tak czy inaczej, najpierw trzeba postawić dobrą diagnozę, bez próby wymiany połowy silnika.
PS. dlatego mam skaner do sprawdzania błędów, wprawdzie nie skanuje wszystkich, ale i tak nie raz bardzo się przydał i nie tylko do mojej Pumy. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
drrago
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 18-11-2010, 18:30
|
|
|
wygląda z opisu że masz dziurę w gazie . zmień filtr paliwa |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2010, 19:07
|
|
|
Przerabiałem to u mnie,powymieniałem juz wszystko co było mozliwe.Koszt wariatora 2.200.Ale za to teraz mam z 200 PS |
|
|
|
|
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2010, 20:46
|
|
|
Właśnie czytalem odnośnie wariatora z linka którego podał mi KRUK.
Chodzi o to że mi obroty nie wariują ani nie slychac klekotania |
|
|
|
|
Kaaasia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 23 Lut 2010 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2010, 22:40
|
|
|
Mi też tak szarpało, na początku. Później było gorzej. Wyszła cewka zapłonowa. |
|
|
|
|
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2010, 11:58
|
|
|
Chyba faktycznie to jest związane z przewodami albo cewką zapłonową.
Gdzie indziej wyczytałem że mają podobne problemy z szarpaniem i to jest związane z cewką |
|
|
|
|
|