Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niska temperatura silnika
Autor Wiadomość
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-01-2010, 11:14   

wojteks, ok dzieki. na razie od Ciebie nie kupię bo wczoraj zamówilem oba tylko nie wiem czy będą dobre. jakby co to się odezwę

[ Dodano: 19-01-2010, 14:21 ]
czy ktoś wie jakim kluczem można odkręcić ten czujnik pod cewką, bo za cholerę się nie mogę do niego dobrać??? nie chodzi nawet o sam rozmiar klucza tylko jak on wygląda, bo jest tam malo miejsca. czy to jest klucz plaski, nasadowy czy jeszcze inny?? dzieki

[ Dodano: 01-02-2010, 12:00 ]
witam ponownie. ogólnie nie widzę zainteresowania tematem ale chcę po raz kolejny opisać swoje postępy może komuś się kiedyś przyda. otóż w sobotę wymienilem termostat (nieorginalny), czujnik temperatury ten pod cewką, nowy plyn chodzący. niestety nie wszytsko się poprawilo. ogrzewanie dziala lepiej, wskazówka na desce nadal wskazuje niedogrzany silnik chociaż jest lepiej niż bylo wcześniej. jak zrobi się cieplo za radą forumowiczów przeplukam caly uklad chlodzenia. mam jeszcze pytanie: jak spuścić CAŁY (sorry za wrzaski) plyn z ukladu chlodzenia. z tego co pamiętam wchodzi tam okolo 7 litrów a mi wylalo się tylko 5 l. silnik byl cieply, zawór nagrzewnicy otwarty na max, dmuchaliśmy powietrzem pod ciśnieniem? jeszcze jedno pytanie : jak latwo zdjąć pasek wielorowkowy, bo mocno się z tym namęczylem a wiem że jest to proste tylko trzeba wiedzieć jak??? pytam bo pasek jest do wymiany i przy najbliższej okazji muszę to zrobić?
resume: satysfakcja z soboty spedzonej przy samochodzie -ogromna. szkoda że efekt nie do końcataki jak się spodziewalem. pzdr
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 07-12-2010, 00:30   

Mam mały dylemat ponieważ wydaje mi się, że moja Puma ma chyba zbyt niską temperaturę silnika. Rozmawiałem już z Opoyą na ten temat ale postanowiłem jeszcze napisać na forum bo nie wiem czy coś z tym robić, a jestem ciekaw Waszego zdania. Otóż prawidłowa temperatura silnika to 90 stopni Celsjusza i w Pumach temperaturę taką wskazuje idealnie prosta wskazówka na środku skali. U mnie jest tak:

Zdjęcie zrobione akurat po przejechaniu 11 kilometrów ale po przejechaniu większych odległości wskazówka jest w tym samym miejscu. Dodam, że w kabinie jest ciepło (ciepły nawiew działa), a dodatkowo wydaje mi się, że Teraz moja Puma pali troszkę więcej niż zeszłej zimy. Puma podłączona była w ASO Forda pod kompa i nie wykryto żadnych błędów. Czy coś może być nie tak? Termostat, jakiś czujnik? Czy to normalne zjawisko w Pumach, że wskazówka od temperatury wskazuje taką temp. jak u mnie na zdjęciu?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
Ostatnio zmieniony przez sharky 11-12-2010, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rafi82
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2010, 05:31   

bania aby zdjąć pasek wieloklinowy trzeba zluzować napinacz. To to koło pasowe najgłębiej umieszczone jak stoisz przodem do silnika-zaraz za kołem pasowym wału, jedno z największych. Ja stosowałem chyba nasadkę 17 na długim ramieniu. Jak już wpasujesz klucz z nasadką trzeba popchnąć do oporu-powinien zluzować się pasek. Zapamiętaj jak jest ułożony, bo potem są kombinacje jak to było. Powodzenia :wink:

[ Dodano: 07-12-2010, 05:34 ]
sharky ja mam podobny problem. Od kiedy wymieniłem pęknięty przewód do chłodnicy mam podobny problem, niby wszystko dobrze ale coś nie tak. Nie wiem może to termostat ale czy na pewno.
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-12-2010, 08:03   

Mi też kiedyś się tak nie dogrzewał w zimie. Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy.
 
 
 
Rafi82
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2010, 08:56   

wojteks pamiętasz może jaki to termostat. Chodzi mi o symbol katalogowy albo przy jakiej temperaturze się otwiera. Ja znalazłem dwa rodzaje- na 74 i na 82 stopnie Celcjusza. daj znaj jabyś coś znalazł.
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-12-2010, 10:55   

Ja na pewno założyłem termostat o wyższej temperaturze otwarcia. Właściwy termostat dobrali mi w sklepie. Pozdro
 
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 07-12-2010, 11:55   

sharky, u mnie teraz też się tak dzieje po wymianie płynu chłodniczego i elektrozaworu. Tak się zastanawiam czy to nie termostat, ale czy mógł się zepsuć przy wymianie ww części? w sumie to robię dosyć krótkie odcinki ale nawet przy temp. jakie były po 7 km powinien już chyba osiągnąć 90 stopni.
_________________
Ostatnio zmieniony przez kolargol 07-12-2010, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 07-12-2010, 11:58   

Rafi82 napisał/a:
Chodzi mi o symbol katalogowy albo przy jakiej temperaturze się otwiera. Ja znalazłem dwa rodzaje- na 74 i na 82 stopnie Celcjusza.


Kup taki: http://ford.sklep.pl/pl,p...26,zetec,s.html

Wygląda na to, że ten drugi na 74 stopnie jest do Pumy 1,6: http://ewcar.pl/pl,produc...ft,1303377.html

Dużo roboty jest z wymianą termostatu? Chyba też wymienię...
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-12-2010, 12:21   

Rafi82, dzięki za odpowiedź
sharky, mam tak ciągle. dodatkowo brak ogrzewania a w długim korku temperatura rośnie do czerwonego!! walczę z tym co zimę i nie wiem o co chodzi! wymiane termostatu poszukaj na forum, było już kiedyś chyba nawet z fotorelacją
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 07-12-2010, 15:39   

A czy wymieniając termostat trzeba wymieniać tez jakieś uszczelki?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2010, 11:09   

Hmm... mam podobnie, wskazówka jest nisko, ale poza tym auto się zachowuje OK, duży obieg działa, Puma szybko się rozgrzewa, nawiew (po rozgrzaniu silnika) mogę ustawć na gorący i taki jest.

Wymiana termostatu ZTCP wymaga wyjęcia alteratora, ale nie jest to jakiś duży problem. O uszczelce nie pamiętam, ale chyba nie była potrzebna.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 08-12-2010, 13:50   

Ja mam w swojej takie same wskazania i ogrzewanie ładnie działa więc raczej to rzecz normalna.
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
samwsz 
&Iza


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 08-12-2010, 18:24   

U mnie to samo "dmucha" gorącym powietrzem, że po kilometrze muszę zmniejszać ogrzewanie...
Pokrętło wiatraka tylko na 1.
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 08-12-2010, 21:42   

ok a sprawdzał ktoś z was przez kompa jaka jest temp silnika w odpowiednim położeniu wskazówki na liczniku :lol:
_________________

 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 08-12-2010, 22:19   

U mnie była sprawdzana ale nie pamiętam ile dokładnie było. Chyba 70 coś w takim miejscu jak na foto ale ręki sobie nie dam uciąć. :P
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo