Angel89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 09 Kwi 2012 Posty: 11 Skąd: Gorlice
Wysłany: 14-08-2013, 09:38 Problem Pumki z obrotami-co robić?:(
Witam, mam problem z pumą a dokładnie z falującymi obrotami, dodam że w pumcie jest też założony gaz.
Problem zaczął się dobre kilka miesięcy temu, "mechanicy" nie mają już podobno pomysłu od czego może się tak dziać, tyle że na pewno sami wiecie jak na takich można liczyć.
Opiszę po krótce co się dzieje, pumka na wolnych obrotach( nie zawsze) i nie ma reguły czy jest nagrzana czy zimna zaczyna łapać wysokie obroty, swego czasu gasła na wolnych obrotach non stop, oprócz tego zaczęła strasznie "pierdzieć" jakby faktycznie łapała jakieś lewe powietrze.
Sprawdzana była masa, wymieniony filtr powietrza ze stożkowego na oryginalny prostokątny,
sprawdzone zostało czy pumka nie dostaje gdzieś lewego powietrza, wymieniona sonda lambda, silniczek krokowy, sprawdzone zostały luzy na zaworach.
Pumka była tez już kilka razy sprawdzana pod komputerem przy tych lepszych i gorszych programach i niccc:( podobno czasem mignie błąd sondy, ale sonda jest nowa.
Nie wiem co robić, mam już dosyć tych wszystkich mechaników którzy twierdzą żeby znalezc co faktycznie szwankuje potrzebuja rozkrecac po jednej częsci i każda sprawdzac na co nie mają czasu i chęci;/ wiadomo chodzi im o kase...
Może ktoś z Was miał w swoim aucie taki przypadek?
jeszcze jedna uwaga miałem to samo co u Cb mam też gaz sekwencje.
wymieniłem wszystkie przewody podciśnień bo były po pękanie łapało lewe powietrze i takie cuda były. Wyczyściłem czujnik przepływomierza i silniczek krokowy i pomogło.
Angel89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 09 Kwi 2012 Posty: 11 Skąd: Gorlice
Wysłany: 14-08-2013, 10:01 Re: Problem Pumki z obrotami-co robić?:(
Rozumiem, nie mam pojęcia czy Ci wszyscy mechanicy to w ogóle sprawdzali, a mam pytanie czy działo Ci się tak na benzynie i gazie jednocześnie? czy na gazie autko działało bez zarzutu?
[ Dodano: 14-08-2013, 11:02 ] wiertło,
Reset był robiony, nie było żadnej poprawy..
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 14-08-2013, 10:29, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 14-08-2013, 10:04 Re: Problem Pumki z obrotami-co robić?:(
działo mi się tak na benzynie i na gazie.
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 14-08-2013, 10:30, w całości zmieniany 1 raz
Angel89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 09 Kwi 2012 Posty: 11 Skąd: Gorlice
Wysłany: 14-08-2013, 10:07
wiertło,
U mnie to samo na gazie ma problem... nie zawsze po przełączeniu w trasie wchodzi w ogóle gaz, przypomniałam sobie jeszcze że zmieniane były przewody zapłonowe, możesz mi powiedzieć gdzie znajdują się w pumce te przewody podciśnień o których pisałeś wyżej?
Problem zdaje się podobny, a sprawdzenie to kilka sekund
Druga sprawa, przeczytaj ten temat:
http://klubpumy.pl/viewto...er=asc&start=15
Chodzi dokładnie o pierwszy post na tej stronie. Przy zaworze bocznikowym, potocznie zwanym silnikiem krokowym jest taka śrubka na imbus, spróbuj przy pomocy kogoś pokręcić nią w lewo, prawo i zobaczyć jakie będą efekty, może akurat poskutkuje
Kolejna rzecz to, że zwykłe programy błędów nie widzą to nie znaczy że ich nie ma. U mnie dwa błędy znalazł dopiero program ForScan, mimo że nie świeciły się żadne kontrolki, nawet licznik w trybie serwisowym nie pokazywał tych błędów.
W pumce jest gaz, po przełączeniu na gaz wszystko ustaje, no moze poza tym,ze obroty zazwyczaj trzymaja sie 1300 i czasem skacza. Mechanik szukal i nic, moze mial ktos podobny problem i podzieli sie informacja co to moze byc ?
Pozdrawiam Kamil
deejay [Usunięty]
Wysłany: 15-08-2013, 17:17
Dukes napisał/a:
Przy zaworze bocznikowym, potocznie zwanym silnikiem krokowym jest taka śrubka na imbus
jesteś pewien że to jest imbus
I jeszcze pytanie poza konkursowe : Czy można zrobić reset kompa poprzez wyciągnięcie któregoś z bezpieczników nie ściągając klemy z aku?
Instrukcja mówi że bezpiecznik :
18 - 15A - układ sterowania pracą silnika
19 - 10A - moduł układu sterowania pracą silnika, radio zegar (radio wg instrukcji jest tez m.in. pod bezpiecznikiem nr 2 - 10A - zasilanie stałe i po stacyjce? a chodzi mi własnie o nie resetowanie radia przy resetowaniu kompa benzynowego
Pod maską też są dwa :
28 - 15A - układ sterowania pracą silnika
32 - 3A - układ sterowania pracą silnika
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 16-08-2013, 01:33
Czyli torx pięciokątny. Większość śrub forda to torx. Jeżeli nie masz takiego klucza można to przekręcić zwykłym płaskim śrubokrętem o odpowiedniej wielkości.
deejay napisał/a:
I jeszcze pytanie poza konkursowe : Czy można zrobić reset kompa poprzez wyciągnięcie któregoś z bezpieczników nie ściągając klemy z aku?
Jeżeli chcesz zachować ustawienia radia a zrobić reset to wyjmij wtyczkę od kompa Jest skierowana w dół, w miarę łatwo ja odkręcić. Co do bezpieczników, cóż, ja jestem zdania, że będzie ciężko, bo chyba chodzi o zresetowanie także wszystkich sygnałów z czujników itp. Mogło by się okazać, że trzeba wyjąć prawie wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską, ale może przesadzam, może rzeczywiście wystarczy pozbawić komputer prądu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum