Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 23-02-2011, 12:59 ABS wariuje
Coś dzieje się z ABS-em w moim aucie. Kiedy dojeżdżam do skrzyżowania lub do świateł i hamuję ABS zaczyna wariować. Słychać jak ABS się włącza - ciche chrobotanie i pedał hamulca też jakby odbijał. Dzieje się to przy małych prędkościach i w momencie kiedy auto już prawie się zatrzymuje, nawet na suchej nawierzchni. Czasami słyszę nawet załączanie się ABS-u (poprzez zakłócenia, które powstają w CB radiu) kiedy przy małej prędkości (np. na parkingu) wcisnę sprzęgło. Ostatnio byłem na przeglądzie i w lewym tylnym kole mam słaby hamulec nożny, a w prawym tylnym słaby hamulec ręczny. Czy ten wariujący ABS może mieć coś z tym wspólnego? W najbliższym czasie podjadę gdzieś do mechanika i sprawdzę hamulce z tyłu. Boję się tylko co jest nie tak z tym ABS-em. Aktualnie jeżdżę na zimówkach takie jak zaleca instrukcja 175/70 R13.
siema mialem to samo jak mailem pume, na poczatek sprawdz czy nie masz luzu na lozyskach najprawdopodobniej z tylu, jak nie masz to musisz posprawdzac czy na siatkach absu nie osadzil ci sie syf i masz za male okienka po miedzy nimi i czujnik widzi jakby kolo sie zblokowalo a nie krecilo jak to jest ok to kable abs najczesciej na kostkach albo przetarty dodam ze u mnie byl luz na lozysku ale to beben mi sie obrobil i nawet na nowym mialem luz pozdro
sharky, mam to samo. do tego jeszcze abs przestał działać, tzn. czasami działa czasami nie. podejrzewam, że problem jest w którymś czujniku. stało sie to po wyjeździe z myjni
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 24 Skąd: Glajvitz
Wysłany: 28-02-2011, 14:35
sharky, hmmm,tak sobie myślę,że u mnie dzieje się "podobnie"ale zarazem "inaczej",otóż ja mam problem przy ruszaniu. Gdy ruszam,puszczam sprzęgło i dodaje gazu,włącza mi się ABS i świecą mi się dwie kontrolki,nie musi byc śliskiej nawierzchni i tak się dzieje;/Nie wiem z czego to wynika, byc może coś z tymi czujnikami faktycznie jest nie tak,a byc może wpływ na to ma obecny u mnie "wciąż"brak wyczucia gazu i sprzęgła(jeżdżę Pvmą dopiero 2tyg.)i fakt faktem,że może za dużo daje gazu(4tys obrotów bardzo często ukazuje się moim oczom)i za wolno puszczam sprzęgło i myślę,po prostu,że to moja wina,sam do końca nie wiem,byc może zarówno jedno i drugie ma jakiś wpływ na zaistniałą sytuację:]
Z tylu sa nabijane na bebny i raczej one beda robily problemy. Z przodu moga byc bardziej brudne. Jak wymieniales juz lozyska z tylu to musiales zakladac te pierscienie bo inaczej bys lozysk nie wybil. Swego czasu koszt takiego pierscienia to 10zl.
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 24 Skąd: Glajvitz
Wysłany: 01-03-2011, 21:46
Heeeeh Dzisiaj miałam delikatnie mó wiąc "nieprzyjemną"sytuację i najadłam się strachu prawdę powiedziawszy Otóż, znowu przy ruszaniu włączył mi się abs i zapaliły mi się te dwie kontrolki,odjęłam gazu,zmieniłam bieg na 2,później na 3 i nagle zaczęły mi "narywac"cała Pvmą,tak jakby się dusiła Nie wiem czy najprawdopodobniej chciała mi zgasnąc,bo jak tak rwało nią przez kilka sekund,szybko zmieniłam bieg na 2, po chwili zapaliła się kontrolka akumulatora i za chwilę było już dobrze...nie wiem o co chodziło,ale najadłam się strachu nie mało,myślałam,że stanę na środku ruchliwej ulicy,a już chwilę wcześniej od razu po wyjeździe z pracy,dosłownie paręnaście minut temu miałam inną przygodę ze spryskiwaczem,lodem-prawie,że popsutą wycieraczką i debilami,którzy nie rozróżniają i nie wiedzą do czego służą światła awaryjne heh Ale to aż żal opowiadac całą tę historię...nie wiem co myślicie o tym rwaniu?to znowu ten brudny abs czy może coś jeszcze??<niefajnie>
Nethrvs, auto którym jeździsz to Ford Puma, myślałam, że to literówka, ale z uporem maniaka piszesz błędnie.
Brudny abs nie spowoduje aż takich reakcji samochodu, wydaje mi się, że w Twojej Pumie jest albo kilka usterek, albo jest to usterka drobna, która może powodować tak dziwne zachowanie auta. Coś mi się wydaje, że przez net ciężko będzie to stwierdzić.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 24 Skąd: Glajvitz
Wysłany: 02-03-2011, 01:07
Opoya, Do wiadomości: nie piszę "błędnie"jak myślisz ,piszę tak "celowo",i z "uporem maniaka" jak to nazwałaś...odkąd pamiętam,w niektórych szczególnych wyrazach tak właśnie piszę,"u"piszę jako"v",co można m.in zauwazyc w moim nicku Czyli mam rozumiec,że na forum "nie mogę"tak pisac i używac tych liter zamiennie?Jeżeli jest to niezgodne z regulaminem,bądź niektórym utrudnia to czytanie, to po prostu nie będę,nie ma problemu,daj znac
Co do usterki, to nie wiem jak ją dokładnie przez net zdiagnozowac faktycznie, może ktoś na forum miał już podobny problem, poczekam,może uda się coś wywnioskowac i wtedy zobaczymy co z tym dalej robic
Powiem tylko tyle - w regulaminie jest zapis o stosowaniu na forum języka polskiego - pomyśl co by było, gdyby każdy wprowadzał tu "swój" język i swoje słowa. Dlatego proszę, pisz poprawnie. Nie chcemy tu bałaganu.
IMO ABS w Twojej Pumie to jedno, a szarpanie drugie. Posprawdzaj wszystkie inne przyczyny, np. brudny układ paliwowy (są preparaty do czyszczenia), ładowanie akumulatora (skoro zaświeca się kontrolka), przewody pomiędzy aku a alternatorem, przewód masy itp.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 24 Skąd: Glajvitz
Wysłany: 02-03-2011, 12:00
Haha ok Choc to używanie zamiennie tylko jednej litery...,ale ok nie ma problemu,nie chcemy niepotrzebnych spięc i problemów dot. komunikacji
Stało się to dopiero pierwszy raz, z tym szarpaniem i kontrolką akumulatora,ale będę musiała to wszystko po kolei posprawdzac, zobaczę jak dzisiaj się będzie zachowywac podczas jazdy, mam nadzieję, że będzie ok. Dzięki za podpowiedź
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 26-03-2011, 16:09
Po wizycie u mechanika okazało się, że mam do wymiany w prawym, przednim kole czujnik ABS, który coś szwankuje i to on jest odpowiedzialny za mój problem z wariującym ABSem. Zastanawiam się nad kupnem takiego czujnika: http://allegro.pl/czujnik...1504923209.html Czy ktoś z Was miał może do czynienia z takim czujnikiem? Warto go kupować?
Link do aukcji czujnika wygasł, więc podaję linka do strony użytkownika, od którego zakupiłem czujnik http://allegro.pl/show_user.php?uid=2926055 Może komuś się kiedyś przyda.
sharky, moim zdaniem warty zainteresoaia. wiadomo oruginal lepszy ale czasami zamienik jest tej samej jakosci wiec nie ma sensu przeplacac. I do tego jest gwarancja 12 miesiecy
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 02-04-2011, 15:41
Czujnik, o którym pisałem wcześniej kupiony i zamontowany. ABS działa jak należy, problem zniknął. Stary czujnik był firmy ATE, drugi też mam firmy ATE, poprzedni właściciel musiał zmienić oryginalne czujniki Motorcrafta chyba, że Pumy wychodziły fabrycznie z czujnikami ATE?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum