Niska temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-01-2010, 11:14
|
|
|
wojteks, ok dzieki. na razie od Ciebie nie kupię bo wczoraj zamówilem oba tylko nie wiem czy będą dobre. jakby co to się odezwę
[ Dodano: 19-01-2010, 14:21 ]
czy ktoś wie jakim kluczem można odkręcić ten czujnik pod cewką, bo za cholerę się nie mogę do niego dobrać??? nie chodzi nawet o sam rozmiar klucza tylko jak on wygląda, bo jest tam malo miejsca. czy to jest klucz plaski, nasadowy czy jeszcze inny?? dzieki
[ Dodano: 01-02-2010, 12:00 ]
witam ponownie. ogólnie nie widzę zainteresowania tematem ale chcę po raz kolejny opisać swoje postępy może komuś się kiedyś przyda. otóż w sobotę wymienilem termostat (nieorginalny), czujnik temperatury ten pod cewką, nowy plyn chodzący. niestety nie wszytsko się poprawilo. ogrzewanie dziala lepiej, wskazówka na desce nadal wskazuje niedogrzany silnik chociaż jest lepiej niż bylo wcześniej. jak zrobi się cieplo za radą forumowiczów przeplukam caly uklad chlodzenia. mam jeszcze pytanie: jak spuścić CAŁY (sorry za wrzaski) plyn z ukladu chlodzenia. z tego co pamiętam wchodzi tam okolo 7 litrów a mi wylalo się tylko 5 l. silnik byl cieply, zawór nagrzewnicy otwarty na max, dmuchaliśmy powietrzem pod ciśnieniem? jeszcze jedno pytanie : jak latwo zdjąć pasek wielorowkowy, bo mocno się z tym namęczylem a wiem że jest to proste tylko trzeba wiedzieć jak??? pytam bo pasek jest do wymiany i przy najbliższej okazji muszę to zrobić?
resume: satysfakcja z soboty spedzonej przy samochodzie -ogromna. szkoda że efekt nie do końcataki jak się spodziewalem. pzdr |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 07-12-2010, 00:30
|
|
|
Mam mały dylemat ponieważ wydaje mi się, że moja Puma ma chyba zbyt niską temperaturę silnika. Rozmawiałem już z Opoyą na ten temat ale postanowiłem jeszcze napisać na forum bo nie wiem czy coś z tym robić, a jestem ciekaw Waszego zdania. Otóż prawidłowa temperatura silnika to 90 stopni Celsjusza i w Pumach temperaturę taką wskazuje idealnie prosta wskazówka na środku skali. U mnie jest tak:
Zdjęcie zrobione akurat po przejechaniu 11 kilometrów ale po przejechaniu większych odległości wskazówka jest w tym samym miejscu. Dodam, że w kabinie jest ciepło (ciepły nawiew działa), a dodatkowo wydaje mi się, że Teraz moja Puma pali troszkę więcej niż zeszłej zimy. Puma podłączona była w ASO Forda pod kompa i nie wykryto żadnych błędów. Czy coś może być nie tak? Termostat, jakiś czujnik? Czy to normalne zjawisko w Pumach, że wskazówka od temperatury wskazuje taką temp. jak u mnie na zdjęciu? |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
Ostatnio zmieniony przez sharky 11-12-2010, 10:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rafi82 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2010, 05:31
|
|
|
bania aby zdjąć pasek wieloklinowy trzeba zluzować napinacz. To to koło pasowe najgłębiej umieszczone jak stoisz przodem do silnika-zaraz za kołem pasowym wału, jedno z największych. Ja stosowałem chyba nasadkę 17 na długim ramieniu. Jak już wpasujesz klucz z nasadką trzeba popchnąć do oporu-powinien zluzować się pasek. Zapamiętaj jak jest ułożony, bo potem są kombinacje jak to było. Powodzenia
[ Dodano: 07-12-2010, 05:34 ]
sharky ja mam podobny problem. Od kiedy wymieniłem pęknięty przewód do chłodnicy mam podobny problem, niby wszystko dobrze ale coś nie tak. Nie wiem może to termostat ale czy na pewno. |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-12-2010, 08:03
|
|
|
Mi też kiedyś się tak nie dogrzewał w zimie. Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
|
Rafi82 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2010, 08:56
|
|
|
wojteks pamiętasz może jaki to termostat. Chodzi mi o symbol katalogowy albo przy jakiej temperaturze się otwiera. Ja znalazłem dwa rodzaje- na 74 i na 82 stopnie Celcjusza. daj znaj jabyś coś znalazł. |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-12-2010, 10:55
|
|
|
Ja na pewno założyłem termostat o wyższej temperaturze otwarcia. Właściwy termostat dobrali mi w sklepie. Pozdro |
|
|
|
|
kolargol
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 521 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-12-2010, 11:55
|
|
|
sharky, u mnie teraz też się tak dzieje po wymianie płynu chłodniczego i elektrozaworu. Tak się zastanawiam czy to nie termostat, ale czy mógł się zepsuć przy wymianie ww części? w sumie to robię dosyć krótkie odcinki ale nawet przy temp. jakie były po 7 km powinien już chyba osiągnąć 90 stopni. |
_________________ |
Ostatnio zmieniony przez kolargol 07-12-2010, 11:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-12-2010, 12:21
|
|
|
Rafi82, dzięki za odpowiedź
sharky, mam tak ciągle. dodatkowo brak ogrzewania a w długim korku temperatura rośnie do czerwonego!! walczę z tym co zimę i nie wiem o co chodzi! wymiane termostatu poszukaj na forum, było już kiedyś chyba nawet z fotorelacją |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-12-2010, 11:09
|
|
|
Hmm... mam podobnie, wskazówka jest nisko, ale poza tym auto się zachowuje OK, duży obieg działa, Puma szybko się rozgrzewa, nawiew (po rozgrzaniu silnika) mogę ustawć na gorący i taki jest.
Wymiana termostatu ZTCP wymaga wyjęcia alteratora, ale nie jest to jakiś duży problem. O uszczelce nie pamiętam, ale chyba nie była potrzebna. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
marcinsonax
NOS=N2O
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 147 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 08-12-2010, 13:50
|
|
|
Ja mam w swojej takie same wskazania i ogrzewanie ładnie działa więc raczej to rzecz normalna. |
_________________ Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
|
|
|
|
|
samwsz
&Iza
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 120 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 08-12-2010, 18:24
|
|
|
U mnie to samo "dmucha" gorącym powietrzem, że po kilometrze muszę zmniejszać ogrzewanie...
Pokrętło wiatraka tylko na 1. |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 08-12-2010, 21:42
|
|
|
ok a sprawdzał ktoś z was przez kompa jaka jest temp silnika w odpowiednim położeniu wskazówki na liczniku |
_________________
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
|