Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
14-08-2013, 10:30
Problem Pumki z obrotami-co robić?:(
Autor Wiadomość
Angel89 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 09 Kwi 2012
Posty: 11
Skąd: Gorlice
  Wysłany: 14-08-2013, 09:38   Problem Pumki z obrotami-co robić?:(

Witam, mam problem z pumą a dokładnie z falującymi obrotami, dodam że w pumcie jest też założony gaz.
Problem zaczął się dobre kilka miesięcy temu, "mechanicy" nie mają już podobno pomysłu od czego może się tak dziać, tyle że na pewno sami wiecie jak na takich można liczyć.
Opiszę po krótce co się dzieje, pumka na wolnych obrotach( nie zawsze) i nie ma reguły czy jest nagrzana czy zimna zaczyna łapać wysokie obroty, swego czasu gasła na wolnych obrotach non stop, oprócz tego zaczęła strasznie "pierdzieć" jakby faktycznie łapała jakieś lewe powietrze.
Sprawdzana była masa, wymieniony filtr powietrza ze stożkowego na oryginalny prostokątny,
sprawdzone zostało czy pumka nie dostaje gdzieś lewego powietrza, wymieniona sonda lambda, silniczek krokowy, sprawdzone zostały luzy na zaworach.
Pumka była tez już kilka razy sprawdzana pod komputerem przy tych lepszych i gorszych programach i niccc:( podobno czasem mignie błąd sondy, ale sonda jest nowa.
Nie wiem co robić, mam już dosyć tych wszystkich mechaników którzy twierdzą żeby znalezc co faktycznie szwankuje potrzebuja rozkrecac po jednej częsci i każda sprawdzac na co nie mają czasu i chęci;/ wiadomo chodzi im o kase...
Może ktoś z Was miał w swoim aucie taki przypadek?

Proszę o pomoc, jakieś rady.. z góry dziękuje.

Pozdrawiam.
Angelika.
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 14-08-2013, 09:52   Re: Problem Pumki z obrotami-co robić?:(

Siem

Reset komputera był robiony po tych grzebaninach ??

tu jest opisane jak to przeprowadzić reset:

http://klubpumy.pl/viewto...obroty&start=15


jeszcze jedna uwaga miałem to samo co u Cb mam też gaz sekwencje.

wymieniłem wszystkie przewody podciśnień bo były po pękanie łapało lewe powietrze i takie cuda były. Wyczyściłem czujnik przepływomierza i silniczek krokowy i pomogło.
 
 
 
Angel89 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 09 Kwi 2012
Posty: 11
Skąd: Gorlice
Wysłany: 14-08-2013, 10:01   Re: Problem Pumki z obrotami-co robić?:(

Rozumiem, nie mam pojęcia czy Ci wszyscy mechanicy to w ogóle sprawdzali, a mam pytanie czy działo Ci się tak na benzynie i gazie jednocześnie? czy na gazie autko działało bez zarzutu?

[ Dodano: 14-08-2013, 11:02 ]
wiertło,

Reset był robiony, nie było żadnej poprawy..
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 14-08-2013, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 14-08-2013, 10:04   Re: Problem Pumki z obrotami-co robić?:(

działo mi się tak na benzynie i na gazie.
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 14-08-2013, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Angel89 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 09 Kwi 2012
Posty: 11
Skąd: Gorlice
Wysłany: 14-08-2013, 10:07   

wiertło,

U mnie to samo na gazie ma problem... nie zawsze po przełączeniu w trasie wchodzi w ogóle gaz, przypomniałam sobie jeszcze że zmieniane były przewody zapłonowe, możesz mi powiedzieć gdzie znajdują się w pumce te przewody podciśnień o których pisałeś wyżej?
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 14-08-2013, 11:58   

Angel89, tak to wygląda u mnie

https://www.google.pl/sea...niv&sa=X&ei=nGE

to ja lepiej bym z tym jechał do gazownika jeżeli tak się dzieje

a bym zapomniał u mnie przyczyną nieprzełączania się na gazu był przepływomierz nie był podłączony :neutral:

i dwa miałem przerwany jeden kabel w instalacji gazowej sam do wszystkiego sam dochodzę bo nie ufam mechanikom z Bożej łaski ............
Ostatnio zmieniony przez wiertło 14-08-2013, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 14-08-2013, 11:58   

Angel89, czytałaś może ten temat? :)
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7951

Problem zdaje się podobny, a sprawdzenie to kilka sekund :)

Druga sprawa, przeczytaj ten temat:
http://klubpumy.pl/viewto...er=asc&start=15
Chodzi dokładnie o pierwszy post na tej stronie. Przy zaworze bocznikowym, potocznie zwanym silnikiem krokowym jest taka śrubka na imbus, spróbuj przy pomocy kogoś pokręcić nią w lewo, prawo i zobaczyć jakie będą efekty, może akurat poskutkuje :)

Kolejna rzecz to, że zwykłe programy błędów nie widzą to nie znaczy że ich nie ma. U mnie dwa błędy znalazł dopiero program ForScan, mimo że nie świeciły się żadne kontrolki, nawet licznik w trybie serwisowym nie pokazywał tych błędów.
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 14-08-2013, 12:12   

Mój pomysł to poduszka silnika. W Escorcie (z LPG) miałem coś takiego. Wymiana poduszki pomogła.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
COCKIN 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 83
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-08-2013, 12:50   

Czesc :)
podepne sie pod temat bo mysle,ze moj problem jest podobny. Wrzuce filmy ponizej link :
na filmie trudno jest to pokazac ale w tym pierwszym filmie jest but do konca i sie nie zbiera tylko pierdzi i strzela z tlumika:
https://www.youtube.com/watch?v=q2tbWbqTdVc
a tu drugi
https://www.youtube.com/watch?v=IEf6ZYMYDko

W pumce jest gaz, po przełączeniu na gaz wszystko ustaje, no moze poza tym,ze obroty zazwyczaj trzymaja sie 1300 i czasem skacza. Mechanik szukal i nic, moze mial ktos podobny problem i podzieli sie informacja co to moze byc ?

Pozdrawiam Kamil
 
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2013, 17:17   

Dukes napisał/a:
Przy zaworze bocznikowym, potocznie zwanym silnikiem krokowym jest taka śrubka na imbus


jesteś pewien że to jest imbus :?: :wink:

I jeszcze pytanie poza konkursowe : Czy można zrobić reset kompa poprzez wyciągnięcie któregoś z bezpieczników nie ściągając klemy z aku?

Instrukcja mówi że bezpiecznik :

18 - 15A - układ sterowania pracą silnika
19 - 10A - moduł układu sterowania pracą silnika, radio zegar (radio wg instrukcji jest tez m.in. pod bezpiecznikiem nr 2 - 10A - zasilanie stałe i po stacyjce? a chodzi mi własnie o nie resetowanie radia przy resetowaniu kompa benzynowego

Pod maską też są dwa :

28 - 15A - układ sterowania pracą silnika
32 - 3A - układ sterowania pracą silnika
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 15-08-2013, 19:11   

deejay napisał/a:
jesteś pewien że to jest imbus

Przynajmniej u mnie jest to na bank imbus ;)
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 15-08-2013, 21:20   

u mnie tez jest imbus :wink:

Administracja:
Nie kopiujemy poprzedniego postu!
Ostatnio zmieniony przez Administracja 15-08-2013, 23:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2013, 23:28   

no to najwidoczniej nie jest to regułą, bo w naszej natrafiłem na bardzo podobny do imbusa ale nie jest sześciokątny a pięcio :roll:

taki jak tu :

 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 16-08-2013, 01:33   

Czyli torx pięciokątny. Większość śrub forda to torx. Jeżeli nie masz takiego klucza można to przekręcić zwykłym płaskim śrubokrętem o odpowiedniej wielkości.

deejay napisał/a:
I jeszcze pytanie poza konkursowe : Czy można zrobić reset kompa poprzez wyciągnięcie któregoś z bezpieczników nie ściągając klemy z aku?


Jeżeli chcesz zachować ustawienia radia a zrobić reset to wyjmij wtyczkę od kompa :) Jest skierowana w dół, w miarę łatwo ja odkręcić. Co do bezpieczników, cóż, ja jestem zdania, że będzie ciężko, bo chyba chodzi o zresetowanie także wszystkich sygnałów z czujników itp. Mogło by się okazać, że trzeba wyjąć prawie wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską, ale może przesadzam, może rzeczywiście wystarczy pozbawić komputer prądu.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-08-2013, 06:52   

Bezpieczniki układu pracy silnika powinny wystarczyć do resetu. Kiedyś miałem spalont 3A i miałem wrażenie że co odpalenie on się na nowo ustawial
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo