Kontrolka ręcznego mi się świeci |
Autor |
Wiadomość |
akfarium
srebrna niunia
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 130 Skąd: nowy sącz
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2009, 09:32
|
|
|
Polceam np. http://www.ford-esklep.pl...ct&prod_id=1595
PS. oczywiście płyn, sklep jest przypadkowy. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
akfarium
srebrna niunia
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 130 Skąd: nowy sącz
|
|
|
|
|
Szczepan
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 198 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-10-2009, 10:04
|
|
|
a ja dodam, że możesz kupić płyn DOT5 i wymienić cały, a nie dolewać, zdecydowanie lepsza jakość i podwyższona maksymalna temperatura na wrzenie, a cena nie wiele wyższa |
_________________
|
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 16-10-2009, 16:29
|
|
|
michaelsz napisał/a: | zdecydowanie lepsza jakość i podwyższona maksymalna temperatura na wrzenie | i zdecydowanie szybciej sie zużywa |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
akfarium
srebrna niunia
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 130 Skąd: nowy sącz
|
|
|
|
|
Innos
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 36 Skąd: Opoczno/Radom
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:29
|
|
|
Podczepię się pod ten temat bo chyba najbardziej tutaj to pasuje.
od paru dni zauważyłem, że gdy wykonuje ostry skręt w lewo przy takich średnich prędkościach (ok. 30-40 km/h) zapala mi się lampka hamulca ręcznego, gdy prostuje kierownice, zaczyna migać aż gaśnie całkowicie.
Wiecie może czym to może być spowodowane. Jutro jeszcze sprawdzę dokładniej w jakich sytuacjach zapala mi się kontrolka i sprawdzę płyn (jak pisaliście wyżej).
W każdym bądź razie problem opisałem gdyby to jednak nie chodziło o płyn. |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-06-2011, 01:25
|
|
|
Najpierw sprawdź poziom płynu, jeśli niski, sprawdź czy gdzieś nie wycieka, ale IMO to klocki są już cienkie. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-06-2011, 18:32
|
|
|
Sprawdź koniecznie klocki, nawet jak po dolewce płynu problem zniknie. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
Innos
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 36 Skąd: Opoczno/Radom
|
Wysłany: 18-06-2011, 19:39
|
|
|
zwlekałem ze sprawdzeniem klocków i dziś miałem nieciekawą sytuację...
dojeżdżałem do skrzyżowania, zaczynam hamować bo czerwone światło. Hamuje i po chwili pedał hamulca stał się taki lekki (minimalnym naciskiem dociska się go na maxa,) kontrolka ręcznego (P) się zapaliła i ciągle pali, a samochód przestał hamować (hamował ale strasznie słabo, naprawdę słabo). Na szczęście nikt przede mną nie jechał to go nie stuknąłem, ale przez czerwone przejechałem i tu znów szczęście zdążyłem wyhamować przed samym skrzyżowaniem dróg. Próba hamowania ręcznym również bez skutku.
Jadąc przez miasto max 30km/h dojechałem do mechanika na sprawdzenie klocków i ogólnie całych hamulców.
W tym wszystkim jest jeszcze najlepsze, że studiuję w Radomiu i dziś miałem wracać do mojego rodzinnego miasta Opoczna, ale postanowiłem jednak zostać na ten weekend w Radomiu. Na trasie jeżdżę czasem naprawdę szybko. I gdyby taka sytuacja zdarzyła mi się na trasie to prawdopodobnie skończyłbym na jakimś drzewie.
mam nauczkę na przyszłość by nie ignorować ani zaniedbywać jakichkolwiek awarii/usterek auta |
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-06-2011, 19:46
|
|
|
Innos napisał/a: | po chwili pedał hamulca stał się taki lekki (minimalnym naciskiem dociska się go na maxa,) kontrolka ręcznego (P) się zapaliła i ciągle pali, a samochód przestał hamować (hamował ale strasznie słabo, naprawdę słabo) |
a kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy ?
są dwie możliwości - albo masz poważny ubytek płynu w układzie ( na co wskazuje kontrolka hamulca) albo po prostu "zagotowałeś" stary płyn , zapowietrzony układ lub zagotowany płyn daje takie objawy jak "lekki" pedał hamulca (wpadanie pedału w podłogę).
na marginesie, sprawdzić klocki zawsze warto |
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-06-2011, 12:57
|
|
|
U mnie "lekki pedał" oznaczał konieczność wymiany cylinderków z tyłu, które jak się okazało zaczęły przepuszczać. |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
Innos
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 36 Skąd: Opoczno/Radom
|
Wysłany: 21-06-2011, 20:02
|
|
|
klocki i tarcze sprawdzone, są w porządku. Słoodzik ma racje.
Do wymiany były szczęki hamulcowe oraz cylinderek hamulcowy.
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem szefa warsztatu, ale przez to że szczęki się rozleciały, zacząłem tracić płyn hamulcowy i dlatego pomimo dobrych klocków i tarcz samochód bardzo słabo hamował, aczkolwiek hamował xP
(szef warsztatu trochę nie wyraźnie mówił i ja mogłem coś pomieszać więc nie wiem czy dobrze napisałem xP)
dziękuje z wszystkim za pomoc i zainteresowanie moim problemem, pozdrawiam was, jesteście Wielcy |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-06-2011, 21:19
|
|
|
Innos napisał/a: | Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem szefa warsztatu, ale przez to że szczęki się rozleciały, zacząłem tracić płyn hamulcowy... |
Bardzo dobrze zrozumiałeś |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 21-06-2011, 22:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|