Problem z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 14-03-2013, 21:46
|
|
|
WieSiu napisał/a: | instalacja gazowa do regulacji i przejrzenia | czytaj dokładnie na gazie jest ok |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-03-2013, 11:51
|
|
|
COCKIN napisał/a: | to gazownicy moga nawet dokonac regulacji na benzynie ? |
oczywiscie ze moga, jak zle jest gaz ustawiony,to beznyzna sie rozłazi i moga wystapic problemy po przelaczeniu z gazu na benzyne, ktore powinny ustapic po dluzszej jezdzie na benzynie lub po zresetowaniu pamieci komputera. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
MarcinP
Świeżak, ale ambitny!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: 15-03-2013, 19:22
|
|
|
Witam
Czy spotkaliście się już z takim przypadkiem, że bocznikowy raz działa dobrze, a raz źle?
Jakiś czas temu miałem spory problem, przy redukcji itp, obroty spadały na 500, auto się dusiło niemiłosiernie. Gdy stojąc w korku lekko na jałowym dodam gazu, to obroty zatrzymują się na np. 1200.. Okazało się, że niby auto dostawało lewego powietrza, bo pękła jakaś plastikowa uszczelka na jednym z kabelków. No i wszystko było ok przez długi czas. Niedawno problem pojawił się znowu, ale po ok pół godzinie zniknął. Dziś znowu zauważyłem takie objawy jak za pierwszym razem.. Myślicie, że bocznikowy szwankuje raz dobrze raz źle? Oraz czy raczej tylko on jest za to odpowiedzialny, czy szukać przyczyny gdzie indziej też można?
PS. Przepływka wyczyszczona.
[ Dodano: 17-03-2013, 09:01 ]
Czy w razie czego, przy wymianie zaworu wolnych obrotów, trzeba koniecznie brać oryginał, czy nie ma żadnych zastrzeżeń, żeby włożyć np. taki - http://ford.sklep.pl/prod...okowy-Ford.html
bądź taki- http://www.ford-esklep.pl...iesta-Puma/2045 |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-05-2013, 10:30
|
|
|
Problem podczas gdy jade wrzucam na luz obroty utrzymuja sie na poziomie 1500 jak stanę tzn koła się zatrzymają obroty spadaja do 900 o co kaman? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 22-05-2013, 19:34
|
|
|
A ja dzisiaj po zmianie świec mam kolejny problem
Jak np. dojeżdżam do skrzyżowania to po wduszeniu sprzęgła obroty utrzymują się na mniej więcej 1000-1100 obrotów, a jak się zatrzymam to spadają do 700 i wracają na 900. Przed wymianą świec tak nie robiła O co chodzi znowu? |
|
|
|
|
German0s
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 229 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 07-09-2013, 17:12
|
|
|
witam,
strasznie falują mi obroty...falowały minimalnie wcześniej, jestem po tylno - bocznym uderzeniu w barierke. Wahały się ok 900 - 800 - 900...teraz potrafią potrzymać na sprzęgle na 2500, potem wejdzie na 500 i znów podskoczy albo zgaśnie. Komputer napisał, że coś tam z sondą lamba i czujnik położenia przepustnicy. Po skasowaniu błędów i krótkiej przejażdżce wyświetla już tylko błąd o sondzie lambda...i dalej faluje. Wymiana sondy powinna załatwić sprawę ? gdzie taką najlepiej kupić ? a może ktoś ma dobrą do sprzedania ? i czy ten czujnik położenia przepustnicy też wymienić ? czy podejdzie np z innego Forda ?
Z góry dzięki za pomoc, pzdr
Dobry będzie taki : http://allegro.pl/czujnik...3465833297.html ?
Są też po 80 zł, nie wiem czy warto przepłacać ?
i taka sonda podejdzie ?
http://allegro.pl/sonda-l...3483835446.html |
_________________ Puma..i'm lovin' IT ! |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 07-09-2013, 20:01
|
|
|
Temat sond był poruszany całkiem niedawno, ale nie kupuj tej chińszczyzny bo nie wytrzyma za długo i tak będziesz musiał w końcu kupić markową. W skrajnym przypadku te tanie sondy mogą uszkodzić nawet katalizator... |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-10-2013, 18:48
|
|
|
POdępnę się tu choć na forum jest z miliard tematów o obrotach ale do rzeczy.. Podczas jazdy przy wrzuceniu luzu obroty spadają do 500 obr/m poczym wracają na 1000 i dzieje się tak za każdym razem gdy wrzucam luz przy jeździe, czasem zdaży się ze silnik zgasnie co jest niebezpieczne przy wyższych prędkościach. Odrazu zaznaczam ze zawór bocznikowy zostął wymieniony, co prawda nie na oryginał lecz zamiennik głównie z uwagi na ceny (cena oryginalnego bocznikowego = 1/8 wartości pojazdu) CO ROBIĆ HELP |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 02-10-2013, 18:54
|
|
|
Reset kompa robiłeś po wymianie?
Jeśli masz miernik lub ELM'a to sprawdź czujnik położenia przepustnicy, może się po prostu zużył. |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-10-2013, 19:04
|
|
|
tak robiłem reset kompa po wymianie nie mam miernika |
|
|
|
|
isiek
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 9 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 07-11-2013, 18:41
|
|
|
Cześć Wam. Dzięki za przywitanie na forum " nowi, przywitania ". Moja pumka gaśnie mi na gazie jak jest zimna. Później, jak się rozgrzeje jest dobrze. Na benzynie nic takiego się nie dzieje. Co można w tym kierunku poprawić? Ostatnio, jak wcześniej napisałem, zmieniłem silniczek krokowy na nowy i problemy z obrotami zniknęły Pozdrawiam z nad morza.((*_*))... |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-11-2013, 22:16
|
|
|
Na gazie się nie jeździ jak silnik jest zupełnie zimny. Na benzynie też Ci gaśnie na zimno? |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
|
|
|
|
MruFQ
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Colorado Red
Dołączyła: 25 Paź 2013 Posty: 5 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 08-11-2013, 11:39
|
|
|
Hej. Czytałam już różne wątki na temat obrotów ale nigdzie nie mogę znaleźć podobnego problemu. Mianowicie moja pumka nie wkręca się na obroty. Przepływomierz czyszczony, komputer resetowany. Po resecie wkręcała się dobrze ale jak ją zgasiłam i kilka dni do niej nie zaglądałam to problem powrócił. Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić. Z góry bardzo dziękuje. |
_________________ Jeszcze trochę i zamiast niebieskim czołgiem bd śmigać czerwoną strzałą. ;]
|
|
|
|
|
EddY
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-11-2013, 13:51
|
|
|
Hejka, miałem ten problem(chyba), mi pomogło wymienienie filtra paliwa, przeczyszczenie wężyków i czyszczenie siteczka w pompie paliwa, dodatkowo została mi się jeszcze do odnowy lub wymiany przepustnica ale bez tego i tak mam jakieś 90-95% mocy... Pozdrawiam |
|
|
|
|
|