Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
17-01-2012, 18:56
Szarpanie po zdjęciu nogi z gazu.
Autor Wiadomość
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 17-01-2012, 14:02   Szarpanie po zdjęciu nogi z gazu.

Jadę sobie dzisiaj: piątka , ok 60km/h po prostej drodze, włączona klima, zdejmuję nogę z gazu a tu zaczyna mi szarpać autem. Od razu noga delikatnie na gaz i jest normalnie. Znów zdejmuje nogę z gazu i już normalnie do końca jazdy.
To jakiś trzeci raz w ciągu kilku miesięcy jak mi się tak stało.

Jakieś pomysły czemu to tak się może zdarzać ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
BuLaS 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 206
Skąd: Rawicz
Wysłany: 17-01-2012, 15:03   

Miałem podobny przypadek i spróbuj wyczyścić przepływomierz mi to pomogło i to bardzo
_________________

 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 17-01-2012, 16:38   

Kurde przepływomierz wymieniałam pod koniec czerwca 2009 r. Już by był do czyszczenia ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 17-01-2012, 17:29   

może sprężarka klimatyzacji generuje za duży opór?
_________________
 
 
 
BuLaS 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 206
Skąd: Rawicz
Wysłany: 17-01-2012, 19:54   

tusia8510,
Ja tylko tak wywnioskowałem bo podobny przypadek miałem ale wyczyścić można spróbować
_________________

 
 
bariwo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009
Posty: 114
Skąd: Marki k/ Warszawy
Wysłany: 17-01-2012, 21:20   

Różne mogą być przyczyny. Taki objaw tylko z klimą, czy bez klimy również zdarza się? (na pewno nie ma z tym nic wspólnego przepływomierz powietrza).
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-01-2012, 07:57   

A może po prostu miałaś za niskie obroty i silnik zaczął się dusić. 60 km na 5 to obroty będą chyba coś trochę ponad tysiąc.
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 18-01-2012, 08:21   

Co do klimy, to wczoraj była włączona, poprzednimi razy nie pamiętam.
A co do obrotów to nie, zwykle wszystko jest ok, zresztą jak połozylam nogę delikatnie na gazie i znów zdjęłam było już ok i się dokulałam do skrzyżowania, a i do końca jazdy było już normalnie.
To szarpanie za każdym razem bylo mocne, prawie takie, jak ktoś rusza autem a nie umie (nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć :/ ).

Kable, świece, przepływomierz, krokowy - wymieniane 2-3 lata temu. Może cos z paliwem? Filtr? też był wymieniany 3 lata temu. Może już czas na kolejną wymianę ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 18-01-2012, 08:30   

A czy przy dodawaniu gazu czasami masz taką sytuację,że auto się przydławi:)?
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 18-01-2012, 08:33   

No zdarzało się jak mi się tłumik zapychał wygłuszeniem. Później jak wylazło - tzn wyjmowałam w środku miasta hahahah to już raczej nie.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 18-01-2012, 08:50   

Bo mi przepustnica właśnie tak wariowala,że auto się dławiło przy dodawaniu gazu:)ale po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 18-01-2012, 09:22   

To może dać do wyczyszczenia przepustnicę i wymienić ten filtr tak czy siak? w sumie 3 lata już ma. Duży koszt czyszczenia przepustnicy ? I czy to skomplikowane ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 18-01-2012, 09:38   

tusia8510 napisał/a:
Kable, świece, przepływomierz, krokowy - wymieniane 2-3 lata temu. Może cos z paliwem? Filtr? też był wymieniany 3 lata temu. Może już czas na kolejną wymianę ?


Ja bym mimo wszystko zaczął od przeczyszczenia przepływomierza i 'silnika krokowego', to tylko parę chwil roboty...

I jeszcze małe pytanko: podczas szarpania, jeśli naciśniesz sprzęgło to szarpanie ustaje czy nie?

Filtr paliwa (i raczej przepustnica też) odpadają, bo gdyby w nich tkwił problem, to byś czuła, że coś jest nie tak również podczas przyśpieszania..
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 18-01-2012, 09:47   

Za każdym razem noga z powrotem wędrowała na gaz nie na sprzęgło , więc nie wiem Tast . To kilka razy się zdarzyło w odstępach czasu, ale skoro się tak dzieje to musi być jakaś przyczyna. Sama oczywiście raczej nie wyczyszczę przepływ. czy krokowego.
Zaraz muszę śmigać miasto, zobaczę czy coś sie będzie działo.

[ Dodano: 18-01-2012, 13:46 ]
Dziś normalnie. Ale z włączoną klimą czuć różnice w jeździe.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
bariwo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009
Posty: 114
Skąd: Marki k/ Warszawy
Wysłany: 19-01-2012, 00:37   

Jeśli odczuwasz szarpanie podczas jazdy z włączoną klimą to warto sprawdzić rezystor wentylatora chłodnicy. Jest w nim czujnik temperatury, który gdy się przepali powoduje właśnie takie objawy (samochód szarpie przy dodawaniu gazu, dusi się, ma 1 sekundowe opóźnienie przy naciśnięciu pedału gazu i próbie przyspieszenia).

Wystarczy włożyć nowy rezystor (nowy cena ok. 200 PLN) lub też zdrutować go "na krótko" (pomijając czujnik - zrobi to pierwszy lepszy elektryk samochodowy) i objawy powinny ustąpić (znika szarpanie podczas jazdy z włączoną klimą).

Wszystkie porady dotyczące czyszczenia czegokolwiek miałyby jakikolwiek sens, gdyby objawy były identyczne przy włączonej i wyłączonej klimie. A ponieważ sygnalizujesz, że chodzi wyłącznie o jazdę z włączoną klimą, dlatego odpuść sobie to czyszczenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo