Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria jeden z wtryskiwaczy zalewa cylinder i iskrę
Autor Wiadomość
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 04-06-2013, 13:51   Awaria jeden z wtryskiwaczy zalewa cylinder i iskrę

Jechałem sobie do pracy i skończył się gaz.

Nagle skończył się gaz samochód przełączył się na benzynę i zaczęły się problemy.
Klekotanie z silnika, zapach benzyny, biały dym z rury wydechowej i mocne osłabienie mocy, benzyna zaczęła schodzić w oczach.

Myślałem że uszczelka pod głowicą, ale dojechałem do mojego mechanika i okazało się co innego;

Po zbadaniu sprawy okazało się, że jeden z wtryskiwaczy jest otwarty na maksimum i zalewa wszystko benzyną włącznie z iskrą. Dziś wymienił wtrysk, ale dalej to samo. Czy został już tylko komputer, albo wiązka, czy coś innego może być przyczyną?

Ktoś z Was się z tym spotkał? Bo mechanikowi skończyły się pomysły, teraz autko czeka na elektryka, ale jak to się okaże komputer to i on wiele nie zdziała. Tylko czy to może być komputer? Wydaje mi się to mało prawdopodobne.


PS. Dodam choć to raczej nie ma żadnego związku, 2 dni przed awarią łatałem rurę wydechową przy katalizatorze pastą do tłumików. Tydzień wcześniej pojawił się jakiś mały stuk przy przyspieszaniu odczuwalny na pedale gazu (ale to raczej jakaś poduszka).
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2013, 16:43   

zygiboos, rozumiem że masz sekwencję, zobacz czy odłączenie wtryskiwaczy jest zrobione poprzez wtyczki i gniazda na wiązce gazowej lub czy po prostu kabel oryginalny od wtryskiwacza benzynowego jest przecięty i w szereg wpięty kabel od wiązki gazowej pobierający sygnał/odcinający dany wtryskiwacz. Możesz powrócić do oryginalnego połączenia lub odpiąć wtyczki z kompa gazowego i zrobić tam mostki na "wtryskiwaczach benzynowych" aby odpalić normalnie na benzynie omijając kompa gazowego - w ten sposób wyeliminujesz uszkodzoną wiązkę - jeśli będzie ok znaczy że komp w pumie jest ok - Najprościej było by podjechać do gazowników i się podłączyć, w programie będzie ładnie widać "czasy wtrysków" wtryskiwaczy benz.
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 04-06-2013, 20:22   

Tak to STAG 4 więc gaz ma swoje wtryskiwacze i nie są podpięte pod przewody wtryskiwacza benzyny.

Mam swój komputer więc w sumie dzięki za radę, podjadę w czwartek pewnie do mechanika (bo jutro za długo pracuję) i postaram się to sprawdzić.

Mam program Torque i tam niby jest opcja: Korekta czasu wtrysku paliwa bank 1 i bank 2, ale nie wiem czy to to. Kurcze, ruszenie do gazownika w takim stanie to chyba tylko na lawecie więc lipa :/
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2013, 21:42   

zygiboos napisał/a:
Tak to STAG 4 więc gaz ma swoje wtryskiwacze i nie są podpięte pod przewody wtryskiwacza benzyny.


oj widzę że się nie dogadaliśmy, zobacz na schemacie skąd jest brany sygnał z wtryskiwaczy benzynowych (str4, rys2)

http://www.ac.com.pl/publ...0instrukcja.pdf
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 04-06-2013, 22:02   

Fakt zmęczony już dziś jestem, 2h tramwajami w deszczu... Tobie chodziło o sterowanie a ja pomyślałem o przewodach paliwowych...

Cóż dobry trop, może jak się podłączali Gazownicy pod sterowanie to coś nadwyrężyli...

Dzięki za schemat, pokaże elektrykowi może mu coś pomoże.

[ Dodano: 05-06-2013, 21:09 ]
Dziś pojechałem do elektryka co zajmuje się głównie Fordami oraz potrafią naprawić komputer.

Na gazie jechał normalnie, tylko musiała lambda wyschnąć po drodze, nawet przestał dymić, wyschło paliwo w układzie wydechowym. O dziwo po przełączeniu na benzynę samo się naprawiło...

Tak czy siak będą dla spokoju jutro rozbierać przód i sprawdzać okablowanie, bo jak się samo naprawiło to problem powróci, a niestety jest dość kłopotliwy; mam teraz na przykład olej i filtr do wymiany bo dostała się tam benzyna.

[ Dodano: 06-06-2013, 23:32 ]
Elektryk poprawił wiązki rożne bo w kilku miejscach były przetarte do gołych kabli, wymieniłem olej i filtr, Pumka odzyskała życie. Komputer nie był winny.

Temat można przymknąć :)

_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo