Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap?
Autor Wiadomość
hojrak 
1st Electric Orange


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 489
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-10-2011, 21:45   Swap?

Mam pytanko co sądzicie o takim serduszku do Pumki

http://allegro.pl/n7a-rs2...1874640886.html

Zmieści się i czy nei ejst za ciężki?
Tak wiem wiem dużo mocy nie dodaje ale zaczynając od 150 koni i wrzucić tam wałki ostre to bedzie leipej niż do Pumkowego 1.7. A na dodatek odrazu jest ładny kolektor 4-2-1 który do Pumki żeby założyć troszke sporo kosztuje;P Dlatego tak rozmyślam i chciałem Was zapytac o zdanie czy ejst sens się bawic w swapa czy wałki, kolektor do 1.7?

ewentualnie takie cudo

http://allegro.pl/ford-es...1869702496.html
_________________
Był Jest
 
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2011, 22:00   

Skoro takie cudo, to czemu tańszy od silnika Pumy. To mnie tylko zastanawia
 
 
hojrak 
1st Electric Orange


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 489
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-10-2011, 22:03   

No ja tez się średnio znam i dlatego pytam:p
_________________
Był Jest
 
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-10-2011, 14:06   

bo to jest starsza konstrukcja - sam szukałem kiedyś takiego - jest masa pracy przy takim swapie ale da się - cena - jak to cena części do tego silnika nie są tanie - tuningowe części - a sam silnik nie 400 konny nie może znowu kosztować majątku. Plan fajny - realizacja czasochłonna ale efekt - byłby piorunujący - a wierzcie lub nie ale 150 koni z tego silnika to dopiero początek zabawy = apetyt rośnie w miarę jedzenia - w tej kwestii urośnie o ile budżet pozwoli :) Ale ślinka mi cieknie na samą myśl o takim potworku w pumie :) Tuning pumowego 1,7 jest droga zabawą i nie daje takiego efektu jak swap na 2.0 czy czegoś z turbem - dopiero uturbienie pumy 1,7 da dobry efekt ale jak już się kolega z północy polski przekonał nie jest to ani tanie ani proste :) powodzonka hojrak życzę :)
_________________

 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2011, 17:19   

IMO taki silnik będzie za ciężki (sprawdź ile waży i porównaj z silnikiem Pumy). Pamiętaj, że pumowy jest cały z lekkich stopów, ZTCP escortowy ma żeliwny blok.
Jeśli chcesz, szukaj 2.0 z Fiesty ST. Jest lekki i zmieści się do Pumy.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-10-2011, 08:03   

Opoya jak to kiedyż w tylnonapędowych bmw - 2 płytki chodnikowe do bagażnika i jest wyrównanie mas :) Odnośnie fiesty ST to zapewne będzie to bardziej silniczek plug-in, ale będzie zdecydowanie droższy :)
_________________

 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-10-2011, 16:54   

Hehe - pomysł z płytkami może i fajny, ale po co robić swap i dociążać samochód? Mija się to z podstawowym celem.
Myślę, że silnik 2.0 od Fiesty ST nie będzie aż taki drogi, trzeba poszukać...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Stev92 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 237
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 20-10-2011, 20:06   

na allegro znalazłem jedeb za 3tys może uda Ci się znaleźć taniej gdzieś
http://allegro.pl/goly-si...1865114524.html
_________________
http://www.polskajazda.pl...ord/Puma/119247
Brak Sposobu Jest Sposobem...
Pozbycie Się Ograniczeń Stanowi Ograniczenie...
 
 
 
Nikuś 

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-10-2011, 23:50   

IMHO:

adrianus napisał/a:
cena - jak to cena części do tego silnika nie są tanie


porównując ceny do innych 2.0 wcale nie jest tak źle.

Opoya napisał/a:
IMO taki silnik będzie za ciężki (sprawdź ile waży i porównaj z silnikiem Pumy). Pamiętaj, że pumowy jest cały z lekkich stopów, ZTCP escortowy ma żeliwny blok.

Punkt dla Opoyi. Ten silnik to kawał sk***syna. Poza tym jakiś czas temu zauważyłem niepisaną zasadę że nikt nie wkłada starszego silnik do nowszego auta - zawsze jest odwrotnie :razz:

Opoya napisał/a:
silnik 2.0 od Fiesty ST


Przecież to duratec. Puma konstrukcyjnie to to samo co Fiesta, a przymierzając durateca do Fiesta to trzeba wszystko robić. No chyba że macie jakiś link do zrobionego projektu, w takiej sytuacji zwracam honor :wink:
_________________
Fiesta Klub Polska
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-10-2011, 21:19   

Nikuś napisał/a:
Puma konstrukcyjnie to to samo co Fiesta


owszem,ale to samo co mk4, a silnik 2.0 z fiesty st wyglada ze jest z fiesty mk6,a to juz cos zupelnie innego.

Silnik N7A od Escorta RS raczej powinien podpasowac skoro w escortach wystepowaly i 2.0 i 1.3, a w fiestach byly te same 1.3, a ze fiesta mk4 to to samo co puma,to idac dalej bez problemu silnik 2.0 RS powinien podejsc do pumy. Ale czy jest to warte ??? Malo ktory N7A ma tyle mocy co deklaruje producent, te silniki sa duzo bardziej problematyczne niz te 1.7 z pumy,za to jak jest sprawny,to smiga na prawde dobrze w budzie escorta, a co dopiero w budzie pumy :D
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Nikuś 

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-10-2011, 22:05   

WieSiu napisał/a:
owszem,ale to samo co mk4, a silnik 2.0 z fiesty st wyglada ze jest z fiesty mk6,a to juz cos zupelnie innego


No właśnie o tym piszę, że jest zabawa na całego :) ustawienie silnika i skrzyni na wszystkich 3 łapach, problem przy pasku jeśli chcemy mieć klimę i wspomaganie. Zabawy z elektroniką trochę jest, ale to jest do ogarnięcia za pomocą znajomego elektryka, paru dni wolnego i schematami w ręce. Obcemu elektrykowi nie dawać bo złoi portfel bo to nie jest p&p. Poza tym nic nie jest pewne bo nie znalazłem drugiego takiego projektu w Pl a uzyskanie wiarygodnych informacji z angielskich stron zasypanych spamem typu "g8 job mate!!!" jest niemal niemożliwością gdyż i tym ten swap jest mało popularny.

WieSiu napisał/a:
Silnik N7A od Escorta RS raczej powinien podpasowac skoro w escortach wystepowaly i 2.0 i 1.3, a w fiestach byly te same 1.3


Nikt tego nie wsadzał do Fiesty mk4, więc znów trzeba przecierać szlaki (taka mała dygresja, na forum Fiesty najszybsza mk4 posiada silnik 1.7 - zgadnijcie z czego? :razz: ). A rs2k jest wyższy, nie wiadomo czy się zmieści, wspomniana wcześniej waga też nie pomaga, a mocowania są zupełnie inne niż przy 1.3, więc trzeba rzeźbić.

WieSiu napisał/a:
jak jest sprawny,to smiga na prawde dobrze w budzie escorta, a co dopiero w budzie pumy

Waga waga waga :) Puma po takim zabiegu nie będzie już tak ładnie skręcała. Lepiej już bawić się z duratecem albo szukać st170tki na części.


Podsumowując wszystkie za i przeciw:
Można, tylko po co? :)
_________________
Fiesta Klub Polska
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-10-2011, 22:45   

Nikuś napisał/a:
Waga waga waga Puma po takim zabiegu nie będzie już tak ładnie skręcała.


przyznam ze do lekkich ten silnik 2.0 nie nalezy,ale az tak zle tez nie jest :) Escort sobie bez problemu nawet daje rade z tym silnikiem.

Nikuś napisał/a:
A rs2k jest wyższy, nie wiadomo czy się zmieści,


o tym tez pomyslalem,ale nie napisalem,bo pewien nie jestem. Garby w escorcie RS bez powodu na masce sie nie pojawily,wiem to bo moja zwykla maska leciutko jest wybrzuszona bo silnik ja wypycha,wiec silnik jest zdecydowanie wyzszy w miejscu gdzie jest lancuch rozrzadu. Co do lap silnika,to rzeczywiscie trzeba by bylo rzezbic. Chyba rzeczywiscie lepiej juz tego durateca wkladac, a przy okazji wieksza szansa ze nie zajechany.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Nikuś 

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-10-2011, 23:03   

WieSiu napisał/a:
az tak zle tez nie jest Escort sobie bez problemu nawet daje rade z tym silnikiem.


Niestety się z Tobą nie zgodzę, różnica w wadze ma duże znaczenie ponieważ idzie ona tylko i wyłącznie na jedną oś. Poza tym escort jest cięższy, coś koło 150kg czy nawet więcej więc dla niego to ciut mniejszy problem.
WieSiu napisał/a:
Nikuś napisał/a:
A rs2k jest wyższy, nie wiadomo czy się zmieści,


o tym tez pomyslalem,ale nie napisalem,bo pewien nie jestem


Powiem wprost, trzeba by było przymierzyć silnik żeby się przekonać :D Co do łap, może dało by się przerobić mocowania z essiego, ale nikt tego nie robił więc nie wiadomo czy tak się da.
_________________
Fiesta Klub Polska
 
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2011, 10:07   

Nikuś z tego co ja pamiętam to jest fiesta z silnikiem 2.0 - a przynajmniej była ze 3 latka temu :)
_________________

 
 
 
Nikuś 

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-10-2011, 10:38   

adrianus, mówisz o PL czy ogólnie? W PL nie mogłem nic takiego znaleźć na necie, a ogólnie to są, jest kilka pozycji nawet na passionford tylko nie ma tam konkretów.

A tutaj przykład:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mimPBYV2k2M[/youtube]
_________________
Fiesta Klub Polska
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 24-10-2011, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo