Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS wariuje
Autor Wiadomość
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 23-02-2011, 12:59   ABS wariuje

Coś dzieje się z ABS-em w moim aucie. Kiedy dojeżdżam do skrzyżowania lub do świateł i hamuję ABS zaczyna wariować. Słychać jak ABS się włącza - ciche chrobotanie i pedał hamulca też jakby odbijał. Dzieje się to przy małych prędkościach i w momencie kiedy auto już prawie się zatrzymuje, nawet na suchej nawierzchni. Czasami słyszę nawet załączanie się ABS-u (poprzez zakłócenia, które powstają w CB radiu) kiedy przy małej prędkości (np. na parkingu) wcisnę sprzęgło. Ostatnio byłem na przeglądzie i w lewym tylnym kole mam słaby hamulec nożny, a w prawym tylnym słaby hamulec ręczny. Czy ten wariujący ABS może mieć coś z tym wspólnego? W najbliższym czasie podjadę gdzieś do mechanika i sprawdzę hamulce z tyłu. Boję się tylko co jest nie tak z tym ABS-em. Aktualnie jeżdżę na zimówkach takie jak zaleca instrukcja 175/70 R13.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
smerfooo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 37
Skąd: toruń
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 23-02-2011, 13:22   

siema mialem to samo jak mailem pume, na poczatek sprawdz czy nie masz luzu na lozyskach najprawdopodobniej z tylu, jak nie masz to musisz posprawdzac czy na siatkach absu nie osadzil ci sie syf i masz za male okienka po miedzy nimi i czujnik widzi jakby kolo sie zblokowalo a nie krecilo jak to jest ok to kable abs najczesciej na kostkach albo przetarty dodam ze u mnie byl luz na lozysku ale to beben mi sie obrobil i nawet na nowym mialem luz pozdro
_________________
smerfooo
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-02-2011, 13:34   

sharky, mam to samo. do tego jeszcze abs przestał działać, tzn. czasami działa czasami nie. podejrzewam, że problem jest w którymś czujniku. stało sie to po wyjeździe z myjni
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Nethrvs 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: Glajvitz
Wysłany: 28-02-2011, 14:35   

sharky, hmmm,tak sobie myślę,że u mnie dzieje się "podobnie"ale zarazem "inaczej",otóż ja mam problem przy ruszaniu. Gdy ruszam,puszczam sprzęgło i dodaje gazu,włącza mi się ABS i świecą mi się dwie kontrolki,nie musi byc śliskiej nawierzchni i tak się dzieje;/Nie wiem z czego to wynika, byc może coś z tymi czujnikami faktycznie jest nie tak,a byc może wpływ na to ma obecny u mnie "wciąż"brak wyczucia gazu i sprzęgła(jeżdżę Pvmą dopiero 2tyg.)i fakt faktem,że może za dużo daje gazu(4tys obrotów bardzo często ukazuje się moim oczom)i za wolno puszczam sprzęgło i myślę,po prostu,że to moja wina,sam do końca nie wiem,byc może zarówno jedno i drugie ma jakiś wpływ na zaistniałą sytuację:]
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28-02-2011, 14:38   

Brudne lub zjechane pierscienie od ABS. Przy malych predkosciach obrotowych beda takie objawy.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 28-02-2011, 23:29   

Idzie wymienić same pierścienie?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 01-03-2011, 08:59   

Z tylu sa nabijane na bebny i raczej one beda robily problemy. Z przodu moga byc bardziej brudne. Jak wymieniales juz lozyska z tylu to musiales zakladac te pierscienie bo inaczej bys lozysk nie wybil. Swego czasu koszt takiego pierscienia to 10zl.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Nethrvs 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: Glajvitz
Wysłany: 01-03-2011, 21:46   

Heeeeh :neutral: :neutral: :neutral: Dzisiaj miałam delikatnie mó :???: wiąc "nieprzyjemną"sytuację i najadłam się strachu prawdę powiedziawszy :???: Otóż, znowu przy ruszaniu włączył mi się abs i zapaliły mi się te dwie kontrolki,odjęłam gazu,zmieniłam bieg na 2,później na 3 i nagle zaczęły mi "narywac"cała Pvmą,tak jakby się dusiła :???: Nie wiem czy najprawdopodobniej chciała mi zgasnąc,bo jak tak rwało nią przez kilka sekund,szybko zmieniłam bieg na 2, po chwili zapaliła się kontrolka akumulatora i za chwilę było już dobrze...nie wiem o co chodziło,ale najadłam się strachu nie mało,myślałam,że stanę na środku ruchliwej ulicy,a już chwilę wcześniej od razu po wyjeździe z pracy,dosłownie paręnaście minut temu miałam inną przygodę ze spryskiwaczem,lodem-prawie,że popsutą wycieraczką i debilami,którzy nie rozróżniają i nie wiedzą do czego służą światła awaryjne heh :???: :???: Ale to aż żal opowiadac całą tę historię...nie wiem co myślicie o tym rwaniu?to znowu ten brudny abs czy może coś jeszcze??<niefajnie> :sad:
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2011, 22:32   

Nethrvs, auto którym jeździsz to Ford Puma, myślałam, że to literówka, ale z uporem maniaka piszesz błędnie.

Brudny abs nie spowoduje aż takich reakcji samochodu, wydaje mi się, że w Twojej Pumie jest albo kilka usterek, albo jest to usterka drobna, która może powodować tak dziwne zachowanie auta. Coś mi się wydaje, że przez net ciężko będzie to stwierdzić.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Nethrvs 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: Glajvitz
Wysłany: 02-03-2011, 01:07   

Opoya, Do wiadomości: nie piszę "błędnie"jak myślisz ,piszę tak "celowo",i z "uporem maniaka" jak to nazwałaś...odkąd pamiętam,w niektórych szczególnych wyrazach tak właśnie piszę,"u"piszę jako"v",co można m.in zauwazyc w moim nicku :wink: Czyli mam rozumiec,że na forum "nie mogę"tak pisac i używac tych liter zamiennie?Jeżeli jest to niezgodne z regulaminem,bądź niektórym utrudnia to czytanie, to po prostu nie będę,nie ma problemu,daj znac :wink:
Co do usterki, to nie wiem jak ją dokładnie przez net zdiagnozowac faktycznie, może ktoś na forum miał już podobny problem, poczekam,może uda się coś wywnioskowac i wtedy zobaczymy co z tym dalej robic :wink:
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2011, 11:06   

Powiem tylko tyle - w regulaminie jest zapis o stosowaniu na forum języka polskiego - pomyśl co by było, gdyby każdy wprowadzał tu "swój" język i swoje słowa. Dlatego proszę, pisz poprawnie. Nie chcemy tu bałaganu.

IMO ABS w Twojej Pumie to jedno, a szarpanie drugie. Posprawdzaj wszystkie inne przyczyny, np. brudny układ paliwowy (są preparaty do czyszczenia), ładowanie akumulatora (skoro zaświeca się kontrolka), przewody pomiędzy aku a alternatorem, przewód masy itp.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Nethrvs 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: Glajvitz
Wysłany: 02-03-2011, 12:00   

Haha ok :mrgreen: Choc to używanie zamiennie tylko jednej litery...,ale ok nie ma problemu,nie chcemy niepotrzebnych spięc i problemów dot. komunikacji :wink:
Stało się to dopiero pierwszy raz, z tym szarpaniem i kontrolką akumulatora,ale będę musiała to wszystko po kolei posprawdzac, zobaczę jak dzisiaj się będzie zachowywac podczas jazdy, mam nadzieję, że będzie ok. Dzięki za podpowiedź :wink:
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 26-03-2011, 16:09   

Po wizycie u mechanika okazało się, że mam do wymiany w prawym, przednim kole czujnik ABS, który coś szwankuje i to on jest odpowiedzialny za mój problem z wariującym ABSem. Zastanawiam się nad kupnem takiego czujnika: http://allegro.pl/czujnik...1504923209.html Czy ktoś z Was miał może do czynienia z takim czujnikiem? Warto go kupować?

Link do aukcji czujnika wygasł, więc podaję linka do strony użytkownika, od którego zakupiłem czujnik :arrow: http://allegro.pl/show_user.php?uid=2926055 Może komuś się kiedyś przyda. :)
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
Ostatnio zmieniony przez sharky 20-06-2011, 23:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26-03-2011, 23:14   

sharky, moim zdaniem warty zainteresoaia. wiadomo oruginal lepszy ale czasami zamienik jest tej samej jakosci wiec nie ma sensu przeplacac. I do tego jest gwarancja 12 miesiecy
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 02-04-2011, 15:41   

Czujnik, o którym pisałem wcześniej kupiony i zamontowany. ABS działa jak należy, problem zniknął. :) Stary czujnik był firmy ATE, drugi też mam firmy ATE, poprzedni właściciel musiał zmienić oryginalne czujniki Motorcrafta chyba, że Pumy wychodziły fabrycznie z czujnikami ATE?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo