Zmieści się i czy nei ejst za ciężki?
Tak wiem wiem dużo mocy nie dodaje ale zaczynając od 150 koni i wrzucić tam wałki ostre to bedzie leipej niż do Pumkowego 1.7. A na dodatek odrazu jest ładny kolektor 4-2-1 który do Pumki żeby założyć troszke sporo kosztuje;P Dlatego tak rozmyślam i chciałem Was zapytac o zdanie czy ejst sens się bawic w swapa czy wałki, kolektor do 1.7?
bo to jest starsza konstrukcja - sam szukałem kiedyś takiego - jest masa pracy przy takim swapie ale da się - cena - jak to cena części do tego silnika nie są tanie - tuningowe części - a sam silnik nie 400 konny nie może znowu kosztować majątku. Plan fajny - realizacja czasochłonna ale efekt - byłby piorunujący - a wierzcie lub nie ale 150 koni z tego silnika to dopiero początek zabawy = apetyt rośnie w miarę jedzenia - w tej kwestii urośnie o ile budżet pozwoli Ale ślinka mi cieknie na samą myśl o takim potworku w pumie Tuning pumowego 1,7 jest droga zabawą i nie daje takiego efektu jak swap na 2.0 czy czegoś z turbem - dopiero uturbienie pumy 1,7 da dobry efekt ale jak już się kolega z północy polski przekonał nie jest to ani tanie ani proste powodzonka hojrak życzę
IMO taki silnik będzie za ciężki (sprawdź ile waży i porównaj z silnikiem Pumy). Pamiętaj, że pumowy jest cały z lekkich stopów, ZTCP escortowy ma żeliwny blok.
Jeśli chcesz, szukaj 2.0 z Fiesty ST. Jest lekki i zmieści się do Pumy.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Opoya jak to kiedyż w tylnonapędowych bmw - 2 płytki chodnikowe do bagażnika i jest wyrównanie mas Odnośnie fiesty ST to zapewne będzie to bardziej silniczek plug-in, ale będzie zdecydowanie droższy
Hehe - pomysł z płytkami może i fajny, ale po co robić swap i dociążać samochód? Mija się to z podstawowym celem.
Myślę, że silnik 2.0 od Fiesty ST nie będzie aż taki drogi, trzeba poszukać...
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
cena - jak to cena części do tego silnika nie są tanie
porównując ceny do innych 2.0 wcale nie jest tak źle.
Opoya napisał/a:
IMO taki silnik będzie za ciężki (sprawdź ile waży i porównaj z silnikiem Pumy). Pamiętaj, że pumowy jest cały z lekkich stopów, ZTCP escortowy ma żeliwny blok.
Punkt dla Opoyi. Ten silnik to kawał sk***syna. Poza tym jakiś czas temu zauważyłem niepisaną zasadę że nikt nie wkłada starszego silnik do nowszego auta - zawsze jest odwrotnie
Opoya napisał/a:
silnik 2.0 od Fiesty ST
Przecież to duratec. Puma konstrukcyjnie to to samo co Fiesta, a przymierzając durateca do Fiesta to trzeba wszystko robić. No chyba że macie jakiś link do zrobionego projektu, w takiej sytuacji zwracam honor
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-10-2011, 21:19
Nikuś napisał/a:
Puma konstrukcyjnie to to samo co Fiesta
owszem,ale to samo co mk4, a silnik 2.0 z fiesty st wyglada ze jest z fiesty mk6,a to juz cos zupelnie innego.
Silnik N7A od Escorta RS raczej powinien podpasowac skoro w escortach wystepowaly i 2.0 i 1.3, a w fiestach byly te same 1.3, a ze fiesta mk4 to to samo co puma,to idac dalej bez problemu silnik 2.0 RS powinien podejsc do pumy. Ale czy jest to warte ??? Malo ktory N7A ma tyle mocy co deklaruje producent, te silniki sa duzo bardziej problematyczne niz te 1.7 z pumy,za to jak jest sprawny,to smiga na prawde dobrze w budzie escorta, a co dopiero w budzie pumy
owszem,ale to samo co mk4, a silnik 2.0 z fiesty st wyglada ze jest z fiesty mk6,a to juz cos zupelnie innego
No właśnie o tym piszę, że jest zabawa na całego ustawienie silnika i skrzyni na wszystkich 3 łapach, problem przy pasku jeśli chcemy mieć klimę i wspomaganie. Zabawy z elektroniką trochę jest, ale to jest do ogarnięcia za pomocą znajomego elektryka, paru dni wolnego i schematami w ręce. Obcemu elektrykowi nie dawać bo złoi portfel bo to nie jest p&p. Poza tym nic nie jest pewne bo nie znalazłem drugiego takiego projektu w Pl a uzyskanie wiarygodnych informacji z angielskich stron zasypanych spamem typu "g8 job mate!!!" jest niemal niemożliwością gdyż i tym ten swap jest mało popularny.
WieSiu napisał/a:
Silnik N7A od Escorta RS raczej powinien podpasowac skoro w escortach wystepowaly i 2.0 i 1.3, a w fiestach byly te same 1.3
Nikt tego nie wsadzał do Fiesty mk4, więc znów trzeba przecierać szlaki (taka mała dygresja, na forum Fiesty najszybsza mk4 posiada silnik 1.7 - zgadnijcie z czego? ). A rs2k jest wyższy, nie wiadomo czy się zmieści, wspomniana wcześniej waga też nie pomaga, a mocowania są zupełnie inne niż przy 1.3, więc trzeba rzeźbić.
WieSiu napisał/a:
jak jest sprawny,to smiga na prawde dobrze w budzie escorta, a co dopiero w budzie pumy
Waga waga waga Puma po takim zabiegu nie będzie już tak ładnie skręcała. Lepiej już bawić się z duratecem albo szukać st170tki na części.
Podsumowując wszystkie za i przeciw:
Można, tylko po co?
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-10-2011, 22:45
Nikuś napisał/a:
Waga waga waga Puma po takim zabiegu nie będzie już tak ładnie skręcała.
przyznam ze do lekkich ten silnik 2.0 nie nalezy,ale az tak zle tez nie jest Escort sobie bez problemu nawet daje rade z tym silnikiem.
Nikuś napisał/a:
A rs2k jest wyższy, nie wiadomo czy się zmieści,
o tym tez pomyslalem,ale nie napisalem,bo pewien nie jestem. Garby w escorcie RS bez powodu na masce sie nie pojawily,wiem to bo moja zwykla maska leciutko jest wybrzuszona bo silnik ja wypycha,wiec silnik jest zdecydowanie wyzszy w miejscu gdzie jest lancuch rozrzadu. Co do lap silnika,to rzeczywiscie trzeba by bylo rzezbic. Chyba rzeczywiscie lepiej juz tego durateca wkladac, a przy okazji wieksza szansa ze nie zajechany.
az tak zle tez nie jest Escort sobie bez problemu nawet daje rade z tym silnikiem.
Niestety się z Tobą nie zgodzę, różnica w wadze ma duże znaczenie ponieważ idzie ona tylko i wyłącznie na jedną oś. Poza tym escort jest cięższy, coś koło 150kg czy nawet więcej więc dla niego to ciut mniejszy problem.
WieSiu napisał/a:
Nikuś napisał/a:
A rs2k jest wyższy, nie wiadomo czy się zmieści,
o tym tez pomyslalem,ale nie napisalem,bo pewien nie jestem
Powiem wprost, trzeba by było przymierzyć silnik żeby się przekonać Co do łap, może dało by się przerobić mocowania z essiego, ale nikt tego nie robił więc nie wiadomo czy tak się da.
adrianus, mówisz o PL czy ogólnie? W PL nie mogłem nic takiego znaleźć na necie, a ogólnie to są, jest kilka pozycji nawet na passionford tylko nie ma tam konkretów.
A tutaj przykład:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mimPBYV2k2M[/youtube]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum