Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka ręcznego mi się świeci
Autor Wiadomość
akfarium 
srebrna niunia


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 130
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 15-10-2009, 20:01   

mam ten sam problem odnośnie mrugającej kontrolki, jaki płyn najlepiej wlać bo mam na min ??
_________________
mój potworek http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=87906#87906

http://iceclean.com.pl/
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2009, 09:32   

Polceam np. http://www.ford-esklep.pl...ct&prod_id=1595

PS. oczywiście płyn, sklep jest przypadkowy.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
akfarium 
srebrna niunia


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 130
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 16-10-2009, 10:02   

Dziękuje za pomoc :) niema to jak Opoya poradzi ;) pozdrowionka
_________________
mój potworek http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=87906#87906

http://iceclean.com.pl/
 
 
 
Szczepan 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-10-2009, 10:04   

a ja dodam, że możesz kupić płyn DOT5 i wymienić cały, a nie dolewać, zdecydowanie lepsza jakość i podwyższona maksymalna temperatura na wrzenie, a cena nie wiele wyższa :smile:
_________________

 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 16-10-2009, 16:29   

michaelsz napisał/a:
zdecydowanie lepsza jakość i podwyższona maksymalna temperatura na wrzenie
i zdecydowanie szybciej sie zużywa
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
akfarium 
srebrna niunia


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 130
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 16-10-2009, 16:37   

dlaczego szybciej ??
_________________
mój potworek http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=87906#87906

http://iceclean.com.pl/
 
 
 
Innos 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 36
Skąd: Opoczno/Radom
Wysłany: 06-06-2011, 22:29   

Podczepię się pod ten temat bo chyba najbardziej tutaj to pasuje.
od paru dni zauważyłem, że gdy wykonuje ostry skręt w lewo przy takich średnich prędkościach (ok. 30-40 km/h) zapala mi się lampka hamulca ręcznego, gdy prostuje kierownice, zaczyna migać aż gaśnie całkowicie.
Wiecie może czym to może być spowodowane. Jutro jeszcze sprawdzę dokładniej w jakich sytuacjach zapala mi się kontrolka i sprawdzę płyn (jak pisaliście wyżej).
W każdym bądź razie problem opisałem gdyby to jednak nie chodziło o płyn.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2011, 01:25   

Najpierw sprawdź poziom płynu, jeśli niski, sprawdź czy gdzieś nie wycieka, ale IMO to klocki są już cienkie.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-06-2011, 18:32   

Sprawdź koniecznie klocki, nawet jak po dolewce płynu problem zniknie.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Innos 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 36
Skąd: Opoczno/Radom
Wysłany: 18-06-2011, 19:39   

zwlekałem ze sprawdzeniem klocków i dziś miałem nieciekawą sytuację...
dojeżdżałem do skrzyżowania, zaczynam hamować bo czerwone światło. Hamuje i po chwili pedał hamulca stał się taki lekki (minimalnym naciskiem dociska się go na maxa,) kontrolka ręcznego (P) się zapaliła i ciągle pali, a samochód przestał hamować (hamował ale strasznie słabo, naprawdę słabo). Na szczęście nikt przede mną nie jechał to go nie stuknąłem, ale przez czerwone przejechałem i tu znów szczęście zdążyłem wyhamować przed samym skrzyżowaniem dróg. Próba hamowania ręcznym również bez skutku.
Jadąc przez miasto max 30km/h dojechałem do mechanika na sprawdzenie klocków i ogólnie całych hamulców.

W tym wszystkim jest jeszcze najlepsze, że studiuję w Radomiu i dziś miałem wracać do mojego rodzinnego miasta Opoczna, ale postanowiłem jednak zostać na ten weekend w Radomiu. Na trasie jeżdżę czasem naprawdę szybko. I gdyby taka sytuacja zdarzyła mi się na trasie to prawdopodobnie skończyłbym na jakimś drzewie.

mam nauczkę na przyszłość by nie ignorować ani zaniedbywać jakichkolwiek awarii/usterek auta
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-06-2011, 19:46   

Innos napisał/a:
po chwili pedał hamulca stał się taki lekki (minimalnym naciskiem dociska się go na maxa,) kontrolka ręcznego (P) się zapaliła i ciągle pali, a samochód przestał hamować (hamował ale strasznie słabo, naprawdę słabo)

a kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy ?
są dwie możliwości - albo masz poważny ubytek płynu w układzie ( na co wskazuje kontrolka hamulca) albo po prostu "zagotowałeś" stary płyn , zapowietrzony układ lub zagotowany płyn daje takie objawy jak "lekki" pedał hamulca (wpadanie pedału w podłogę).

na marginesie, sprawdzić klocki zawsze warto :cool:
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2011, 12:57   

U mnie "lekki pedał" oznaczał konieczność wymiany cylinderków z tyłu, które jak się okazało zaczęły przepuszczać.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Innos 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 36
Skąd: Opoczno/Radom
Wysłany: 21-06-2011, 20:02   

klocki i tarcze sprawdzone, są w porządku. Słoodzik ma racje.
Do wymiany były szczęki hamulcowe oraz cylinderek hamulcowy.

Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem szefa warsztatu, ale przez to że szczęki się rozleciały, zacząłem tracić płyn hamulcowy i dlatego pomimo dobrych klocków i tarcz samochód bardzo słabo hamował, aczkolwiek hamował xP
(szef warsztatu trochę nie wyraźnie mówił i ja mogłem coś pomieszać więc nie wiem czy dobrze napisałem xP)

dziękuje z wszystkim za pomoc i zainteresowanie moim problemem, pozdrawiam was, jesteście Wielcy :)
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2011, 21:19   

Innos napisał/a:
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem szefa warsztatu, ale przez to że szczęki się rozleciały, zacząłem tracić płyn hamulcowy...


Bardzo dobrze zrozumiałeś :grin:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 21-06-2011, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo